مجمع تشخیص مصلحت نظام تعرفه واردات خودرو را افزایش داد(۸ بهمن ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۳| روند قیمت دلار صعودی می‌شود؟ یادی از علی زاهدی تجریشی، بنیان‌گذار صنعت سیمان خراسان | کوه را عاشقانه می‌فهمید برگزاری جلسه بررسی مشکلات شرکت پدیده در کمیسیون اصل ۹۰ (۸ بهمن ۱۴۰۳) ضرورت چاره‌اندیشی در برداشت آب از دشت‌های خراسان رضوی و مدیریت مصرف | بحران آبی در شرق کشور نمود بیشتری داشته است ارائه بیش از ۱۷ میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی گمرک، مرزبان اقتصاد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ بهمن ۱۴۰۳) | کاهش قیمت طلا در بازار برگزاری جشن خودکفایی برای ۴۵۰۰ مددجوی کمیته امداد | نیازمند همراهی بانک‌ها برای جذب حداکثری اعتبار اشتغال تکذیب رجیستری موبایل‌های قاچاق ارسال موضوع پرداخت یارانه نقدی و مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد به مجمع تشخیص مصلحت (۸ بهمن ۱۴۰۳)  سومین نشست کمیته مزد کارگران امروز (دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳) برگزار می‌شود | آیا محاسبات سبد معیشت آغاز می‌شود؟ سد‌های کشور در آستانه خشکسالی| بیش از ۸۰ درصد ظرفیت‌ها خالی است قیمت دلار در مرکز مبادله ایران امروز (دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳) اعلام شد امروز باید هر کارگر حداقل‌بگیر و دارای دو فرزند، نزدیک ۴۹ میلیون تومان حقوق بگیرد قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳) چند؟ ذخایر سیب زمینی سازمان تعاون روستایی به بازار عرضه می‌شود (۸ بهمن ۱۴۰۳) رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد: افزایش مزد کارگران مسئله عجیب‌وغریبی نیست زمان خرید عرضه اولیه محتشم مشخص شد (۸ بهمن ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: دچار کمبود کارگر شدیم | تقاضا از سوی کارفرما هست ولی نیرو نیست قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (۸ بهمن ۱۴۰۳) | بازار مشاغل رمزارز‌ها با افزایش قیمت بیت‌کوین صعودی خواهد شد؟ فروش دنا پلاس ایران خودرو ویژه بهمن ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات و جدول درخواست معلولان برای افزایش کمک‌هزینه معیشتی در شورای نگهبان رد شد (۸ بهمن ۱۴۰۳) تأمین مالی پروژه ملی آزادراه حرم تا حرم از جیب محلی پیش بینی قیمت ارز و دلار (دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳) افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی در مشهد (۸ بهمن ۱۴۰۳) | قیمت‌ها چه زمانی کاهش می‌یابد؟ پیش بینی قیمت سکه و طلا (دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳) | بازار داغ طلا پیش‌بینی بورس (دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳) | دورخیز برای مقاومت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد
سرخط خبرها

پاییز معاملات در بازار خودرو

  • کد خبر: ۲۲۸۱۸
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
پاییز معاملات در بازار خودرو
این روزها بسیاری از سایت‌های پرمخاطب خرید و فروش، کمتر معامله‌ای را به خود می‌بینند و اگرچه ممکن است که خرید و فروش‌هایی هم صورت گیرد، اما به طور قطع، رکود شدید و عمیقی است که بازار خودرو را در برگرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار خودرو پس از ماه‌ها تلاطم، کمی آرام شده؛ معاملات تعطیل است و نمایشگاهداران می‌گویند که فعلا بنا ندارند که کرکره مغازه‌های خود را بالا بکشند؛ شاید هم کرونا، آتش قیمت را به زیر خاکستر برد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، بازار خودرو پس از ماه‌ها تلاطم، اسفند سال ۹۸ را با آرامی سپری کرد. آن هم درست بعد از بالغ بر ۲۰ ماه تلاطمی که همزمان با افزایش قیمت ارز، بازار خودرو را هم در برگرفته بود. اکنون شیوع کرونا شرایط بی‌سابقه‌ای را نه تنها برای بازار خودروی ایران، بلکه برای تمامی کشور‌های درگیر با شیوع این ویروس نامرئی به وجود آورده است.

