معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها
گزارشی از نیاز‌های بخش خصوصی و میزان آمادگی بخش دولتی برای تحقق جهش تولید

چالش‌ها و فرصت‌های جهش تولید

  • کد خبر: ۲۳۱۴۱
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
چالش‌ها و فرصت‌های جهش تولید
«جهش تولید» چهاردهمین نام گذاری سالانه است که مضمون اقتصادی دارد. اکنون سنت نام گذاری سالانه توسط رهبر معظم انقلاب بیست ودوساله شده و سهم اقتصاد در این مدت ۱۴ سال بوده است.

مسعود سلطانی - موضوعی که موجب تفاوت عمده «جهش تولید در سال ۹۹» با سالیان گذشته می‌شود، سایه اندازی ویروس کرونا بر اقتصاد ایران و البته جهان در سال جدید است. درحالی که تا پیش از این اصلی‌ترین موانع رشد اقتصادی ایران به مسائل محدودکننده از جانب بشر خلاصه می‌شد، اکنون مهم‌ترین مانع توسعه اقتصادی ایران در سال ۹۹ یک بیماری است که کنترل آن از دست آدمیزاد خارج است و همین موضوع بیم‌ها و امید‌هایی را درباره جهش تولید به وجود آورده است.


بیمه بیکاری حداقل باید ۵ برابر شود


«بخش تولید در ۳ ماه نخست سال ۹۹ با چالش‌های جدی مواجه است. تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مدت باید برای تأمین دستمزد نیروی کار در کنار تولیدکنندگان قرار بگیرند. گمان می‌کنم پرداخت بیمه بیکاری حداقل ۵ برابر افزایش پیدا کند.» این جملات دیدگاه رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد در گفتگو با شهرآراست.

غلامعلی رخصت معتقد است که بعد از عادی شدن شرایط بهداشتی در جامعه شاهد جهش تولید در اقتصاد کشور و همین طور جهان خواهیم بود. او در این باره گفت: بازار دچار یک عقب ماندگی در طول مدت شیوع ویروس کرونا شده است که بدون تردید با عادی شدن شرایط این عقب ماندگی جبران خواهد شد و شاهد جهش تولید و رونق بازار خواهیم بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد ضمن ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی کشور، ادامه داد: کارآفرین‌ها در طول زمانی که بیمه پرداز نیروی کارشان بودند، ۳ درصد بابت حق بیمه بیکاری پرداخت کرده اند و اگر اکنون دولت و تأمین اجتماعی به داد صنعت نرسند، چه موقع رسیدگی خواهند کرد؟ امروز همان روز مباداست.


حمایت بانک‌ها از تولید


رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز در گفت گو با شهرآرا از تشکیل اولین جلسه برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه به منظور جهش تولید خبر داد و گفت: این جلسه به ریاست استاندار در نخستین روز کاری سال ۹۹ برگزار شد. تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلف شدند که برنامه خود را برای تحقق بخشیدن به شعار سال، یعنی جهش تولید، در اسرع وقت آماده کنند.

حسن مونسان با اشاره به عملکرد خراسان رضوی در راستای تحقق شعار رونق تولید در سال ۹۸، گفت: کاهش نرخ بیکاری، افزایش مصرف برق و گاز صنعتی و دیگر شاخص‌های اقتصادی بیانگر رونق تولید در سال گذشته بود که به همت استاندار ممکن شد.

وی با بیان اینکه شبکه بانکی برای عبور از شرایط سخت کرونایی در کنار تولیدکنندگان است، گفت: هنوز دستورالعمل اجرایی پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب وکار‌های آسیب دیده از کرونا و همین طور پرداخت تسهیلات به ۴ میلیون خانواده آسیب دیده از کرونا به دستمان نرسیده است، اما به محض وصول این دستورالعمل و تعیین سهمیه‌ها و تعیین بانک‌های عامل وارد کار می‌شویم.

رئیس شورای هماهنگی‌های استان ادامه داد: بانک‌ها اکنون با یک سوم ظرفیت مشغول به کار هستند. درخواستمان از مردم این است که تا حد امکان به بانک‌ها مراجعه نکنند تا بتوانیم تا زمان عادی شدن شرایط تمام نیروی خود را به رفع نیاز بخش‌های مهم اقتصادی استان معطوف کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->