ماجرای تجمع سهام‌داران «سامان بهمن» مقابل شهرداری مشهد چه بود؟ ۵۰ درصد دانش‌آموزان مشهدی هنوز برای سرویس مدرسه ثبت‌نام نکردند مشاور شهردار مشهدمقدس در امور زنان منصوب شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) شهردار منطقه ۷ مشهدمقدس منصوب شد (۹ مرداد ۱۴۰۳) تجلیل شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی از شهردار مشهد برای تسهیل شرایط برگزاری نمازجمعه شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از ترافیک دوربرگردان امیریه مشهد + پاسخ استفاده از پساب، راه‌حلی پایدار برای آبیاری فضای سبز مشهد اعمال‌قانون ۱۷۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۹ مرداد ۱۴۰۳) یک گام رو به جلو در احداث سطح سوم تقاطع شهید فهمیده مشهد فقط یک بیمارستان در مشهد تأییدیه آتش‌نشانی دارد | سیستم اعلام و اطفای حریق، بیشترین نقص بیمارستان‌های مشهد حریق انبار ضایعات پلاستیک در جاده کنه‌بیست مشهد (۹ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوارهای وکیل‌آباد و امام‌خمینی‌(ره) در مشهد (۹ مرداد ۱۴۰۳) دید رانندگان در محور‌های مواصلاتی ۵ شهرستان خراسان رضوی کاهش یافت (۹ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۹ مرداد ۱۴۰۳) خبر خوش شهردار مشهد برای تاکسیرانان | تاکسیرانان مشهدی به‌صورت رایگان بیمه تکمیل درمان می‌شوند اطفای حریق کارگاه مبل در مشهد درپی تلاش سه‌ساعته آتش‌نشانان (۸ مرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه‌های شهری بر اساس نیاز شهر مشهدمقدس افزایش دوبرابری تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در مشهد ترافیک نیمه‌سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، سه‌راه خیام و میدان ده‌دی مشهد (۸ مرداد ۱۴۰۳) هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۸ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد

  • کد خبر: ۲۳۱۳۸۹
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد گفت: یکی از علل رایج آتش‌سوزی در مناطق مسکونی یا اداری، برق است. لوازم برقی در صورت کشیدن بار اضافی از شبکه‌های برق یا اتصالی و سیم‌های فرسوده برق منجر به آتش‌سوزی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، آتشپاددوم حمیدرضا کافی‌نیا با اعلام این خبر، اظهار کرد: در اردیبهشت سال جاری، ۳۴۹ مورد عملیات اطفای حریق انجام شده که از این تعداد، ۲۵۷ مورد حریق در منازل مسکونی بوده است. ۱۸۵ مورد مربوط به آتش‌سوزی سیم، کابل، باتری، سیم‌پیچ و کلیدوپریز بوده است. همچنین از این تعداد، ۱۰۰ عملیات در خصوص وقوع حریق در لوازم پخت‌و‌پز غیر‌برقی شامل اجاق گاز، فر، باربیکیو و امثال آن بوده است.

وی افزود: یکی از علل رایج آتش‌سوزی در مناطق مسکونی یا اداری برق است؛ لوازم برقی مانند یخچال، کولر گازی، کولر آبی و پنکه و لباس‌شویی و... در صورت کشیدن بار اضافی از شبکه‌های برق یا داشتن اتصالی و سیم‌های فرسوده منجر به آتش‌سوزی می‌شوند. از استفاده بیش از حد و واردکردن بار اضافی به مدار‌های برق خانه اجتناب کنید؛ این راحت‌ترین کاری است که می‌توانید برای کاهش خطر آتش‌سوزی ناشی از برق انجام دهید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد ادامه داد: هر مدار برقی و سیم‌کشی‌ در خانه شما تنها برای استفاده و رساندن مقدار مشخصی برق طراحی شده است و فشارآوردن به این مدار‌ها با کشیدن جریان خیلی زیاد از آن‌ها باعث می‌شود، سیم‌ها جرقه زده یا بر اثر گرمای زیاد تولیدشده به علت استفاده بیش از حد از برق، دچار آتش سوزی گردد. استفاده هم‌زمان از چند وسیله برقی پرمصرف از یک پریز یا یک سه‌راهی باعث افزایش ولتاژ و کشیدن بار اضافی خواهد شد.

کافی‌نیا تأکید کرد: ساده‌ترین راه برای اجتناب از واردکردن بار اضافی بر مدار و شبکه برق به‌حداقل‌رساندن تعداد تجهیزات و لوازم برقی است که وارد هر پریز می‌شوند؛ به‌ویژه تا حد ممکن از سیم‌های رابط چندراهی استفاده نکنید و سعی کنید به جای آن، از هر پریز برای حداکثر دو وسیله برقی استفاده کنید. هرگز روی آتش ناشی از برق و وسایل و تجهیزات برقی آب نریزید؛ چراکه این کار منجر به برق‌گرفتگی می‌شود؛ باید یک کپسول آتش‌نشانی از نوع گازی co۲ داشته باشید. این کپسول می‌تواند با آتش‌سوزی ناشی از برق مقابله کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->