شیب نزولی قیمت گوشت قرمز در مشهد (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰ نوع واریزی به حساب مالیات ندارد + جزئیات قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام سهام عدالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات مهم جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق صنایع اعلام شد تغییر دامنه نوسان بورس از روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ قیمت هر اونس طلای جهانی، امروز (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم
سرخط خبرها

عرضه بیش از ۶ هزار کیلوگرم زعفران در بورس کالا

  • کد خبر: ۲۳۰۳۲۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
  • ۶
عرضه بیش از ۶ هزار کیلوگرم زعفران در بورس کالا
بزرگ‌ترین عرضه زعفران با ۶ هزار و ۵۷ کیلوگرم با نرخ پایه ۹۴ میلیون تومان در رینگ صادراتی بورس کالا سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳، انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص عرضه بزرگ زعفران در بورس اظهار کرد: در راستای استمرار در شفافیت عرضه کالا در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و عرضه‌های موفق محصول زعفران خریداری‌شده توسط تعاونی‌های روستایی در سال ۱۴۰۱ و نیاز بازار، سومین عرضه زعفران در سال جاری برای این محصول سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳، در رینگ صادراتی بورس کالا انجام خواهد شد.

سیدروح‌الله لطیفی افزود: ۶ هزار کیلوگرم زعفران عرضه‌شده سبد زعفران خراسان‌رضوی، ۳۲ کیلوگرم سبد زعفران خراسان‌جنوبی و ۲۵ کیلوگرم سبد زعفران خراسان‌شمالی بوده که جزئیات کیفی هر سبد در اطلاعیه بورس کالا آورده شده است.

دبیر کمیته توسعه صادرات سازمان مرکزی تعاون روستایی بیان کرد: کل زعفران درمعرض فروش در این عرضه، باید صادر شود و اسناد مثبت گمرکی آن در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار گیرد.

لطیفی ادامه داد: از نکات مهم این عرضه امکان خرید نقدی و امکان خرید اعتباری است.

وی گفت: زعفران‌ عرضه‌شده در بسته‌های نایلونی مخصوص پلمب‌شده با وزن حداکثر پنج‌کیلو‌گرمی بوده و خریدار قبل از خرید، مکلف به رؤیت کالا و کسب اطمینان از کیفیت محصول است.

لطیفی درباره نحوه خرید این عرضه در بورس از سوی صادرکنندگان اظهار کرد: برای خرید، هم نقدی و هم اعتباری، از سوی صادرکنندگان باید ۱۰ درصد قیمت به صورت نقدی به حساب بورس کالای ایران در مهلت تسویه واریز شود و تسویه باقی برای خرید نقدی بر اساس شرح مندرج در اطلاعیه بورس کالا، اما در خرید اعتباری باقی حداکثر در ۴ ماه با کارمزد ۲ درصد ماهانه، و ارائه ضمانت‌نامه بانکی و تعهد پرداخت صورت گیرد که خریداران برای اینکه مشکلی در فرآیند خرید پیدا نکنند باید با دقت اطلاعات مراحل مختلف خرید و تسویه را از بورس کالا دریافت کنند.

مدیرکل توسعه بازار سازمان تعاون روستایی ایران در خصوص تضمین صادرات این محصول گفت: برای تضمین انجام تعهدات صادراتی، خریدار موظف است یک فقره ضمانت‌نامه بانکی حسن انجام تعهدات معادل ۱۰ درصد ارزش کل قرارداد و به سررسید ۶۰ روز تقویمی همزمان با انجام امور تسویه به فروشنده ارائه کند و اظهار کالا به گمرک نیز با خریدار خواهد بود.

وی افزود: زمان تحویل کالا ۲۶ خرداد ماه سال جاری است و در صورت عدم حمل به موقع کالا توسط خریدار حداکثر تا ۱۰ روز کاری پس از مهلت مجاز تحویل، خریدار مشمول پرداخت هزینه انبارداری معادل ۴۰ ریال برای هر گرم در روز برای باقی مانده زعفران خریداری شده خواهد بود، افت کیفی ناشی از عدم خروج به موقع برعهده خریدار خواهد بود.

