ظرفیت اسکان اضطراری بدون محدودیت در کاشمر ایجاد می‌شود ۱۲ نفر در پی وقوع پس لرزه ۳.۸ ریشتری کاشمر مصدوم شدند (یکم تیرماه ۱۴۰۳) مامور قلابی در مشهد به دام افتاد (یکم تیرماه ۱۴۰۳) دانشگاه شهید بهشتی در خصوص قطع همکاری با محمد فاضلی توضیحاتی ارائه کرد بازگشت نخستین گروه حجاج خراسانی به مشهد مقدس | روند بازگشت حجاج تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد + فیلم واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از فردا شنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۳) +جد‌ول زلزله کاشمر به ۹۰۰ واحد مسکونی خسارت زد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکم تیرماه ۱۴۰۳) | پیش‌بینی بارش‌های رگباری با احتمال ایجاد سیلاب در خراسان رضوی وزش باد و نوسان نسبی دما در نوار شمالی کشور | اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران (یکم تیرماه ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی + جزئیات (یکم تیر ۱۴۰۳) اجرای حکم قطعی یکی از پرونده‌های وحید اشتری ریزش چاه به عمق ۱۳۰ متر روی کارگر| ۲۰ آتش نشان از ۹ ساعت قبل همچنان مشغول کار هستند حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد| ۷ شهروند توسط آتش‌نشانان نجات یافتند اصلاح فرهنگ سلامت از مهدکودک‌ها و مدارس برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ در ۲۰ تیرماه نجات جان ۶۰ نفر از غرق‌شدگی در مازندران طی ۲۰ روز قتل مرد جوان در خانه ارثی جنوب تهران + جزییات مرد معتاد همسرش را مقابل چشم فرزندان به قتل رساند آتش‌سوزی گسترده در انبار کارخانه تولید موادغذایی در غرب تهران حریق انبار زغال با تلاش ۲۱ آتش‌نشان اطفا شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس

  • کد خبر: ۲۳۱۶۱۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس
با هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی دستگاه قضایی، تبهکاری‌های مردی در ترازوی عدالت قرارگرفت که با جعل عنوان قاضی و دادیار دادگستری، مردم را سرکیسه می‌کرد و هر بار ده‌ها میلیون تومان به جیب می‌زد.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای کلاهبرداری‌های این مرد تبهکار، هنگامی لو رفت که عوامل نظارتی دادگستری خراسان رضوی با رصد‌های اطلاعاتی و به کار گیری منابع خبری به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد فردی با جعل عناوین قضایی، اقدام به کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع می‌کند. با به دست آمدن این اطلاعات، بی درنگ تحقیقات نامحسوس و تخصصی آغاز و مشخص شد این مرد خلافکار حتی به طعمه‌های خود، کارت شناسایی با آرم قوه قضاییه را نیز نشان می‌دهد تا اعتماد آن‌ها را برای کلاهبرداری‌های بیشتر جلب کند. این بود که نیرو‌های نظارتی وارد عمل شدند و این مرد میان سال را طی یک قرار صوری در اطراف میدان تختی مشهد در حالی به دام انداختند که قرار بود با یکی از قربانیان دسیسه‌های فریبنده اش دیدار کند.

راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس

با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرا که احتمال می‌رفت افراد زیادی طعمه تبهکاری‌های «قاضی قلابی» شده باشند، پرونده مذکور با دستور مقامات قضایی به شعبه ۲۰۵ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد ارسال شد و توسط قاضی دکتر محسن مرادی حسن آباد، زیر ذره بین تحقیقات ویژه قرارگرفت چراکه کارت شناسایی جعلی با عنوان «دادیار شعبه ۳ جزایی» به همراه گواهینامه جعل وتعدادی مدارک قضایی نیز در بازرسی بدنی از وی کشف شده بود.

طولی نکشید که «ق-م» مقابل میز عدالت ایستاد تا پاسخگوی اتهامات تبهکاری هایش باشد، اما او در حالی تلاش می‌کرد بر اقدامات مجرمانه خود سرپوش بگذارد که با اسناد و مدارک انکار ناپذیر روبه رو شده بود و در میان حیرت و ناباوری به مدارکی می‌نگریست که روی میز مقام قضایی قرار داشت. در همین حال واکاوی و کنکاش‌های تخصصی در پرونده «قاضی قلابی» بیانگر آن بود که وی همدستانی دیگر نیز دارد و دسیسه‌های پلید خود را با همکاری آنان اجرا می‌کرد. از سوی دیگر بررسی‌های قضایی نشان داد متهم میان سال این پرونده بیش از ۴۰ میلیون تومان از یکی از طعمه‌های خود دریافت کرده است تا برای فرزند وی کارت پایان خدمت بگیرد بدون این که او به خدمت سربازی اعزام شود!

