نقش آفرینی ایلان ماسک در فیلم بلندپروازانه‌ «مصنوعی» نقشه راه برای شعر و ادبیات | از جشنواره‌های جدید تا احیا برنامه‌های فراموش‌شده آغاز پویش لباهنگ «یک صدا ایران» برای اجرای «علاج» محسن چاوشی در شبکه نسیم مستند «شهید طهرانچی» در رادیو + زمان پخش اهدای جایزه لومیر ۲۰۲۵ به «مایکل مان» چرا فیلم جدید سوپرمن اینقدر مورد پسند بینندگان واقع شده است؟ ضرورت پژوهش در جشنواره های موضوعی در گفت‌وگو با داوران بخش گرافیک و کاریکاتور جشنواره استانی «نسل  امید» سفر از هند به عراق | مروری بر کتاب‌های تازه منتشر شده (۲۱ تیر ۱۴۰۴) پای «زن و بچه» سعید روستایی به جشنواره ملبورن باز شد علیرام نورایی با برنامه پربیننده «مردان آهنین» به آنتن برمی‌گردد «تعارض» از ۲۴ تیرماه در سینما آنلاین فیلم‌نت پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای دفاع مقدس معرفی شد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۱ تیر ۱۴۰۴) شهاب حسینی با سریال «شوق پرواز» به شبکه افق می‌رود + زمان پخش آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۲۱ تیر ۱۴۰۴) سریال «وضعیت سفید» روی آنتن شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۴ «باشو غریبه کوچک» در راه ونیز
سرخط خبرها

برای آموختن باید با زمین، درخت و دریا دوست شویم

  • کد خبر: ۲۳۳۰۹۶
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
برای آموختن باید با زمین، درخت و دریا دوست شویم
در آموزش مبتنی بر مکان، بچه‌ها که میل درونی شدیدی به جستجو در جغرافیای طبیعی دارند در کنار تیم اردوی مدرسه یاد می‌گیرند چگونه در دنیای واقعی مسیر و نقشه راه خود و دوستان را پیدا کنند

جواد لگزیان | شهرآرانیوز، دیوید سوبل، آموزگار دوستدار محیط‌زیست، در کتاب «کودکی و طبیعت»، اصول طراحی برای معلمان ما را به یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی می‌برد تا همراه با بچه‌ها در یک مکان خاص مانند جنگل، دریا، موزه یا پارکی کنار مدرسه یاد بگیریم با زمین، درخت و دریا دوست شویم و البته کلاس آموزشی بهتری را در دل طبیعت برپا کنیم و تاریخ و جغرافیا و ادبیات را در کنار این همه زیبایی بهتر بیاموزیم.

در این آموزش مبتنی بر مکان، بچه‌ها که میل درونی شدیدی به جستجو در جغرافیای طبیعی دارند در کنار تیم اردوی مدرسه یاد می‌گیرند چگونه در دنیای واقعی مسیر و نقشه راه خود و دوستان را پیدا کنند و با یافتن مکان‌های مورد‌علاقه، زندگی و ارزش زیستن و مسئولیت خود در کره زمین را دوباره کشف کنند.

بچه‌ها در گام بعد می‌توانند با مسئولیت‌پذیری دست به کنش بزنند، برای مثال یک پوستر یا نمایش درباره پارک محل زندگی خود طراحی کنند یا با کمک جمعی از دوستان و معلمان در محیط مدرسه باغچه‌ای داشته باشند.

در این کتاب سوبل با این پیش‌فرض که ارتباط پیوسته با طبیعت برای رشد کودکان یک ضرورت انکارناپذیر است و تأثیرات قابل‌ملاحظه‌ای بر سلامت جسم و روان آنها دارد، بر نقش پررنگ مدرسه در تداوم پیوند با طبیعت و تأثیرات آن در بزرگسالی متمرکز می‌شود.

وی بر این باور است که مدرسه می‌تواند برای هوشمندترکردن جامعه، ارتقا و بهترشدن آن و حفاظت از طبیعت گام بردارد.

به باور او مدارس می‌توانند به کودکان کمک کنند و به‌جای آنکه نسبت به زمین بی‌اعتنا باشند به آن عشق بورزند.

سوبِل تاکید می‌کند که محکم گرفتن با دست، فهمیدن با ذهن را آسان می‌کند. راه رفتن بر خاک، توان کودک را برای ریشه دواندن اندیشه‌ها پرورش می‌دهد. اگر انگشتان کودک پیوسته فقط روی صفحه کلید شناور باشند، ذهنش نیز به طور مشابه فقط روی سطح کشانده می‌شود، هرگز جا نمی‌افتد، سروسامان نمی‌گیرد و حس مکان هرگز شکل نمی‌گیرد.

جوهر کلام سوبِل، اهمیت بازی و تجربه عملی به عنوان پیش‌شرط پیوند کودک با طبیعت است.

کتاب «کودکی و طبیعت؛ اصول طراحی برای معلمان» از مجموعه کتاب‌های «کودک و تجربه طبیعت» نوشته دیوید سوبل با ترجمه گلنار محبعلی را در ۱۹۲ صفحه با قطع وزیری با قیمت ۸۹۰۰۰۰ ریال انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر کرده است.

دیوید سوبل (David Sobel) نویسنده این کتاب آموزگار و استاد دانشگاه آمریکایی است که گسترش آموزش مبتنی بر مکان را دنبال می‌کند. او اکنون یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آنتیوک نیوانگلند است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->