رمزگشایی سرقت‌های مدارس غرب مشهد پاسخ به چند پرسش‌ متداول بازنشستگان کشوری درباره بیمه تکمیلی عکس و فیلم از خسارت‌های زلزله ۵ریشتری در کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از زلزله کاشمر (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | ۲ فوتی و ۵۰ مصدوم و چند نفر زیر آوار مانده در کاشمر | حال ۱۵ نفر وخیم است زلزله نسبتاً شدید کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند + جزئیات (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) هزینه میلیاردی پیشگیری از ابتلا به هاری | شهرداری‌ها موظف هستند که کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب را پیگیری کنند بیماری تب دنگی چیست؟ | آخرین وضعیت بیماری در مشهد و خراسان رضوی پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای مشهد و خراسان‌رضوی ( ۲۹ خرداد ۱۴۰۳) تبلیغ محصول مکمل در فضای مجازی ممنوع است ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد + شرایط (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به نیاز شبکه درمان به خون و فراورده‌های خونی پاسخ به ابهامات «متناسب‌سازی حقوق» بازنشستگان | احکام جدید حقوق بازنشستگان چه زمانی صادر می‌شود؟ علائم افسردگی نامرئی (افسردگی پنهان) چیست تذکر دیوان محاسبات کشور به دستگاه‌ها درباره اجرای قانون هوای پاک وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود | پیگیر متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هستیم بازنشستگی دوران فراغت یا مرارت؟ | پای حرف‌های چند پدر به مناسبت روز جهانی پدر ساماندهی مدارس کانکسی کشور در مهر ۱۴۰۳ پایان سرقت‌های عجیب از طلافروشان مشهدی |شکایت ۷ زرگر از یک زباله گرد
سرخط خبرها

کارگران ساختمانی «بازنشستگی پیش‌ازموعد» ندارند

  • کد خبر: ۲۳۳۷۶۹
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کارگران ساختمانی «بازنشستگی پیش‌ازموعد» ندارند
کارگران ساختمانی نمی‌توانند از مزایای سختی کار بهره‌مند شوند.

به گزارش شهرآرانیوز, محمدزاده، فعال صنفی کارگران ساختمانی کرمانشاه، از شرایط شغلی کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

او گفت: بیمه کارگران ساختمانی سال‌هاست معطل مانده است. در این مدت، بیمه کارگران ساختمانی به موانع جدی برخورد کرده و متوقف مانده است. در بسیاری از استان‌ها، حتی یک کارگر جدید در سال‌های اخیر بیمه نشده است.

به گفته این کارگر ساختمانی، عدم برخورداری از مزایای بازنشستگی پیش‌ازموعد یکی دیگر از معضلات جدی کارگران بخش ساختمان است که حتی در صورت بیمه‌شدن کارگر، جان و سلامتی او را تهدید می‌کند.

محمدزاده افزود: کار کارگران ساختمانی سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود در حالی‌که یکی از سخت‌ترین و پرخطرترین مشاغل است و بیش از نیمی از حوادث کار کشور به این بخش اختصاص دارد. یک کارگر ساختمانی بعد از ۳۰ یا ۴۰ سال بیمه‌پردازی به دلیل توقف‌های گاه و بیگاه بیمه نمی‌تواند بازنشسته شود. در واقع این کارگر تا زمانی که جان در بدن دارد، باید کار کند.

به‌اعتقاد این کارگر، کارگران ساختمانی غالباً پیر و ازکارافتاده می‌شوند، اما بازنشسته نمی‌شوند؛ به عبارتی، مجبور به ترک کار به‌دلیل مشکلات کهولت و بیماری می‌شوند بدون اینکه ریالی مستمری بازنشستگی بگیرند و این نقیصه بسیار جدی است.

منبع:ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->