شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

کاهش ۴۰ درصدی درآمد تاکسیران‌های مشهدی

  • کد خبر: ۲۳۳۱۴
  • ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کاهش ۴۰ درصدی درآمد تاکسیران‌های مشهدی
تاکسیران‌های سطح شهر، بیش از ۴۰ درصد افت درآمدی نسبت به روزهای معمول سال خود دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد محبی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: این روزها، تاکسیران‌های سطح شهر، بیش از ۴۰ درصد افت درآمدی نسبت به روز‌های معمول سال خود دارند.

وی در خصوص ضدعفونی‌کردن تاکسی‌ها درمشهد اظهار کرد: از آغاز شیوع کرونا در مشهد، آموزش‌های لازم و اجباری به همکاران تاکسیران‌ها داده شد. یکی از تفاوت‌های تاکسی با قطار شهری و اتوبوس، جدانبودن راننده از مسافران است.

وی با بیان اینکه «ما با هشت خودروی سازمانی و سه خودروی تاکسیرانی به صورت چرخشی در سطح شهر برای بازرسی از تاکسی‌ها، گشت‌زنی می‌کنیم»، افزود: به این گروه‌ها و تمامی کیوسک‌های فعال تاکسیرانی در سطح شهر، محلول ضدعفونی‌کننده داده شده تا خودرو‌های تاکسیران را قبل و بعد از انجام هر سفر ضدعفونی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در کنار آن یک دستگاه مکانیزه ضدعفونی‌کننده حدفاصل چهارراه لشکر و بیسیم، قرار دادیم که هر ۵ ثانیه می‌تواند یک خودرو را ضدعفونی کند. این امر مرتبا تا آخرشب برای خودرو‌های تاکسیرانی و گاهی خودرو‌های شخصی انجام می‌شود. این کار‌ها هنوز هم ادامه دارد.

محبی با بیان اینکه «این روز‌ها تعداد مسافر در مشهد کم شده و ایستگاه راه‌آهن تعطیل است»، عنوان کرد: از ابتداء شیوع کرونا در مشهد، به کیوسک‌های فعال تاکسیرانی در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه اتوبوسرانی محلول ضدعفونی کننده داده شد تا قبل و بعد از هرسرویس تاکسی را ضدعفونی کنند. حتی به رانندگان تاکسی گفته شده که دست‌های مسافر را قبل از سوار شدن، با محلول ضدعفونی کنند.

وی با اشاره به اینکه «این روز‌ها نباید از پول نقد استفاده کرد»، بیان کرد: برای مکانیزه‌کردن پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی، با شرکت تاپ که مجری پرداخت الکترونیکی تاکسیرانی سطح شهر مشهد است، صحبت کردیم. قرار بر این شد که پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های مبادی ورودی شهر راه‌اندازی شود. شرکت تاپ قرار شد، اگر راننده‌ای قبلا کد داشته و یا کد او مخدوش شده است را دوباره بروزرسانی کند. تمامی کد‌های تاکسی‌های مبادی ورودی ما فعال شد و پرداخت الکترونیکی از طریق نرم‌افزار تاپ انجام می‌شود.

توزیع ۸۰۰۰ پک بهداشتی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه «۸۰۰۰ پک بهداشتی شامل مایع ضدعفونی‌کننده، ماسک قابل شستشو، دستکش و... به رانندگان تاکسیرانی تحویل داده شده است»، تصریح کرد: در این پک‎ها بروشور یادگیری و نحوه استفاده از آن‌ها به راننده‌های تاکسی داده شد تا با نحوه مقابله با این ویروس بیشتر آشنا شوند. این پک‌ها به رانندگانی که بیشترین تردد را در سطح شهر دارند، داده شده است.

