مسمومیت ۱۲ نفر بر اثر مصرف الکل در غرب خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۰۶۵
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
مسمومیت ۱۲ نفر بر اثر مصرف الکل در غرب خراسان رضوی
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: طی دو هفته گذشته ۱۲ نفر بر اثر مصرف الکل در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن مسموم شدند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر داوود سروش افزود: از مجموع ۱۲ نفر که بر اثر مصرف الکل در سبزوار مسموم شدند دو مورد آن مربوط به مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) بوده است.
وی اضافه کرد: مصرف خوراکی الکل از هر نوعی هیچ تاثیری در نابودی ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا و ضد عفونی کردن بدن ندارد و این باور غلط هیچ گونه اساس و پایه علمی ندارد.

دکتر سروش افزود: بر اساس این باور غلط، شاهد مراجعه بیمارانی به مراکز درمانی با کاهش سطح هوشیاری و عوارض جدی به سبب مسمومیت ناشی از الکل در سراسر کشور بودیم که منجر به مرگ تعدادی از هوطنان شده بود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به عوارض مخرب الکل صنعتی یا متانول بر اعضای بدن گفت: راه مقابله با شیوع بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه‌های پزشکی است.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->