مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

بهره‌برداری از پارکینگ آزادی در مهرماه

  • کد خبر: ۲۳۴۹۵
  • ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
بهره‌برداری از پارکینگ آزادی در مهرماه
پروژه پایانه و پارکینگ میدان پارک مشهد با پیشرفت ۴۰‌درصدی به‌صورت فعال در‌حال اجراست
پایانه آزادی که از خرداد سال‌۹۷ داخل حصار قرار گرفت تا بعد از ۲ سال به پارکینگی سه‌سطحی تبدیل شود، حالا به‌دلیل وجود برخی مشکلات و معارض‌ها به پیشرفت ۴۰‌درصدی رسیده است. با‌این‌حال گفته می‌شود مشهدی‌ها آبان همین امسال، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌۶۰ میلیارد تومانی باشند. چهارشنبه هفته گذشته، شهردار مشهد برای بازدید از این پروژه به محل اجرای آن رفت و بر اجرای سه‌شیفته پروژه پایانه و پارکینگ آزادی تأکید کرد.
محمدرضا کلائی همچنین در ادامه گفت که این فعالیت‌ها باید با رعایت تمهیدات بهداشتی انجام گیرد تا تأخیر ایجاد‌شده در زمان‌بندی بهره‌برداری از این پروژه جبران شود.

تاخیر در افتتاح به دلیل معارضات
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد نیز در حاشیه بازدید بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و امکانات و تجهیزاتی که شرکت همیارسازه توس تدارک دیده است، امیدواریم تا پایان مهر‌ماه، شاهد بهره‌برداری از پروژه پایانه و پارکینگ آزادی مشهد باشیم.
خلیل‌ا... کاظمی افزود: این پروژه که در ضلع جنوبی بوستان ملت در‌حال اجراست، با‌توجه‌به تقاضای شهروندان برای استفاده از بوستان ملت و کمبود پارکینگ در این محل و همچنین مشکلات پایانه اتوبوس‌رانی که در مجاورت بوستان قرار داشت، در دستور‌کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پایانه اتوبوس‌رانی آزادی با‌وجود توقف و تردد تعداد زیادی از اتوبوس‌ها آلودگی صوتی و محیطی برای شهروندان و افرادی که برای ورزش به بوستان ملت مراجعه می‌کردند ایجاد می‌کرد، گفت: برهمین اساس تصمیم گرفته شد که پارکینگ و پایانه اتوبوس‌رانی آزادی در سه‌طبقه با ظرفیت بالغ‌بر ۷۰۰جای پارک خودرو در طبقه منهای دو، سکو‌های توقف اتوبوس‌های شهری در طبقه منهای یک و طبقه همکف نیز به‌عنوان محل تردد عابران پیاده به‌همراه ایستگاه تاکسی و فضای سبز در ضلع جنوبی بوستان ملت و در زمین پایانه قبلی اجرا شود.
معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به تأخیر شش‌ماهه در به‌پایان‌رسیدن این پروژه، ادامه داد: این پروژه به‌دلیل وجود معارضاتی مانند شبکه انتقال گاز، مخابرات و... در ابتدا با این تأخیرات که مجاز هم هستند، مواجه شد که خوشبختانه محدودیت‌ها برطرف شد و عملیات اجرایی در دو شیفت کاری توسط شرکت عمرانی سازمان همیاری درحال انجام است. امیدواریم با‌توجه‌به تأکید شهردار مشهد مبنی‌بر سه‌شیفته شدن عملیات اجرایی پروژه، پارکینگ آزادی تا اواخر مهر یا دهه اول آبان امسال آماده بهره‌برداری شود و در‌اختیار شهروندان قرار گیرد.

جزئیات پروژه
مدیرعامل شرکت عمرانی همیارسازه توس هم به‌عنوان پیمانکار این پروژه در این بازدید گفت: پروژه احداث پایانه و پارکینگ زیر‌سطحی آزادی مشهد، طی قراردادی در اواخر سال‌۱۳۹۷ به این شرکت به‌عنوان واحد عمرانی این نهاد واگذار شد.
محمدرضا پرهیخته‌پور افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲‌هزار مترمربع در ۳‌طبقه و با زیربنایی حدود ۴۴‌هزار‌مترمربع در ۵ بلوک دارای ۳‌سقف در‌حال احداث است که در پارکینگ آن برای محل پارک حدود ۷۰۰‌خودرو و همچنین ۱۰۰‌جای پارک موتورسیکلت و دوچرخه پیش‌بینی شده است. او با اشاره به پیشرفت حدود ۴۰‌درصدی این پروژه، ادامه داد: متأسفانه در این پروژه به‌علت محدودیت‌های فنی و وجود معارضاتی مانند کابل مخابرات، برق، لوله گاز و‌... با توقف در ضلع جنوبی آن مواجه شدیم که با‌توجه‌به رفع معارض، امیدواریم بتوانیم شاهد تکمیل این پروژه در زمان تعیین‌شده و ارائه خدمات به مردم مشهد باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->