مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۱۰۳
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در مشهد
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با مشارکت مدیریت شهری، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) تا ماه مبارک رمضان، ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در اختیار اقشار ضعیف این شهر قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا حیدری روز دوشنبه در نشست با مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد افزود: مقدمات این کار فراهم شده و در حال تهیه بانک اطلاعاتی جامعی در این زمینه هستیم.

 

وی با اشاره به سکونت یک سوم شهروندان مشهدی در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار ادامه داد: ساکنان این مناطق همیشه با مسائل و مشکلات مختلف دست به گریبان بوده‌اند و شیوع ویروس کرونا سبب فزونی مشکلات آنان شده است.


وی گفت: بسیاری از سرپرستان خانوار ساکن این مناطق دارای شغل‌های ناپایدار و فعالیت‌های روزمزد هستند که این روزها این فعالیت‌ها کاملا تعطیل شده و شاهد بحران اقتصادی و تنگناهای معیشتی شده‌اند که بسیار نگران‌کننده است.


رییس شورای شهر مشهد افزود: شهرداری مشهد براساس تاکیدات شورای اسلامی، تمرکز ویژه‌ای در زمینه مقابله با کرونا به‌ویژه در مناطق پیرامونی شهر داشته و با کمک و نقش‌آفرینی خیران، تشکل‌های غیردولتی و سمن‌ها نسبت به توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی در این مناطق اقدام کرده است.


وی ادامه داد: براساس گزارشات دریافتی از بخش‌های مختلف، برای وضعیت معیشتی ساکنان این مناطق تدبیر مناسبی اندیشیده ‌شد و پویش "چراغی برافروز" شکل گرفت.


وی گفت: دانش‌آموزان و معلمان ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد با مشارکت در این پویش تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جمع‌آوری کرده‌اند که این مشارکت جای تقدیر دارد.


حیدری افزود: شکل‌گیری چنین پویش‌هایی موجب تقویت حس مسوولیت‌پذیری اجتماعی شهروندان می‌شود، همچنین مهمتر از میزان کمی کمک‌های جمع‌آوری شده، حس نوع‌دوستی برانگیخته شده میان شهروندان حائز اهمیت است.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد نیز گفت: دانش‌آموزان این ناحیه در تمامی بحران‌ها و حوادث پیش‌آمده برای هموطنان حضور پررنگ داشته‌اند.


روح الله جوانشیری افزود: در نوروز ۹۸ و برای کمک به سیل‌زدگان شهر آق‌قلا نیز کمک‌های جمع‌آوری شده در این ناحیه نسبت به سایر نواحی بیشترین میزان بوده و در سیل دی ماه پارسال نیز حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به منطقه دشتیاری چابهار کمک کردیم.


پویش "چراغی برافروز" برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده که خیران و نیک‌اندیشان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۷۷۹۰۰۷۷۹۰۰۰ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۰۰۰۰۷ واریز کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->