جزئیات پخش «حسینیه معلی» در محرم ۱۴۰۳ اهالی فرهنگ و هنر مشهد؛ پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) کودک مانند شاعر، ابزار خویشتن است | نگاهی به کتاب «بوم‌شناسی تخیلات کودکی» اثر ادیت کاب برنامه تلویزیونی؛ سیمای انتخابات راوی حماسه حضور در روز انتخاب + جزئیات ساز «قاصدک» | نگاهی به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در پردیس تئاتر اردیبهشت مشهد حکایت نامزد انتخابات و پس گردنی انتقامی ما همه از این شیرینی حق داریم ساعت گران‌قیمت بهرنگ علوی در «جوکر ۲» + عکس زمان پخش و تکرار سریال «مختارنامه» از شبکه آی‌فیلم (محرم ۱۴۰۳) کدام فیلم‌های سینمایی با موضوع انتخابات ساخته شده است؟ فلسفه، در جستار و داستان و رمان | معرفی سه کتاب تازه از نشر «خوب» «ناخن‌ها» فیلم اختتامیه جشنواره کارلووی واری شد درباره کتاب «کودک دریا» و درسی که به آدم بزرگ‌ها می‌دهد فیلم‌های سینمایی آخر هفته (۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش «جمشید هاشم‌پور» در بستر بیماری + عکس زمان پخش و تکرار سریال شب دهم در ایام محرم پخش مجموعه مستند «مهمان علی» از شبکه‌های سیما برادران «فرار از زندان» با سریال «بازگرداندن» روی آنتن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بررسی واکنش سلبریتی‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی در «رفح»

  • کد خبر: ۲۳۰۹۶۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
بررسی واکنش سلبریتی‌ها به جنایت رژیم صهیونیستی در «رفح»
چهره‌های شناخته شده ایران و جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در «رفح» واکنش نشان دادند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت هایش روی چادر‌های آوارگان رفح آتش گشود و جنایتی را رقم زد که حتی صدای اعتراض بسیاری از افرادی را که تا امروز برابر حملات وحشیانه این رژیم سکوت کرده بودند هم درآورد. اصلا مگر می‌شود انسانی تصاویر و اخبار زنده زنده سوختن کودکان و زنان و مردان بی گناه در آتش را ببیند و بشنود و قلبش به درد نیاید یا مگر می‌شود فیلمی از کودک بدون سر را در دستان مردی دید و اشک نریخت!

اگر در فضای مجازی چرخ بزنید، می‌بینید این فضا هم کاملا تحت تأثیر اتفاقات رفح قرار گرفته است. بسیاری از هنرمندان ایران و دیگر کشور‌ها با انتشار تصاویر و متن‌هایی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار جلوگیری از نسل کشی در فلسطین شده اند.

بازنشر یک استوری واحد

امروز بسیاری از هنرمندان کشورمان با انتشار یک استوری واحد با محتوای انگلیسی «همه نگاه‌ها به رفح است» در صفحات اینستاگرامشان به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. مهرداد صدیقیان، هومن سیدی، حبیب رضایی، مصطفی کیایی، محسن کیایی، امیر جعفری، علی شادمان، نیما جاویدی، پژمان بازغی، پوریا رحیمی سام، نجمه جودکی، علی ضیا، بهرنگ توفیقی، روح ا... حجازی، فلامک جنیدی، علیرام نورایی، روزبه حصاری، کاظم دانشی، صحرا اسداللهی، الناز حبیبی، دیبا زاهدی، رضا صادقی، حسن روح الامین، سینا مهراد، حسین مهری، علی قمصری، نعیمه نظام دوست و... ازجمله این هنرمندان هستند. این استوری مشترک تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۱۲ میلیون بار توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده است.

وای بر جهان نظاره کننده

گروهی دیگر از هنرمندان هم به نوعی دیگر به این جنایات واکنش نشان دادند. نجمه جودکی، مجری شناخته شده کشور، با انتشار پستی در واکنش به صحبت‌های نتانیاهو که بیان کرده بود حمله دیشب به رفح به شکل تراژیک بد پیش رفت، نوشت: و وای بر جهانی که به شکل تراژیکی فقط جنایت‌های تو را نظاره می‌کند... نفرین ابدی بر تبار کثیفتان.

سعید روستایی، کارگردانی که آخرین ساخته اش «برادران لیلا» توقیف و غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شد، نیز جزو اولین چهره‌های شناخته شده بود که به این جنایت واکنش نشان داد. او در چند استوری اخبار مرتبط با به آتش کشیدن رفح را بازنشر کرد و نوشت: ۴۵ نفر را زنده زنده سوزاندند.

امیر آقایی جزو هنرمندانی بود که واکنش متفاوتی به جنایات رژیم صهیونیستی داشت. او جمله‌ای از کتاب «جزء به کل» نوشته استیو تولتز را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی منتشر کرد: یک شب با خدایشان حرف زدم. گفتم سلام، چرا هیچ وقت نمی‌گویی اگر فقط یک بار دیگر انسانی یک انسان دیگر را عذاب دهد، همه چیز را تمام می‌کنم!

افشین هاشمی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و تلویزیون، نیز متنی را در صفحه اش بازنشر کرد، با این محتوا: رفح سه حرف است، مثل آتش و خون....
فرزین محدث، بازیگر سینما و تلویزیون، هم در استوری خود به نسل کشی در رفح اشاره کرد: آورگان فلسطینی در چادر‌های پناهجویان رفح زنده زنده سوختند؛ این یعنی توحش و نسل کشی.

