جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

از مردم خجالت می‌کشم

  • کد خبر: ۱۱۱۵۹
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
از مردم خجالت می‌کشم
توحید آرش‌نیا، سردبیر
کار‌های بزرگ را آدم‌های بزرگ تمام می‌کنند. ما هم همیشه حسرت می‌خوریم و از دور تشویقشان می‌کنیم. کلیپ آقارضا را که دیدم، آن‌قدر دلبری کرده بود که دلم نیامد قصه شیرینش را روایت نکنم. پزشکی از دیار مسجدسلیمان که در ۲۹ سالگی جراح مغز و اعصاب شده است. تا اینجای قصه فراز و فرود چندانی ندارد؛ اما آن‌قدر صداقت از بر و روی آقای دکتر می‌بارد که آدم مبهوت کلمات و جملاتش می‌شود. جایی از کلیپ، خبرنگار می‌پرسد چرا برخی از عمل‌هایتان را رایگان انجام می‌دهید؟ آقارضا خیلی آهسته و با همان صدای خش‌دارش می‌گوید: «از مردم خجالت می‌کشم، اصلا راضی نیستم صحبت کنم.» خبرنگار اصرار می‌کند و آقارضا می‌گوید: «واقعا راضی نیستم صحبت کنم.» خبرنگار دوباره اصرار می‌کند. آقارضا می‌گوید: «چطور می‌تونم وقتی کسی به من نیاز داره، ردش کنم؟ من شب خوابم نمی‌بره اگه کاری براش انجام ندم، حالا پولم نداشت نداشت...»
سکوت در اتاق عمل که محل مصاحبه با آقای دکتر جباری است، حاکم می‌شود. وقتی از او می‌پرسند که چقدر پول داری و او می‌گوید احتمالا ۷ میلیون تومان، کسی باورش نمی‌شود. جراح مغز و اعصاب که ماهیانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ عمل جراحی انجام می‌دهد، خانه‌اش اجاره‌ای است و پس‌انداز چندانی ندارد. داستان همین‌طور جلو می‌رود تا اینکه فهرستی برای خبرنگار می‌آورند و می‌گوید از این فهرستی که به من داده‌اند، ۵۰ درصدش را آقای جباری به‌طور رایگان عمل می‌کند. آقارضا بی‌درنگ می‌گوید: «مبالغه می‌کنند؛ کاری نکردم. منتی روی کسی نیست.» خبرنگار می‌گوید دکتر‌هایی هستند که قبل از عمل پول طلب می‌کنند. آقارضا می‌گوید: «نه... این‌طور نیست. از اینکه مردم پولی هم به من می‌دن، خجالت می‌کشم. اصلا نباید وارد این کار می‌شدم!»
چند نفر حاضرند که مدیر بیمارستانی باشند و در بیمارستانشان رایگان عمل کنند؟ چند نفر حاضرند از ثروت دست بکشند و بیشتر از آنکه به فکر خودشان باشند، به فکر مردم باشند؟ میان این روز‌های آلوده به غبار کینه و دشمنی، لذت دیدن این کلیپ دل آدم را قرص می‌کند. دل آدم قرص می‌شود که یک نفر دلش برای مردم می‌تپد؛ آن هم بدون ادعا. این صداقتی را که روی قلبش حک شده است، با هیچ چیز و هیچ کس نمی‌شود معاوضه کرد. ما به داشتن رضا‌هایی همچون شما می‌بالیم...
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->