درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

چرا «۱۳۷» مهم است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۶
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
  • ۱
چرا «۱۳۷» مهم است؟
توحید آرش‌نیا - سردبیر

مدیران تصمیم‌گیرنده در جامعه، به درک واقعی از محیط پیرامون خود نیاز دارند و بدون دریافت صحیح از پیرامون خود نمی‌توانند دورنمای درستی را برای حل مشکلات جامعه متصور شوند. فرض کنید قرار است مدیری بدون اینکه از کم و کاستی‌های پیرامون خود آگاه باشد، برای افزایش نرخ سوددهی و بهره‌وری مجموعه خود نسخه‌پیچی کند؛ آن هم درحالی‌که مجموعه دچار مشکلات ریز و درشت بسیاری است؛ علاوه بر اینکه آن مجموعه نمی‌تواند به سوددهی مدنظر خود برسد، دچار تعارضات عینی در منافع خواهد شد. در این میان شهرداری‌ها به‌عنوان مجموعه‌هایی که می‌توانند با تصمیمات سریع و بموقع خود بار مشکلات را از روی دوش شهروندان کم کنند، نقش بسزایی در توسعه احیای حقوق شهروندی، توسعه شهری و رضایت‌مندی شهروندان ایفا می‌کنند. شهروندان در کالبد شهری زنده و پویا نقشی مهم دارند و بدون توجه به حقوق آن‌ها به‌ویژه در حوزه‌های خرد محلی مفهوم توسعه و رفاه نمی‌تواند محقق شود. رفاه اجتماعی به نوعی هدف نهایی مجموعه قوانین، مقررات و ساختاری است که زمینه خشنودی و رضایت‌مندی انسان را فراهم می‌کند.
این موضوع و نحوه دست‌یابی به آن نیازمند توجه جدی بدنه مدیریت‌شهری به راه‌های ارتباطی با شهروندان است. «137» نیز یکی از همان پل‌های ارتباطی است که می‌تواند نقش بسیار مؤثری را در این زمینه داشته باشد. شهروندان با تماس با این مرکز، انتقادات و پیشنهادهای خود را درباره نحوه عملکرد مدیران شهری و حتی مشکلات به‌وجودآمده در محیط پیرامونی خود را بیان می‌کنند. باید در نظر داشت که این وضعیت بهترین حالت برای کسب رضایت مردمی است؛ زمانی که شهروندی نارضایتی خود را از وضعیت موجود اعلام کرده است و مدیریت‌شهری با تمام توان برای رفع آن اقدام می‌کند؛ اما به‌طور حتم بی‌توجهی به آن آثار زیان‌باری را به همراه خواهد داشت. مثال واضح آن نیز برنامه نود است؛ با آنکه پرمخاطب بود و مردم به ادامه چنین برنامه‌ای علاقه‌مند بودند و تلاش کردند این موضوع را به گوش مسئولان برسانند، مدیران رسانه ملی به خواسته مردم اهمیت ندادند و به‌راحتی از کنار آن عبور کردند. آیا در چنین شرایطی باید تصور کرد که اعتماد مردم به رسانه ملی افزایش یافته است؟ حال همین وضعیت را در حوزه «137» تصور کنید که با وجود راه‌اندازی چنین مرکزی و مراجعه پی‌درپی شهروندان، گرهی از مشکلاتشان باز نشده و بلکه دچار مشکلات بیشتری شده‌اند. این حالت بدترین وضعیت از دست دادن اعتماد عمومی به نهادهای اجتماعی است؛ یعنی خواسته مردم دیده نشده است. برای همین «137»، یک فرصت بی‌بدیل برای توسعه شهر است و بر همین اساس نباید فرصت افزایش رفاه اجتماعی در بین شهروندان که با کمترین هزینه حاصل می‌شود را به همین راحتی از
دست داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
1
سلام چندی پیش با ۱۳۷ تماس گرفتم و از ایرادات فنی و امکان تصادف در پیچ پیام ۲ با خیابان پیام بدلیل حجم ترافیک اطلاع دادم و درخواست بازدید کارشناسی و تقضای رفع خطر کردم
بعد از چند روز تماس گرفتند و گفتند موارد مطرح شده را مکتوب تحویل شهرداری منطقه ۱ بدهید .
خب اگر قرار بود مکتوب بدهم این کار را بلد بودم و چه نیازی به تماس با ۱۳۷ بود . اصلا فلسفه ۱۳۷ چیست ؟ غیر از اینکه شهرداری را از ایرادات و مشکلات ندیده شده شهر خبر دار کنیم
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->