برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۷ تیر ۱۴۰۳) | پیشتازی هر گرم طلا در کانال ۳.۴ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) | جک جی ۴، ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خودرو‌های داخلی در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷، ۸۰۸ میلیون تومان شد اقتصاد، اولویت اول دولت آینده باشد مطالبه معدن کاران خراسانی برای اصلاح تعرفه واردات ماشین آلات معدنی ارزهای دیجیتال نزولی شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) تجربه دلار پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره‌های گذشته چه بود؟ پیاز و سیب زمینی کیلویی چند؟ | قیمت انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۷ تیر ۱۴۰۳) متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟ قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول هوادارن سعید جلیلی در انتظار حضور او در استادیوم تختی مشهد قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرصت ایران‌خودرو به حواله‌داران پژو پارس + قیمت خودرو (۱۷ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۲۲۲۱
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
فرصت ایران‌خودرو به حواله‌داران پژو پارس + قیمت خودرو (۱۷ خرداد ۱۴۰۳)
در ماه‌های اخیر، موضوع تولید پژو پارس در میان حواله‌داران این خودرو که در سامانه یکپارچه اقدام به ثبت درخواست کرده‌اند، در صدر اخبار خودرویی کشور قرار داشته و اکنون، خودروساز فرصتی برای انتخاب سه خودرو به‌روز در اختیار آنان قرار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در ماه‌های اخیر، موضوع تولید پژو پارس در میان حواله‌داران این خودرو که در سامانه یکپارچه اقدام به ثبت درخواست کرده‌اند، در صدر اخبار خودرویی کشور قرار داشته و اکنون، خودروساز فرصتی برای انتخاب سه خودرو به‌روز در اختیار آنان قرار داده است تا این محصولات را با قیمت کارخانه تحویل گیرند، فرصتی که در اختیار سایر متقاضیان محصولات پرتیراژ نیست!

به دنبال اعلام سازمان استاندارد مبنی بر توقف تولید پژو پارس در پایان ماه جاری و اعلام سه گزینه پیشنهادی شامل سورن پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا V۱P، اکنون متقاضیان پارس در حال انتخاب یکی از این سه گزینه هستند. بررسی قیمت کارخانه و بازارسه خودرو جایگزین هم نشان می‌دهد که این خودرو‌ها دارای اختلاف قیمتی در حدود ۱۵۱ تا ۳۲۰ میلیون تومان بین کارخانه و بازار هستند.

برنامه از رده خارج کردن خودرو‌های فاقد استاندارد‌های کافی به لحاظ کیفی و ایمنی در سال‌های اخیر مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و با استقبال روبه‌رو شده است. این سیاست علاوه بر آنکه ارتقای صنعت خودرو کشور را در پی دارد، به روند کیفی‌سازی محصولات و رضایت‌مندی مشتریان منجر می‌شود.

یکی از خودرو‌هایی که طی سال‌های اخیر حرف و حدیث‌هایی درباره استاندارد‌های کیفی آن مطرح می‌شد پژو پارس بود که سازمان استاندارد تصمیم به جلوگیری از ادامه تولید آن گرفت. این خودرو تا پایان ماه جاری تولید و سپس از رده تولید خارج می‌شود. به همین دلیل، ایران‌خودرو سه گزینه شامل سورن پلاس با موتور XU۷P، پژو ۲۰۷ سقف‌شیشه‌ای دنده‌دستی ارتقایافته و تارا دنده‌دستی شش‌سرعته را به عنوان خودرو‌های جایگزین به متقاضیان پیشنهاد داده است. با توجه به مزیت نسبی سه خودرو جایگزین، پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده حجم تقاضا برای پارس دچار ریزش شود.

گذشته از امتیاز ایمنی سه محصول جایگزین پارس، اختلاف قیمت کارخانه و بازار این محصولات مطرح است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، پژو پارس از این نظر مزیت چندانی نسبت به سه خودرو دیگر ندارد. نکته‌ای که باید فعالان بازار و دلالان خودرو به آن توجه کنند آن است که اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای سه گزینه پیشنهادی پژو پارس نیز وجود دارد. علاوه بر آن، ایران‌خودرو برای آن دسته از مشتریان پارس که سورن پلاس را جایگزین کنند تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون سود به همراه ۱۵ میلیون تومان تخفیف نقدی در نظر گرفته است.

برای مشتریان مصرفی و واقعی نیز طبق اعلام ایران‌خودرو فرصت تبدیل پارس به سه گزینه پیشنهادی، فرصت مغتنمی است که به دیگر مشتریان ارایه نمی‌شود؛ در واقع، فرصت دریافت سورن پلاس با تسهیلات ویژه و همچنین ۲۰۷ سقف شیشه‌ای و تارا که یک سروگردن از پارس بالاتر است فقط به مشتریان این خودرو بازنشسته ارایه می‌شود. علاوه بر مزایای اقتصادی و اختلاف قیمت با بازار که خودرو‌های جایگزین دارند، این سه محصول جدید از استاندارد‌های ایمنی و کیفی بهتری در مقایسه با پارس برخوردارند. 

سورن پلاس XU۷P (بهینه) در حال حاضر درب کارخانه ۴۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود، در حالی که قیمت آن در بازار ۶۱۶ میلیون تومان است. ایران‌خودرو اعلام کرده سورن را با تخفیف ۱۵ میلیون تومانی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پارس واگذار می‌کند و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون سود هم به آنان می‌دهد.

همچنین آخرین قیمت مصوب کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ پانوراما دستی ارتقایافته ۵۰۴ میلیون تومان است، حال آنکه بر اساس قیمت‌های ۱۲ خرداد، ۸۲۵ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود و در واقع مشتریان، پژو ۲۰۷ را حدود ۳۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار خریداری می‌کنند.

تارا دستی شش‌سرعته نیز درب کارخانه ۵۸۷ میلیون تومان فروخته می‌شود، اما قیمت بازار آن ۸۲۳ میلیون تومان است. با این اوصاف اختلاف قیمت تارا درب کارخانه و بازار به ۲۳۵ میلیون تومان می‌رسد که با توجه به برتری‌های فنی و عملکردی این محصول نسبت به پارس، گزینه بسیار مطلوبی به‌ویژه برای خانواده‌ها که نیازمند فضای کافی هم در صندوق عقب و هم در داخل اتاق هستند به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->