ارزان‌ترین موبایل برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند قیمت امروز پرفروش‌ترین مدل‌های اپل، سامسونگ و شیائومی (۳ تیر ۱۴۰۳) خروج دوباره پول حقیقی از بازار سهام | گزارش وضعیت بورس (۳ تیر ۱۴۰۳) ارسال بیش از ۷۰۰۰ گزارش و شکایت فساد از سطح خراسان رضوی به بازرسی کل استان در سال ۱۴۰۲ رشد حدود یک‌درصدی قیمت طلا در بازار مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) حدود ۸ هزار مجوز صنایع‌دستی در خراسان‌رضوی صادر شده است صعود قیمت طلای ۱۸عیار | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، بیت‌کوین (۳ تیر ۱۴۰۳) پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن ملی به اقشار کم‌درآمد
سرخط خبرها

جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟

  • کد خبر: ۲۳۴۰۰۱
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟
نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به ضرورت اجرای قانون سامان‌دهی زمین، مسکن و اجاره‌بها و تعیین سقف اجاره‌بها در استان‌هایی که تورم عمومی سالانه آن‌ها از حد تعیین‌شده بالاتر باشد، گفت: جریمه مالیاتی در انتظار مالکانی است که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد دنیامالی با اشاره به ضرورت مدیریت بازار مسکن و نظارت بر اجاره‌خانه‌ها گفت: در مجلس یازدهم، قانون سامان‌دهی زمین، مسکن و اجاره‌بها به تصویب رسیده و برای اجرا توسط رئیس مجلس ابلاغ شده است. در قانون مذکور، برای کنترل قیمت اجاره‌بها، به شورای عالی مسکن اجازه داده شده در استان‌هایی که تورم عمومی بالاتر از ۳۰ درصد دارند، به میزان ۵۰ الی ۱۰۰ درصد تورم سالانه سقف اجاره‌بها تعیین کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تعیین سقف اجاره‌بها مانع از افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن می‌شود، گفت: برای مالکانی که سقف اجاره‌بها را رعایت نکنند نیز جریمه مالیاتی در نظر گرفته شده است و امیدواریم این امر به‌درستی اجرایی شود. به صورت کلی آثار وضعی اجاره‌بها در مناطق مختلف کشور و حتی کلانشهری مانند تهران با هم متفاوت است به نحوی که افزایش ۲۵ درصد اجاره در منطقه یک تهران با افزایش همین میزان اجاره در مناطق ۱۵ و ۱۶ تهران کاملاً متفاوت بوده و عموماً فشار واردشده به اقشار کم‌درآمد بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: در کنار تعیین سقف قیمتی، تلاش کردیم با افزایش تسهیلات بانکی شرایط بهتری را برای مستأجران در پرداخت رهن و اجاره خانه فراهم کنیم. در شرایط فعلی که تورم در کشورمان بالای ۴۰ درصد اعلام می‌شود، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کمتر از این میزان رشد می‌کند که موجب کوچک‌تر‌شدن سفره مردم می‌شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس تلاش کردیم افزایش‌ها حقوق‌ها را واقعی‌تر در نظر بگیریم، اما برخی معتقد بودند که این امر موجب بروز ناترازی در بودجه می‌شود. در حالی که ما سعی کردیم دستمزد‌ها را واقعی‌تر ببینیم. امیدواریم با اجرای قانون سامان‌دهی اجاره‌بها، وضعیت بهتری را در حوزه اجاره شاهد باشیم.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->