پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود
سرخط خبرها

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های تهران در مورد فیلم جمعی از محکومان

  • کد خبر: ۲۳۱۰۷۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های تهران در مورد فیلم جمعی از محکومان
اداره کل زندان‌های استان تهران در رابطه با فیلم منتشر شده از سوی جمعی از محکومین جرایم مرتبط با مواد مخدر در قزلحصار اعلام کرد: که یکی از زندانیان حاضر در این فیلم دارای سابقه کیفری است.

به گزارش شهرآرانیوز، در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره فیلم منتشر شده از سوی جمعی از محکومین جرایم مرتبط با مواد مخدر در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه مطابق با تصاویر منتشره در فیلم، زندانیان ساکن در این بند از ندامتگاه، مشمول جرایم مواد مخدر هستند که به مانند همه زندان‌ها، از شرایط لازم و استاندارد رفاهی برخوردار هستند.

متعاقباً با توجه به لزوم نظارت قانونی بویژه منطبق با ماده ۷۵ «آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها» درباره بازرسی‌های ماهانه و ممنوعیت ورود اقلام غیرمجاز، بازرسی از اماکن و لوازم زندانیان مطابق با آئین‌نامه اجرایی زندان‌ها، به‌منظور ممانعت و یا کشف اشیای ممنوعه و نیز رعایت اصول انضباطی در مواعید مقرر صورت می‌پذیرد.

هرچند در این بین برخی مجرمین همچنان با شگرد‌های خاص، سعی در تضییع قانون به‌ویژه آئین‌نامه مرتبط داشته و به هنگام ردیابی و دستگیری توسط عوامل نظارتی زندان‌ها، با ایجاد حواشی سعی در فرار از تنبیهات قانونی را دارند. به‌همین منظور ورود گوشی تلفن همراه به زندان‌ها خود مشمول موارد تخلف است که متأسفانه ضبط و انتشار این فیلم عاری از واقعیت نیز خود یک نمونه از اقدامات غیرقانونی این دسته از مجرمین ساکن در زندان‌ها را به اثبات می‌رساند.

در این فیلم، شخص زندانی که ادعای واهی را مطرح کرده، خود دارای سوابق متعدد از جمله کلاهبرداری رایانه‌ای، مشارکت در چندین فقره آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و تهدید با چاقو، ضرب و جرح عمدی با چاقو، شرکت در نزاع دسته جمعی، اخلال در نظم و همچنین خرید و فروش مواد مخدر بوده و سعی در سیاه‌نمایی و حاشیه‌سازی با هدف به رسیدن به مقاصد خاص را داشته است. این زندانی در زندان‌های قزلحصار، رجایی شهر، تهران بزرگ، تویسرکان و ندامتگاه کرج سابقه حبس دارد.

لازم به ذکر است، زندان‌ها برحسب نوع جرایم مجرمین و با لحاظ اصل طبقه‌بندی، رعایت کرامت انسانی و تحت کنترل لازم اداره می‌شوند تا زندانیان بتوانند دوران حبس خود را تحت اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان‌ها سپری کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->