در اثنای تحقیقات ویژه این پرونده، یکی دیگر از قربانیان «قاضی قلابی» با مراجعه به دستگاه قضایی از تبهکاری‌های دیگر متهم مذکور پرده برداشت و گفت: «ق-م» ۶۰ میلیون تومان از من گرفت تا یکی از غرفه‌های شهرداری را از طریق برنده شدن در مزایده برایم بگیرد، اما وقتی فهمیدم که همه این‌ها نقشه‌های فریبنده برای کلاهبرداری است موضوع را پیگیری کردم که او ۳۰ میلیون تومان به من بازگرداند چراکه من در مزایده بازار میادین تره بار برنده نشدم! یکی دیگر از شاکیان وی که پرونده جنایی مربوط به یکی از نزدیکانش را پیگیری می‌کند با بیان زوایای دیگر از تبهکاری ه‌ای این مرد مرموز گفت:او خودش را قاضی ویژه قتل عمد معرفی می‌کرد ومدعی بود که می‌تواند پرونده جنایی را به شعبه ۳ جزایی منتقل و آن را حل و فصل کند! به این دلیل و به عنوان پیش قسط اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان از من گرفت که قرار بود مبلغ را هر چقدر خودم خواستم بعد از اتمام کار پرداخت کنم! او حتی یکی از قرار ملاقات هایش را نیز در محل در خروجی دادسرا با من گذاشت که اعتمادم را جلب کند.

یکی دیگر از طعمه‌های این متهم که مدعی است هدف نقشه‌های مکارانه وی قرارگرفته و ۲۸ میلیون تومان را نیز از دست داده است درباره آشنایی خود با وی گفت: از حدود یک سال قبل زمانی با «ق-م» آشنا شدم که او با نشان دادن کارت شناسایی قوه قضاییه، خودش را دادیار دادگستری معرفی می‌کرد که می‌تواند هرکاری را با پارتی بازی حل کند من هم تعدادی از دوستانم را برای گرفتن گواهینامه، خارج کردن غیرقانونی خودرو از پارکینگ، نرفتن به خدمت سربازی و ... به او معرفی کردم تا مشکلاتشان را با نفوذ خودش در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی حل کند! این در حالی بود که یکی از دوستانم برای حل مشکل خدمت سربازی فرزندش مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به حساب فردی واریز کرده است که با او همکاری دارد.

با توجه به سریالی بودن اقدامات مجرمانه و تبهکاری‌های گسترده این «قاضی قلابی» تحقیقات قضایی وارد مرحله جدیدی شد و متهم در حالی زیر رگبار سوالات فنی وتخصصی قرارگرفت که به ناچار صدور دستورات ویژه قضایی وامضای برخی مدارک را پذیرفت و اظهار کرد:این امضا‌ها را پای دستوراتم می‌زدم تا به طرف مقابل بفهمانم که کار تا کجا پیش رفته است! وی همچنین در پاسخ به سوال قاضی دکتر «مرادی حسن آباد» که پرسید کتاب‌های قانون را به چه منظوری نگهداری می‌کردید، نیز گفت: می‌خواستم وقتی با مردم صحبت می‌کنم، درست و صحیح حرف بزنم و بتوانم از خودم دفاع کنم!

«ق-م» درباره چگونگی تهیه کارت‌های جعلی هم گفت:آن‌ها را از طریق شبکه‌های فضای مجازی تهیه می‌کردم. گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است تحقیقات بیشتر با انتقال متهم به زندان در حالی ادامه دارد که احتمال می‌رود افراد دیگری نیز طعمه دسیسه‌های حیله گرانه وی شده باشند؛ بنابراین چنان چه شهروندانی در دام این قاضی قلابی افتاده اند برای اعلام شکایت به شعبه ۲۰۵ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد واقع در خیابان کوهسنگی مراجعه کنند.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->