دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند

  • کد خبر: ۲۳۱۱۸۷
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند
رئیس بنیاد مسکن استان گفت: ۴۲۲ واحد مسکونی شهری و ۴٧ واحد مسکونی روستایی بازسازی می‌شود و ٣۵٢ فقره کمک معیشتی تعمیر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدخلیل منبتی در سی‌و‌سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد مقدس با موضوع بررسی اقدامات درپی سیلاب اخیر، اظهار کرد: درپی سیلاب اخیر، خیابان‌های ۱۷ شهرستان و ۱۲ شهر و نیز تعداد ۱۱۷ بوستان خسارت‌ دیدند. بازدید‌های لازم انجام شد، ارزیابی‌ها صورت گرفت و گزارش‌ها از بابت احداث، تعمیر و معیشت تهیه شد.

وی با اشاره به این موضوع که احداث شهری در کل استان ۴٠ واحد است، افزود: در مشهد، ۴۶٣ واحد مسکونی و در استان، بیش‌از ۳۰۰ واحد مسکونی نیاز‌مند بازسازی وجود دارد. همچنین در حوزه کمک‌های معیشتی در مشهد، بیش‌از ۳۰۰ واحد و در روستا‌ها، بیش‌از ۴۰۰ واحد نیاز به کمک دارند.

رئیس بنیاد مسکن استان تأکید کرد: در برخی مناطق تا یک‌متر‌و‌هفتاد سانتی‌متر سطح آب بالا آمده و برخی منازل آپارتمانی یک‌طبقه، کاملاً دچار آب‌گرفتگی شده‌اند. باید گفت که در مشهد احداث شهری صفر و در روستا ۴ عدد بوده است.

منبتی تأکید کرد: در سیلاب اخیر، ۴٢٢ واحد مسکونی شهری و ۴٧ واحد مسکونی روستایی نیازمند بازسازی هستند و ٣۵٢ فقره کمک معیشتی نیاز است. 

وی با بیان این موضوع که سیل به‌مراتب بدتر از زلزله است، گفت: متأسفانه در مشهد هرجا برای بازدید رفتیم، ردپای انسان وجود داشت که معابر را در مسیر مسیل‌ها ساخته‌اند. وجود مطالعات در این امر مهم است، باید حواسمان به مسیل‌ها باشد.

رئیس بنیاد مسکن استان ادامه داد: دوران بازگشت سیل به ۱۵۰ سال قبل بازمی‌گردد. چندین سال است که می‌گویند اقلیم تغییر کرده است. اگر در سال زراعی قرار است در مشهد ۱۵۰ میلی‌متر بارش داشته باشیم، امکان دارد نیمی از آن یک‌جا باریده شود؛ کمااینکه در مشهد بیش از ۴۰ میلی‌متر در یک روز باران داشته‌ایم.

وی گفت: از دیگرموارد مهم این است که از چند سال پیش، باید بودجه پیشگیری به مدیریت‌بحران مشهد و استان تعلق می‌گرفت و با این بودجه و با اجرای پروژه‌های مانند ساخت دیوار ساحلی و کار‌های دیگر می‌توانستیم از مشکلات این‌چنینی جلوگیری کنیم.

منبتی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها بحث مهم دیگری است که باید پیگیری شود. متأسفانه امروز سطح و کف رودخانه یکی شده است و این امر باعث شد روستا‌ها دچار سیل‌زدگی شوند. این موارد گفته‌شده اخطار و آلارم است که باید حواسمان باشد. این اتفاق تنها برای دو خیابان رخ داد و این‌گونه به‌هم‌ریختگی ایجاد کرد. حال اگر در یک‌سوم شهر این اتفاق می‌افتاد، کدام دستگاه پای کار بود. شهرداری چقدر می‌تواند تجهیزات و نیرو داشته باشد. همچنین برای تجمع آب زیرگذر‌ها نیز باید راه‌حلی پیدا کنیم.

وی در پایان این جلسه تأکید کرد: خواهشمندم برای مدیریت بحران فکری کنید که اگر اتفاقی رخ داد، شهر قفل نشود. همچنین مدیریت بحران به مسئله لایروبی توجه کرده و به صورت جدی به آن ورود کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->