هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس
سرخط خبرها

اجرای یک درمیان پروتکل‌ها

  • کد خبر: ۲۳۶۶۷
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
اجرای یک درمیان پروتکل‌ها
گزارش میدانی شهرآرا از تفاوت در اجرای پروتکل مقابله با کرونا در ادارات مختلف مشهد، حکایت دارد
ملیحه فلاح - آغاز به کار اداره‌های دولتی از صبح ۲۳ فروردین و حضور دو سوم کارمندان در محل کار در شرایط شیوع کرونا در کشور به اذعان بسیاری از کارشناسان احتمالا باعث افزایش سرعت شیوع کووید ۱۹ و بروز موج دوم این بیماری خواهد شد. در پی این تصمیم وزارت بهداشت با صدور دستورالعمل بهداشتی و ابلاغ آن به استان‌ها و از آن طریق به اداره‌های دولتی، دستگاه‌ها را موظف کرد که محیط کار را در راستای حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع بر اساس این دستورالعمل آماده کنند. در این راستا روز گذشته برای بررسی وضعیت ادارات در این روز‌های بحرانی و نحوه اجرای این دستورالعمل، به چند دستگاه دولتی سر زدیم که البته مشخص شد فقط برخی از آن ها، تاکنون نگاهی نیم بند به این پروتکل‌ها داشته اند.

پلاستیک، جداکننده ارباب رجوع و کارمندان
اکنون در بسیاری از اداره‌ها و بانک‌ها شاهد نصب نایلونی پلاستیکی بین ارباب رجوع و کارمندان هستیم؛ پلاستیکی که فقط متقاضیان خدمت را از خدمتگزاران جدا کرده است، اما در هیچ طرف پیش بینی برای فاصله گذاری اجتماعی صورت نگرفته و ماسک، تنها وسیله حفاظتی افراد در برخورد با یکدیگر است.
در این میان اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی واقع در بولوار خیام جنوبی، روز شلوغی را در دومین روز هفته داشت. هرچند این شلوغی نسبت به روز‌های عادی بسیار کم بود، برای روز‌های بحرانی شیوع کرونا زیاد به نظر می‌آمد. هنگام ورود به این اداره، سربازی با اسپری الکل به استقبال مراجعه کننده‌ها می‌آمد تا با ضد عفونی کردن دست آن ها، از انتقال ویروس از خارج به داخل اداره جلوگیری کند! تمام قسمت‌های این اداره کل که در ارتباط با ارباب رجوع بود با نصب پلاستیک‌هایی از سقف به صورت کامل جدا شده بود و تنها راه ارتباطی متقاضیان، قسمت‌های کوچکی برای رد و بدل مدارک و کاغذ بود.
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، اما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یک گام جلوتر بود و تب سنجی در ابتدای ورود به این اداره را به سلفون کشی اضافه کرده بود. مأمور این اداره مجهز به لباس محافظتی، پس از تب سنجی علت مراجعه متقاضیان خدمت را جویا می‌شد و آن‌ها را راهنمایی می‌کرد.
شاید بتوان گفت اداره کل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در اجرای پروتکل بهداشتی موفق‌تر از دیگران است. در این اداره همه مراجعه کننده‌ها هنگام ورود، پس از تب سنجی و ضد عفونی کردن دست‌ها با مراجعه به قسمت اطلاعات می‌توانستند به صورت تلفنی با کارشناس مربوط صحبت کند. با این حال به دلیل اینکه اجازه ورود به ارباب رجوع به دیگر طبقات داده نمی‌شود نتوانستیم، نحوه اجرای فاصله گذاری اجتماعی را در قسمت کارکنان مشاهده کنیم.

رعایت پروتکل در حد دستکش و ماسک
در دفتر مرکزی پست بانک خراسان رضوی هم ۵ کارمند در طبقه همکف با روپوش سفید، دستکش و ماسک با فاصله‌ای مانند قبل در حال پاسخ گویی به مردم بودند. هر چند شعبه مرکزی پست بانک استان روز گذشته خلوت‌تر از همیشه بود، فاصله مراجعه کنندگان با کارمندان و همچنین کارمندان با یکدیگر، تفاوتی با قبل نداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان در حد پوشیدن دستکش و ماسک توسط کارکنان بود. از سوی دیگر، رعایت دستورالعمل بهداشتی در بانک‌ها با یکدیگر متفاوت است. هرچند تقریبا در بیشتر شعب از پلاستیک برای اجرای فاصله مناسب استفاده شده است، برخی از شعب با گذاشتن حائل‌هایی در مقابل باجه، از نزدیک شدن بیش از اندازه ارباب رجوع و کارمندان جلوگیری کرده اند. اما این اقدام تأثیری بر فاصله کارمندان از یکدیگر ندارد.
مسئول اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بازدید از ۶ محل مختلف در روز شنبه ازسوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه این مکان‌ها دچار مشکل بود؛ ازاین رو معاونت بهداشت در نامه‌ای محرمانه و شدید اللحن، آن‌ها را به استانداری گزارش داد. حمیدرضا رحیمی در ادامه تأکید کرد: ما درباره حفظ سلامت مردم با هیچ کس شوخی نداریم و در صورت ارائه گزارش از سوی مردم درباره رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در اداره‌ها و اصناف، آن‌ها را به سرعت پیگیری خواهیم کرد.
همچنین به گزارش وبدا، محمد حسین بحرینی، رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت ادامه روند بی توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن آن به طور حتم در آینده نزدیک با افزایش تعداد بیماران مبتلا روبه رو خواهیم بود و نتیجه تمام تلاش‌های انجام شده این مدت برای کنترل چرخه انتقال ویروس کووید۱۹ نیز به هدر خواهد رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->