شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مستند «آرواره‌ها» به روایت استیون اسپیلبرگ

  • کد خبر: ۲۳۵۶۹۴
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
مستند «آرواره‌ها» به روایت استیون اسپیلبرگ
به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم «آرواره‌ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ یک مستند درباره این فیلم و حواشی‌اش ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ چگونگی ساخته شدن فیلم پر سر و صدای «آرواره‌ها» و ماجرا‌های پشت صحنه این فیلم موفق استیون اسپیلبرگ و کتابی که توسط پیتر بنچلی نوشته شد، در قالب یک مستند ساخته می‌شود.

این فیلم به مناسبت پنجاهمین سالگرد فیلم «آرواره‌ها» که سال ۱۹۷۵ ساخته شد با چراغ سبزی که از نشنال جیوگرافیک گرفته، شکل می‌گیرد. این مستند بلند هم بر فیلم اسپیلبرگ و هم بر چگونگی نوشته شدن رمان ترسناک پرفروش بنچلی تمرکز دارد. اکران این فیلم برای تابستان ۲۰۲۵ در نشنال جئوگرافیک و برای پخش در دیزنی پلاس و هولو برنامه ریزی شده است.

لوران بوزرو قرار است این فیلم را کارگردانی کند. این فیلمساز به تازگی مستند بلند «فی» را با تمرکز بر زندگی و آثار فی داناوی بازیگر کهنه کار هالیوود تکمیل کرده است. بوزرو نویسنده کتاب «اسپیلبرگ: ده سال اول» است که برای آن با اسپیلبرگ درباره ساخت «آرواره ها» صحبت کرد و همچنین در حال تولید فیلمی درباره آهنگساز همین فیلم یعنی جان ویلیامز است.

این مستند شامل فیلم‌ها و عکس‌هایی از آرشیو بنچلی و اسپیلبرگ می‌شود و همچنین به چگونگی پیدایش نگاه وسواسی به کوسه‌ها پس از نمایش این فیلم بلاک‌باستر می‌پردازد. این فیلم با همکاری وندی بنچلی، همسر پیتر که از مدافعان حفاظت از اقیانوس هاست، ساخته خواهد شد. کمپانی آمبلین اسپیلبرگ هم از تهیه کنندگان این مستند است.

تهیه کنندگان می‌گویند رمان «آرواره‌ها» نوشته پیتر بنچلی و فیلم استیون اسپیلبرگ، هم ادبیات و هم سینمای عامه‌پسند را تعریف کرد و بر این باورند که غواصی در میراث گذشته، حال و آینده «آرواره ها»، در کنار بحث آگاهانه و الهام بخش درباره کوسه‌ها و اقیانوس در قالب یک مستند، فرصتی منحصر به فرد برای نشان دادن رابطه هنر و علم است.

تولید «آرواره ها» با بودجه‌ای که بسیار فراتر از برنامه‌ریزی بود، انتقاد‌های زیادی برانگیخت و دلیل بالا رفتن هزینه هم کارگردان ۲۶ ساله‌ای بود که به سختی با کوسه‌ای مکانیکی که مدام از کار می‌افتاد و شرایط سخت فیلمبرداری در آب و هوای نامناسب دست و پنجه نرم می‌کرد.

اسپیلبرگ زمانی گفته بود نمی‌توانست با همان سرعتی که می‌خواست به آنچه در ذهن داشت برسد. وی افزوده بود: چشم اندازی از پایان هرگز در برابر ما نبود و با این حال من تنها کسی بودم که به خدمه اطمینان می‌دادم روزی به پایان فیلم خواهیم رسید.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->