محبی با اشاره به اینکه «تاکسی ۱۳۳ بزرگترین تاکسی بیسیم کشور است»، تاکید کرد: تمامی خودرو‌های فعال در تاکسی ۱۳۳ قبل و بعد از هر سفر ضدعفونی کامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه «برای خانواده رانندگان تاکسی، برنامه‌های تفریحی مثل دابسمش، کلیپ، بازی‌های خانوادگی و... آماده کردیم و به صورت آنلاین در اختیار آن‌ها قرار دادیم»، گفت: هماهنگی لازم انجام شد تا هرکدام از رانندگان تاکسیرانی که باتوجه به شیوع کرونا و افت مسافر در تهیه خرید مایحتاج زندگی خود مشکلی دارد، پک ارزاق داده شود. ارزیابی و شناسایی این امر توسط بازرسان و متصدیان ما در خطوط انجام شد و پک‌های ارزاق به این رانندگان داده شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «این روند تا عادی شدن اوضاع شهر، ادامه خواهد داشت»، اظهار کرد: در کنار نیرو‌های ما، بسیج و سپاه نیز مکمل کار ما شده‌اند. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، تب‌سنجی در مبادی ورودی برای رانندگان و مسافران داشتیم.

محبی با بیان اینکه «ما ۱۳ هزار خودرو تاکسیرانی در سطح شهر داریم که مسافر جابه‌جا می‌کنند»، افزود: باتوجه به شیوع کرونا، افت قابل توجهی در بخش میزان مسافر داریم. خطوط تاکسیرانی ما در ایستگاه راه‌آهن این روز‌ها به کلی تعطیل شده و حدود ۳۰۰ خودروی تاکسیرانی که در این خط بودند، بیکار شده بودند. این خودرو‌ها در خطوط سطح شهر تزریق شدند.

وی با اشاره به اینکه «همه سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی در این شرایط ضرر‌های سخت مالی دیده‌اند»، بیان کرد: درآمد یک تاکسیران، صرفا از تاکسی و جابه‌جایی مسافر است. تنها ابزار کاری او، تاکسی است و تنها درآمد او میزان مسافری است که در طول روز جابه‌جا می‌کند. این روزها، تاکسیران‌های سطح شهر، بیش از ۴۰ درصد افت درآمدی نسبت به روز‌های معمول سال خود دارند.

کاهش ۴۰درصدی درآمد تاکسیران‌ها

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: این درد را همه ما احساس می‌کنیم. در راستای حمایت از رانندگان تاکسیرانی، به آنان اعلام کردیم نیازی به تمدید دفترچه تاکسیرانی تا خردادماه نیست. بعد از تمام شدن کرونا، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به سازمان دفترچه خود را با تخفیف تمدید کنند.

محبی با بیان اینکه «به رانندگان تاکسیرانی اعلام کردیم، نیازی به پرداخت آبونمان تا سه ماه نیست»، خاطرنشان کرد: این روز‌ها بازار خودرو‌های ون تاکسیرانی به کلی خراب شده است. ما ۲۲۰ ون فعال در سطح شهر داشتیم که آن‌ها مسافران گروهی را جابه‌جا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه «باتوجه به رعایت نکات بهداشتی، حرم مطهر رضوی تعطیل شد»، تاکید کرد: چهار ایستگاه سازمان تاکسیرانی که در آنجا فعال بودند، به‌طور کلی تعطیل شدند و رانندگان این ایستگاه‌ها آزاد شدند.

درصورت تامین اعتبار قسمت راننده از مسافر جدا خواهد شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه «این روز‌ها افت ۴۰ درصدی در جابه‌جایی مسافر در سطح شهر را داریم» عنوان کرد: اگر بتوانیم تامین اعتبارات انجام دهیم، قسمت صندلی راننده را با کاور از مسافر جدا خواهیم کرد. در این صورت سازه و کاوری برای رانندگان تهیه خواهد شد تا سلامت راننده و ارتباط با مسافران محدود شود. این کار امنیت بهداشتی را برای مسافران و راننده به وجود می‌آورد.

محبی با اشاره به اینکه «۳۳ خط فعال گشت‌زنی در ایستگاه‌ها داریم که براساس گزارشات آن‌ها با توجه به کمبود مسافر، رانندگان تاکسیرانی گاهی با یک یا دو مسافر حرکت می‌کنند»، تاکید کرد: ما تنها ارگانی هستیم که در حال حاضر حمل‌ونقل شهر را به عهده داریم و باید نکات بهداشتی را بیشتر از پیش رعایت کنیم.