لطیفی تاکید کرد: حداقل عرضه زعفران خراسان رضوی ۱۰۰ کیلوگرم، خراسان شمالی ۲۵ کیلوگرم و خراسان جنوبی ۳۲ کیلوگرم در نظر گرفته شده است و حداکثر عرضه نیز طبق نامه‌ای که به کارگزاری ارسال شده برای خراسان رضوی دو هزار کیلوگرم خواهد بود.

مدیرکل توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان گفت: در سال گذشته ۲۲۱ تن زعفران توسط تجار به ۵۵ کشور جهان صادر شد که امارات با بیش از ۶۷ تن خرید، چین با ۴۹ تن، اسپانیا با ۴۴ تن، افغانستان با ۲۲ تن و قطر با حدود ۶ تن ۵ مقصد صادرات زعفران ایرانی بودند.
منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
0
سلام از نشریه محترم تقاضا دارم برای قشر قبل توجه کشاورز زعفرانکار پیگیری نمایند که چرا شورای ملی زعفران که برای حمایت از این صنعت تشکیل شده بویژه آقای حسینی سالهاست در بی ارزش کردن قیمت این محصول استراتژیک اهتمام شایانی دارد از طریق نشر اخبار منفی واخیرا در گزارشی خوشحالی ایشان از افت قیمت زعفرانی که عاقبت اگر قیمت بیشتر شود به نفع کشاورز می‌شود ایشان نگران پول‌های سر گردان داخل مملکت شده‌اند که صرف خرید اینکالای صادراتی می‌شود ولی نگران دلال‌ها که باعث خروج سرمایه ازکشور نیستد ولی نگرانند که خارجی‌ها پول بیشتری بپردازند وخوشهلند که تعاونی روستایی با تزریق زعفران به بازار جلو رشد قیمت را میگیره ایا کسی پیدا میشه از این آقایان سوال وجواب بگیره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
0
عجیبتر اینجاست بعد از شهادت رئیس جمهور نهادی با این شکل تابلو ونمایان برای متضرر شدن قشر ضعیف کشاورز و منفعت شخصی بااین جسارت با تزریق زعفران به بازار سعی در پایین آوردن قیمت برای سرکوب قیمت‌های سال آینده ۶تن یکجا ارائه کنه وای بحال مردم آگاه شوید این نمایش خود مافیاست نیازشان بیشتر از این‌است فقط می‌خواهند محصول سال بعد را مفت بخرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
0
جناب حسینی قول می‌دهم روزی ما کشاورزان به حول قوه الاهی در همین کشور بواسطه اقدامات شما ونهادهای شما برای بی ارزش کردن صنعت زعفران محاکمه خواهیم کرد
نشریه محترم واضحه که این مطلب نشر نخواهدشد ولی به گوش این آقا برسانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
0
نشریه محترم ایا این افترااست که از شما خواسته شود از آقای حسینی عضو شورا بپرسید که شما از کم ارزش شدن قیمت زعفران چه نفعی به کشاورز میرسانید که ناراحتند از اینکه به قول خودشان پول‌های سرگردان وقف خرید کالایی بشود که در نهایت ارز آوری بیشتر برای کشور شود وکشاورزی از این افزایش قیمت منفعت ببره بهتره پول سرگردان خرج خرید محصول خود کشور بشود یا خرج خرید محصول کشور آمریکا یعنی دلار آقا بفرمایید لطفا به شعور جامعه زخم خورده کشاورز توهین ننمایید با این استدلالها ومنافع ملت را آشکارا فدای منافع شخصی یا گروهی ننمایید بله واضح است که سود جنابعالی در خرید به قیمت پایین وفروش بیشتر به خارجیهاست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
0
0
لطفا به شعور مردم توهین نکنید این نمایشی است برای سرکوب قیمت واستثمار کشاورزان والا خود تعاونی وشورای ملی قبلا این زعفران را خرید کرده وجزوه سفارشات فروش قرار داده واین نمایش فقط ایجاد جو روانی برای پایین آوردن قیمت خرید سال بعد از کشاورزان بیچاره است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
0
0
شما صهیونیسم واقعی هستید به دلیل فلج کردن کشاورز
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->