سرخط خبرها
عــلم و ورزش

نکاتی ضروری درباره ورزش کودکان در قرنطینه

  • کد خبر: ۲۳۶۵۷
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
نکاتی ضروری درباره ورزش کودکان در قرنطینه
یکی از دغدغه‌های مهم این‌روز‌های تمامی خانواده‌ها در دوران قرنطینه، سلامتی افراد است. میزان ابتلای کودکان کمتر از ۹ سال به این ویروس بسیار کم است، اما خانواده‌ها نباید از سلامتی کودکان خود غافل شوند.

فعالیت بدنی زمانی است که بیشتر قسمت‌های بدن کودک درگیر حرکت است، مثل سه‌چرخه‌سواری، دویدن و پریدن و فعالیت بدنی از قبیل چیدن پازل یا نقاشی‌کردن نیست.

روزانه به‌طور فعال با کودک خود بازی کنید؛ کودکان پیش از دبستان روزانه دست‌کم به ۲ ساعت حرکت فعال نیاز دارند. آن‌ها نباید بیش از یک ساعت مگر در هنگام خواب غیرفعال و رفتار‌های بی‌تحرک داشته باشند.

با جدیت درگیر بازی شوید؛ کودکان پیش از دبستان نیاز به فرصت‌هایی دارند که روزانه از انرژی بالای خود استفاده کنند، بنابراین دویدن، پریدن و جست‌وخیزکردن برای کودکان ضروری است.

با کودک خود بازی کنید؛ ملحق‌شدن شما به کودکان در حین بازی، باعث ایجاد ارتباط بین شما و فرزندتان می‌شود.
مهارت‌های حرکتی را توسعه دهید؛ کودکان پیش از دبستان برای تمرین و کسب اعتمادبه‌نفس در انجام مهارت‌های حرکتی بنیادی فرصت‌های زیادی دارند. مهارت‌های حرکتی، دست‌کاری اشیا شامل پرتاب کیسه‌های لوبیا، گرفتن روسری و ضربه‌زدن به توپ است، مهارت‌های حرکتی جابه‌جایی شامل جهش، پریدن و جست‌وخیزکردن است. مهارت‌های حرکتی کنترل بدن شامل تعادل و ساختن حالات مختلف با بدن است. مهارت‌های آگاهی بدن شامل حرکت در فضا و نیز زمان‌بندی حرکت است.

از فعالیت بدنی برای حمایت از یادگیری و رشد اجتماعی کودکتان استفاده کنید؛ زمان بازی هنگامی است که کودک شما می‌تواند فعالانه در محیط پیرامونش به جست‌وجو بپردازد.

بازی‌کردن، مهارت‌های تفکر و کلامی را در کودک تقویت می‌کند و باعث رشد و توسعه ادبیات در او می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->