 

خواب زمستانه بازار خودرو در بهار ۹۹

تا پیش از این که کرونا بسیاری از بازار‌های مختلف ایران را درنوردیده باشد، این دلالان بودند که مدام در بازار نقش‌آفرینی کرده و قیمت‌ها را جابجا می‌کردند؛ تا جایی که حتی برخی بررسی‌ها حکایت از آن داشت که این دلالان بودند که روزانه صد‌ها آگهی ساختگی برای قیمت خودرو بر روی سایت‌های پرمخاطب درج کرده و تلاش می‌کردند که به نوعی بازار را با قیمت‌های مدنظر خود پیش برند؛ اما کرونا ترمز تمام این معاملات را فعلا کشیده است.

 

بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که بسیاری از سایت‌های پرمخاطب خرید و فروش، کمتر معامله‌ای را به خود می‌بینند و اگرچه ممکن است که خرید و فروش‌هایی هم صورت گیرد، اما آنچه که بعنوان برآیند کلی این شرایط می‌توان از آن برداشت کرد، به طور قطع، رکود شدید و عمیقی است که بازار خودرو را در برگرفته است.

 

در این میان برخی به این فکر افتاده‌اند که در این بازار برای مصرف خود، خرید‌هایی داشته باشند، اما از آنجا که چشم‌انداز برای آینده بازار چندان روشن نیست که این بحران کرونا، کی از کشور رخت برمی‌بندد، به همین دلیل بسیاری هم دست نگاه داشته اند و خودرو‌های کمتری به بازار عرضه می‌کنند. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که بخشی از افرادی که عموما خودرو‌های خود را به فروش می‌گذاشتند، مبالغ حاصل از آن را در راه سرمایه‌گذاری‌های جدید یا ورود به بازار‌های دیگر یا حتی تبدیل خودروی خود به یک خودروی بهتر هزینه می‌کردند، اما اکنون اکثر بازار‌های موازی نیز در رکود به سر می‌برند و تنها احتمالی که در این میان وجود دارد آن است که برخی خودرو‌های خود را به معرض فروش می‌گذارند، بخواهند مبالغ حاصل از آن را در بازار پررونق سرمایه هزینه نمایند.

 

بازار خودرو تعطیل است

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودرو در رابطه با وضعیت این روز‌های بازار خودرو می‌گوید: قیمت‌های خودرو نسبت به ایام پایانی سال هیچگونه تغییری نداشته است و بسیاری از افراد به دلیل اینکه چشم انداز روشنی از بازار خودرو و حتی اقتصاد ایران ندارند، تلاشی هم برای معامله در این بازار صورت نمی‌دهند و بازار با رکود شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

وی افزود: اکنون بازار تعطیل است و قیمت‌هایی که در این رابطه ارایه می‌شود، به طور قطع منطقی نیست و بنابراین معامله در آن نیز خیلی با منطق همراه نخواهد بود. در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اگر هم فعالیت‌های اقتصادی آغاز شود به نظر نمی‌رسد افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا چند ماه آینده و ریشه کن شدن کامل این ویروس ادامه داشته باشد.

 

برخی هنوز هم به معاملات امید دارند

در همین روز‌های رکودی در بازار خودرو، اما هستند برخی از افرادی که باز هم آگهی‌هایی را برای فروش خودرو‌های خود منتشر می‌کنند. بر اساس آگهی‌های منتشر شده، یک دستگاه اچ سی کراس صفر مدل ۹۸ برای فروش ۲۱۰ میلیون تومان، برلیانس ۲۲۰ صفر مدل ۹۸ برای فروش ۱۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ صندوقدار صفر ۲۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۶۱ میلیون تومان، تیگو ۵ مدل ۹۹ معادل ۱۴۳ میلیون تومان، حواله تیبا فروردین ۹۹ نیز ۵۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.

 

همچنین جک S۵ صفر ۴۶۰ میلیون تومان، آزرا ۲۰۰۷ با ۱۸۲ کیلومتر کارکرد ۲۸۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز مدل ۹۱ و کارکرد ۲۴۵ هزار کیلومتر ۶۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ خاکستری مدل ۹۵ با کارکرد ۱۰۰ کیلومتر ۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز ۱۳۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->