آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی
سرخط خبرها

همسترکامبت، درآمد بدون زحمت یا رؤیای ثروتمندشدن؟

  • کد خبر: ۲۳۲۷۳۱
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
همسترکامبت، درآمد بدون زحمت یا رؤیای ثروتمندشدن؟
بازی همستر این روز‌ها به‌اندازه‌ای مورد استقبال قرار گرفته است که افزایش تعداد پیام‌های ورود افرادی که مدت‌ها پیش از تلگرام خارج شده بودند و حالا به‌واسطه شرکت در این بازی دوباره وارد این برنامه شده‌اند، به یک طنز در فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازی همستر این روزها به‌اندازه‌ای مورد استقبال قرار گرفته است که افزایش تعداد پیام‌های ورود افرادی که مدت‌ها پیش از تلگرام خارج شده بودند و حالا به‌واسطه شرکت در این بازی دوباره وارد این برنامه شده‌اند، به یک طنز در فضای مجازی تبدیل شده است. این روزها صحبت درباره بازی همسترکامبت داغ است و فضای مجازی پر شده از تحلیل و آموزش این بازی. ارائه راهکارهایی برای افزایش جذب درآمد و ساخت ربات برای ضربه‌زدن بر صفحه گوشی، گوشه کوچکی از این هیاهویی است که این همستر به راه انداخته است. البته همه‌چیز در این بازی ضربه‌زدن روی صفحه گوشی هوشمند نیست؛ بلکه باید تمامی جوانب روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصادی آن را در نظر گرفت.

در خصوص علت استقبال گسترده مردم از ربات‌هایی مانند نات‌کوین، همستر‌کامبت و... و آسیب‌هایی که می‌تواند به جامعه وارد کند، با حامد بخشی، جامعه‌شناس و عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی، به گفت‌وگو پرداختیم.

بخشی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: شیوه‌هایی شبیه به نات‌کوین، همستر‌کامبت و... که امروزه هرازچندگاهی ظاهر می‌شود، دارای یک قاعده کلی است که افراد می‌توانند یا گمان می‌کنند که بتوانند با انجام‌دادن فعالیت‌هایی که به‌مراتب هزینه کمتری دارد، درآمدهای بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال با همستر‌کامبت می‌توان صرفاً با فشردن مکرر انگشت روی صفحه موبایل بدون تخصص، مهارت خاص یا زحمت زیاد درآمد قابل‌توجهی کسب کرد که این امر موجب استقبال افراد به این‌گونه بازی‌ها می‌شود.

وی افزود: البته که این بازی‌ها و ربات‌ها فرمول‌های اقتصادی خاص خود را هم دارد. یکی از فعالیت افرادی که در حوزه بازار فعال هستند، این است که نوآوری انجام دهند؛ یعنی در حالی که برای کاربر انرژی کاری زیادی درپی ندارد، ارزش‌افزوده‌ای ایجاد می‌کند که به‌صرفه باشد؛ البته که در این حوزه ما شیوه پایداری نداریم اما در حال مطرح‌شدن است.

این جامعه‌شناس در ادامه گفت: زمانی که چنین‌رباتی فراگیر می‌شود، استقبال، جست‌وجو و امید‌داشتن به اینکه می‌توان با زحمت اندک درآمدهایی کسب کرد، ایجاد می‌شود. در واقع این مسئله‌ای است که می‌توان به جامعه امروز و جوانانش ارتباط داد؛ چراکه جامعه و نسل جوان جویای کاری است که بتواند در کوتاه‌مدت درآمد قابل‌توجهی کسب کند که البته شرایط اقتصادی بر آن دامن می‌زند. جامعه‌ای که اقتصاد آن آشفته است، چنین‌خصلتی را در کنشگران خود ایجاد کرد.

بخشی در خصوص علت استقبال گسترده مردم به ربات‌هایی چون همستر‌کامبت، بیان کرد: در واقع زمانی که بازار ما وضعیتی دارد که افراد با یک حرکت که نیازمند تخصص، هوش، تلاش و خبرگی مبتنی بر تجربه نیست، ناگهان درآمدی به‌اندازه درآمد یک سال فرد متخصص، کسب می‌کنند، در اقتصاد ما امروز مکرراً پنجره‌هایی باز می‌شود که برای افراد پول شانسی واریز می‌کنند؛ یعنی افراد احساس می‌کنند بدون تلاش، خبرگی و زحمت درآمدی کسب می‌کند که قابل مقایسه با درآمد حاصل از کار نیست.

وی در خصوص آسیب‌های این فراگیری، اظهار کرد: این بازار و اقتصاد آشفته است که به درآمدهای این‌چنینی دامن می‌زند که در عین حال که باعث انسداد اقتصادی و اشتغال می‌شود، روحیه‌ای در جامعه ایجاد می‌کند که می‌توان چنین درآمدهایی را کسب کرد و روحیه افراد را نسبت به چنین‌درآمدهایی باور‌پذیر می‌کند.

این جامعه‌شناس در نهایت تأکید کرد: استقبال از چنین‌ربات‌ها و کسب‌درآمدهایی، ناشی از بازار اقتصادی آشفته است و این به خُلق انسان‌ها و فضای اجتماعی ما در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تسری پیدا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->