تولید و واردات ۱۱۰۰ لیتر الکل در خراسان رضوی از ابتدای اسفند

  • کد خبر: ۲۲۸۵۳
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
تولید و واردات ۱۱۰۰ لیتر الکل در خراسان رضوی از ابتدای اسفند
از ابتدای اسفند حدود هزار و ۱۰۰ لیتر الکل یا تولید و یا وارد استان کردیم.
به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در مجموع حدود ۱۲میلیارد تومان کمک مالی با کمک بخش خصوصی، ستاد پشتیبانی و ارگان‌های دیگر برای مقابله با کرونا جمع‌آوری شد و فکر نمی‌کنم در هیچ استان دیگری، نقش بخش خصوصی در مقابله با کرونا این‌چنین تاثیرگذار بوده باشد.

وی در خصوص تشکیل ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی بیان کرد: ستاد مقابله با کرونا که در استان ایجاد شده‌است، کمیته‌ای به نام "کمیته تامین، توزیع و نظارت" دارد. این کمیته به مسئولان حوزه اقتصادی استانداری واگذار شده و کاری که در این کمیته انجام می‌شود؛ همکاری و همراهی با بخش خصوصی است تا از اعتبارات بخش خصوصی برای حل این مشکل استفاده شود. در این راستا شهرداری و اتاق بازرگانی با ایجاد کمپین‌ها برای مقابله با کرونا به کمک دولت پیوستند.

وی ضمن تقدیر و تشکر فراوان از کادر درمانی که بی هیچ منت و دریغی در این روز‌های سخت کار می‌کنند، با ارائه آماری در ارتباط با تولید مواد بهداشتی در استان عنوان کرد: آن‌چه که در استان خراسان، مانند سایر نقاط کشور از هرچیزی مهم‌تر بود؛ نیاز به تولید مواد ضدعفونی‌کننده بود که نیازی غیرقابل پیش‌بینی از قبل از شیوع ویروس بود، در استان خراسان ۱۰ واحد در گذشته تولید مواد ضدعفونی می‌کردند که این تعداد تا ۲۶ واحد افزایش یافت. کمیته‌ای در این زمینه تشکیل داده‌شد و بخش خصوصی که در زمینه تجهیزات پزشکی کار می‌کردند، شناسایی شدند و آن‌ها را مسئول خرید و انبار‌ها قراردادیم و میزان تولید الکل صنعتی در استان را افزایش دادیم. ما از ابتدای اسفند حدود هزار و ۱۰۰ لیتر الکل یا تولید و یا وارد استان کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ما در گذشته در استان یک واحد تولید ماسک داشتیم که حدود ۲۰ الی۳۰ هزار ماسک تولید می‌کرد. در حال حاضر میزان تولید ماسک سه لایه پزشکی در استان از مرز ۲۰۰هزار عدد عبور کرده است و یک واحد تولید ماسک N۹۵ نیز با کمک شهرداری ایجاد شد و حدود ۱۵هزار ماسک توسط این واحد تولید می‌شود و می‌توان گفت که تقریبا نیاز استان تامین می‌شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در مجموع ما حدود ۱۲میلیارد تومان کمک مالی که با کمک بخش خصوصی، ستاد پشتیبانی و ارگان‌های دیگر جمع‌آوری شده‌است را اهدا کردیم که فکر نمی‌کنم در هیچ استان دیگری نقش بخش خصوصی این‌چنین تاثیرگذار بوده باشد و کمک‌های شایان این‌چنینی در جهت مقابله با این ویروس کرده باشند.

وی درخصوص کمپین‌ها و بسته‌های حمایتی در حمایت از اقشار آسیب پذیر اظهارکرد: بسته حمایت از تولید درخصوص نقش نهاد‌های گوناگون مانند بانک‌ها، اداره مالیات، تامین اجتماعی و ... پیش از آن‌که در سطح کشور راه‌اندازی شود در استان خراسان انجام شد. هم‌چنین۴۶هزار بسته معیشتی توسط کمیته امداد در حاشیه شهر توزیع شده است، این پویش هم‌چنان ادامه دارد و مسئولیت جمع‌آوری کمک و توزیع بسته‌های معیشتی، برعهده کمیته امداد قرار گرفته است. تلاش می‌کنیم تا توزیع بسته‌ها در سطح استان، هرچه بیش‌تر عدالت محور شود.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->