کاش پایان یابد چرخه جنگ و مرگ

برخی هنرمندان هم ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به رفح، آرزو کردند که چرخه جنگ و مرگ پایان یابد. 
منصور ضابطیان، نویسنده و مجری تلویزیون، در سلسله استوری‌هایی از این جنایت نوشت: کجای تاریخ این چرخه زشت جنگ و مرگ و خون پایان می‌گیرد؟

عرفان طهماسبی، خواننده‌ای که در میان نسل جوان طرف داران بسیاری دارد نیز در صفحه اینستاگرامش این متن را منتشر کرد: من نمی‌دانم آن پشت و در پس پرده چه می‌گذرد؛ احتمالا آن کودکان و بزرگ سالانی که سوختند هم نمی‌دانستند. کاش زودتر برسد صبح آرام صلح، کاش کمی آرام می‌گرفتیم، کاش انسان آغوشی می‌یافت که هنگام طغیان خواسته‌های بی اندازه اش به آن پناه می‌برد و آرام می‌گرفت.

ندا جبرئیلی که بازی در فیلم‌های «هفت ونیم» و «مردن در آب مطهر» را در کارنامه دارد نیز ترجیح داد با انتشار متنی انگلیسی، کسانی را که برابر این جنایت سکوت کرده اند، خطاب قرار دهد. در متن او آمده است: نسل‌های آینده سکوت و بی تفاوتی شما را قضاوت خواهند کرد. پیمان معادی، سحر دولتشاهی، منیژه حکمت، پیام احمدی نیا، محمد معتمدی، حسین سلیمانی و نوید محمودی از دیگر چهره‌هایی هستند که روز گذشته استوری‌هایی را در حمایت از مردم فلسطین منتشر کردند.

انسانیت در «رفح» سوخت

هنرمندان مشهدی هم که همواره در وقایع مختلف همراهی شان را با مظلومان نشان می‌دهند، بار دیگر جنایات اسرائیل را محکوم کردند.

مجتبی شفیعی بازیگر، مسعود دهنوی مستندساز، علی مسعودی بازیگر و کارگردان، مسعود زارعیان مستندساز، سروش محمدزاده کارگردان، امیر خالقی طراح گرافیک، ابوالفضل حاجتمند تهیه کننده، مهدی یکپسر طراح گرافیک، جواد خواجوی بازیگر، محسن عبادی خوش نویس، یزدان کاظمی نویسنده، حسین شیبانی بازیگر تئاتر و رضا احمدی کارگردان تئاتر ازجمله این هنرمندان هستند که متن «همه نگاه‌ها به رفح است» را بازنشر کردند. محمد جهانپا، کارگردان و بازیگر شناخته شده مشهدی، نیز در صفحه اش با انتشار متن «امان از این همه درد، وقتی انسانیت در رفح سوخت» به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد. 

محسن جهانی، فیلم ساز و مدیر دفتر انجمن سینمای جوان مشهد، نیز نوشت: یا ا... یا ا... از جنایت ها.... حسن آخوندپور، دیگر کارگردان شهرمان که چندی پیش سریال «عشق کوفی» را برای تلویزیون ساخته بود، از برخی همکارانش انتقاد کرد: شرم می‌کنم از برخی دوستان و همکاران که طرف اسرائیل را می‌گیرند، شرم بر شما! او همچنین نوشت: کودکان بی سر را می‌بینید؟ اسرائیل ننگ تاریخ است.

هادی حاجتمند، سازنده فیلم‌های «اشنوگل» و «مدیترانه»، با انتشار این جمله به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد: انسانیت زنده زنده در رفح سوخت.

احمدرضا عبیدی، خواننده مشهدی، با نام هنری «ججو» که چندی پیش آهنگ «خاورمیانه» را خوانده و به مردم غزه تقدیم کرده بود، بعد از جنایت رخ داده در رفح با انتشار متنی از سکوت برخی مردم و هنرمندان انتقاد کرد: واقعا چطور ساکتید و حتی استوری نمی‌گذارید؟! آن دید انسانیت که می‌گفتید چه تعریفی دارد دقیقا؟

همراهی هنرمندان خارجی

برخی هنرمندان خارجی هم روز گذشته با انتشار متن و تصویر در صفحات مجازی شان جنایات در رفح را محکوم کردند. از میان آن‌ها می‌توان به تعدادی از هنرمندان شناخته شده کشور ترکیه مانند ادا اجه، برک آتان، بورجو اوزبیرک و بوراک دنیز اشاره کرد. 

ز، خواننده مطرح لبنانی، برابر این جنایات سکوت نکرد و در صفحه اش در اینستاگرام نوشت: قلب‌های ما با فلسطین است. همچنین یارا شهیدی، بازیگر دورگه ایرانی آمریکایی و بلا حدید، مدل و از چهره‌های شناخته شده در آمریکا و دنیا نیز با انتشار استوری‌هایی خواستار پایان نسل کشی در فلسطین شدند. 

گروهی از هنرمندان نقاش و طراح خارجی هم آثاری با محوریت جنایات رخ داده در رفح و غزه خلق کردند. دراین میان، اتفاقی که بیشتر از همه دستمایه خلق اثر قرار گرفته است، همان تصویر منتشرشده از کودکی بی سر است که احساسات هر فردی را برمی انگیزد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->