وی در خصوص طرح محدودیت مسافر در صندلی عقب، گفت: محدودیت سوارشدن مسافر در صندلی عقب پیش از اینکه در تهران اجرا شود، در مشهد اجرا شده بود. ما به رانندگان اعلام کردیم در این روز‌ها که افت مسافر شدید را در سطح شهر داریم، رانندگان برای یک یا دو مسافر در خط یا خیابان نایستند. رانندگان ما همکاری لازم را در این زمینه با ما داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: رانندگان ما به محض سوار شدن دو یا سه مسافر حرکت می‌کنند. در مبدا و مقصد خطوط پر رفت‌وآمد تاکسیرانی، در هرکدام یک متصدی و در خطوط کم رفت‌وآمد در مبدا یا مقصد یک متصدی برای نظارت و کنترل این امر وجود دارد. محدودیت سوارکردن مسافر در تاکسی‌های سازمان تاکسیرانی، این روز‌ها نوعی فرهنگ شده است. رانندگان ما به فکر سلامت خود و مسافران هستند. این روز‌ها سوار شدن چهار مسافر در تاکسی خط، حداقل ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

۵ راننده مشکوک به کرونا داشته‌ایم

محبی با بیان اینکه «بازرسان خط و ایستگاه مرتبا، سلامت رانندگان را چک می‌کنند»، عنوان کرد: همه ما ممکن است ناقل ویروس کرونا باشیم و تا زمانی که تست و آزمایش ندهیم، سالم‌بودن ما مشخص نمی‌شود. در حال حاضر، ۵ راننده تاکسیرانی با علائمی مشکوک به ویروس کرونا داشتیم و ما به آن‌ها اعلام کردیم که در منزل خود استراحت کنند. به آنان گفته شد، تنها زمانی می‌توانند به خط برگردند که تاییده سلامت را داشته باشند. تا قبل از آن حق سرویس‌دهی ندارند و کدشان قفل است.

وی اشاره کرد: ما می‌دانیم که این رانندگان خرج خود را از روی کار بر تاکسی به دست می‌آوردند به همین خاطر در راستای آسودگی خیالشان، سبد ارزاق برای آن‌ها تهیه کرده و تحویل خود و خانواده آنان دادیم. ما حتی هزینه درمان این افراد را نیز به‌عهده گرفتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: به بازرسان خط و رانندگان خود اعلام کردیم که مسافران مبادی ورودی مشهد قبل از سوار شدن به تاکسی حتما باید دست‌های خود را ضدعفونی کنند. تاکسی‌های خط مبادی ورودی شهر، باید حتی صندوق عقب ماشین خود را ضدعفونی کنند تا اجازه آمدن به خط و انجام سفر دیگر را داشته باشند.

محبی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ راننده تاکسیرانی با لباس مخصوص و تجهیزات لازم در خط به طور افتخاری، تاکسی‌ها را ضدعفونی می‌کنند. این حرکت آنها، کاری جهادی است. همچنین ۴۰۰۰ پک بهداشتی توسط سازمان تهیه شد و به خانواده‌ها در حاشیه شهر مشهد داده شده است.

وی با بیان اینکه «در روز‌های عادی، هرکدام از رانندگان تاکسیرانی روزانه حدود ۸۰ نفر مسافر را در روز جابه‌جا می‌کردند»، گفت: قبل از شیوع کرونا در مشهد، روزانه به طور میانگین حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر سرویس جابه‌جایی مسافر را توسط رانندگان سازمان تاکسیرانی داشتیم. همچنین در روز‌های عادی، روزانه بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تماس با تاکسی ۱۳۳ داشتیم.

کاهش ۴۰ درصدی سفر‌ها در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد میزان سفر‌ها به طور قطعی کم شده است. این در حالی است که در برخی از روز‌ها به حدود ۶۰ و ۷۰ درصد نیز می‌رسد. رانندگان ون تاکسیرانی در این روزها، حتی یک مسافر هم ندارند. بازار آن‌ها کاملا خوابیده است. پیگیر این هستیم که سبد ارزاق را برای همه خانواده تاکسیران‌های سازمان تهیه کنیم.

محبی عنوان کرد: من این اطمینان را به شهروندان می‌دهم که تاکسی‌های ما در خط و سرویس ۱۳۳ مرتبا و قبل و بعد از هرسرویس ضدعفونی می‌شوند. شهروندان در زمان سوار شدن به تاکسی تمهیدات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا با خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها، ما هیچ گزارشی مبنی بر تخلف بهداشتی، گرفتن کرایه اضافه و یا نگرانی شهروند از ضدعفونی تاکسی نداشتیم.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->