دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات
سرخط خبرها

عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد

  • کد خبر: ۲۳۵۶۶۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عرضه و فروش هرگونه دارو و انجام تبلیغات خلاف واقع در عطاری‌ها ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی روحبخش در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن قدردانی از همت تمامی اعضاء و تلاشگران دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور؛ بر اطلاع رسانی گسترده تبعات استفاده از کالا‌های سلامت محور قاچاق و فاقد مجوز‌های بهداشتی به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی تاکید کرد. 

وی با بیان اینکه عرضه و فروش هرگونه دارو و انجام تبلیغات خلاف واقع در عطاری‌ها ممنوع و پیگرد قانونی دارد تصریح کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه با دیدی سلامت محور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا وارد و وحدت رویه و دقت نظر بیشتر در اجراء اقدامات حوزه مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور به منظور جلوگیری از موازی کاری ها؛ انجام بیشتر گشت‌های مشترک کارشناسان این معاونت با نمایندگان سایر ارگان‌های دخیل در حوزه مذکور به منظور نظارت و بازرسی فنی و بهداشتی و ... طبق قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور را خواستار است. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شرایط خاص استان خراسان رضوی و عزیمت حجم بالایی از زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ایام سال به این استان و بویژه شهر مقدس مشهد، خواستار نظارت‌های ویژه‌تر در مبادی ورودی و خروجی و همچنین همکاری هرچه بیشتر ارگان‌های دخیل در این امر به منظور ممانعت از قاچاق معکوس فرآورده‌های سلامت محور بویژه دارو و شیرخشک از استان توسط زائران شد.

وی اظهار داشت: تیم‌های بازرسی این معاونت در بازه‌های زمانی تعیین شده بر تامین و ارائه خدمات دارویی بیمارستان ها؛ مراکز درمانی؛ داروخانه‌ها نظارت و در صورت مشاهده خرید و فروش‌های سبدی و خارج از عرف، اقدامات قانونی لازم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام تا هموطنان دغدغه‌ای در حوزه دارو، شیرخشک، ملزومات و تجهیزات پزشکی و ... نداشته باشند.

شایان ذکر است: در نشست کمیته مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور استان در خصوص شفاف سازی نحوه اجرای دستورالعمل پیشگیری از قاچاق کالای سلامت محور در فضای مجازی، پیگیری پرونده‌های قاچاق ارسالی به سیستم قضایی، تعیین تکلیف مراکز غیر مجاز اصلی بارانداز و توزیع اقلام غیر مجاز، تعیین تکلیف نحوه برخورد با عطاری‌های دارای دارو‌های گیاهی و. بحث و تبادل نظر گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->