سیل ارتباط سبزوار با مرکز بخش "روداب" را قطع کرد (۲۱ اردیبهشت) جزییات کمتر شنیده شده پرونده یسنا از زبان خبرنگاری که گم شدن او را رسانه‌ای کرد نجات رانندگان نیسان و وانت از درون سیلاب توسط آتش نشانان (۲۱ اردیبهشت) ممنوعیت‌های دارویی سفر حج اعلام شد رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (٢١ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | خروج سامانه بارشی و افزایش دما در استان بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت)
سرخط خبرها
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

بودجه کاداستر برای نخستین بار در بودجه مشخص شد

  • کد خبر: ۲۴۰۹۱
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
بودجه کاداستر برای نخستین بار در بودجه مشخص شد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امسال در قانون بودجه، تبصره‌ای الحاق و برای نخستین بار بودجه کاداستر مشخص شد.
به گزارش شهرآرانیوز، ذبیح اله خداییان در نخستین نشست مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تشریح اولویت‌های این سازمان در سال ۹۹، «اجرای طرح کاداستر» را به عنوان مهمترین رسالت این سازمان یاد کرد.
وی با گلایه از عدم اجرای کامل قانون جامع حدنگار مصوب ۱۳۹۳، مشکلات موجود بر سر راه اجرای این قانون را مورد واکاوی قرار داد و بر استفاده بهینه از زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری و تامین نیروی انسانی لازم برای تثبیت و نقشه برداری در راستای اجرای طرح کاداستر تاکید کرد.
خداییان اظهار داشت: قانون کاداستر اگر به خوبی اجرا شود، می‌توانیم قدم‌های بسیار بزرگی در این عرصه برداریم.
وی از صدور مجوز لازم برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نقشه برداری به منظور رفع کمبود نیروی انسانی مطابق دستورالعمل تهیه شده در این زمینه خبر داد و افزود: به این ترتیب از ظرفیت کانون کارشناسان، مرکز وکلای قوه قضاییه، نظام مهندسی و حتی نقشه برداران حقیقی می‌توان استفاده کرد.
خداییان با اشاره به آمادگی و اعلام همکاری سایر دستگاه‌ها در اجرای طرح کاداستر، خطاب به مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که با وجود فراهم شدن زمینه‌های لازم، در اجرای این طرح تمام توان را به کار بندند.
معاون رییس قوه قضاییه گفت: در رابطه با اجرای طرح کاداستر نیاز به حرکت جهادی و نیروی جهادی است و همه باید بسیج شوند و تمام امکانات را به کار گیرند تا تا مردم متضرر نشوند.
خداییان اضافه کرد: ضروری است مدیران در اسرع وقت نسبت به تثبیت نقشه‌های جانمایی شده اقدام کرده و در هر مورد که در تهیه نقشه استاندارد‌های لازم صورت نگرفته است، باید بلافاصله از دستگاه متولی خواسته شود نسبت به رفع نواقص اقدام کند.
وی گفت: این روش که صرفا اقدام به جانمایی نقشه شده لیکن در تثبیت آن اقدامی صورت نگیرد کار پسندیده‌ای نیست.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همه مدیران استانی ماموریت داد که هرچه سریعتر با آسیب شناسی وضعیت اجرای طرح کاداستر در استان خود و تکیه بر آمار‌های دقیق، برنامه ریزی لازم را در رابطه با اجرای ۱۰۰ درصد این طرح صورت دهند.

تکریم ارباب رجوع اولویت همیشگی سازمان ثبت اسناد
وی تکریم ارباب رجوع و همکاران را به عنوان اولویت همیشگی سازمان ثبت اسناد و املاک مورد تاکید قرار داد و خدمتی را تاثیرگذار دانست که همراه با رعایت کرامت انسان باشد.
وی کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را از انجام هر اقدامی که عزت نفس همکاران یا ارباب رجوع را مخدوش می‌کند بر حذر داشت و تسریع و تدقیق در رسیدگی به امور مردم را به عنوان یکی از ملزومات پیشگیری از فساد اداری، مورد اشاره قرار داد.
خداییان با مروری بر تاکید‌های ریاست قوه قضاییه پیرامون توجه به کرامت انسان، گفت: باید تمام اقدامات به شکلی باشد که نتیجه آن رعایت کرامت انسان‌ها شود.

اجرای اسناد و تعیین تکلیف فوری و بروزرسانی پرونده‌ها
اجرای اسناد اولویت دیگری بود که رییس سازمان ثبت اسناد و املاک به آن اشاره و بر تعیین تکلیف فوری و بروزرسانی پرونده‌های اجرا تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه دیگر پرونده کاغذی نخواهیم داشت، افزود: تمام فرآیند‌ها باید الکترونیکی باشد و اجراییه از طریق واحد‌های ثبتی صادر شده و هرگونه اخطار، ابلاغ، استعلام و پاسخ الکترونیکی شود.
خداییان بازدید‌های مستمر از واحد‌های ثبتی را مورد توجه قرار داد و از مدیران ستادی و استانی خواست که این موضوع را همواره جزو برنامه‌های کاری خود قرار دهند.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بخشنامه در خصوص کار در شرایط کرونایی اظهار داشت: ضمن مواظبت لازم جهت پیشگیری از ابتلای همکاران به ویروس کووید ۱۹ باید با استفاده از روش‌های مناسب به خصوص بهره گیری از فن آوری‌های نوین کار‌های محوله را انجام داد و از تاخیر در انجام امور جلوگیری کرد.
وی از برخورد با مفاسد به عنوان اولویت دیگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یاد کرد و گفت: این موضوع باید به صورت جدی در دستور کار باشد، زیرا یکی از ملزومات خدمت رسانی بهتر به مردم است و اگر در یک سازمان و مرجعی مفاسد رسوخ کند، نارضایتی عمومی ایجاد خواهد شد.
خداییان اضافه کرد: اسکن اوراق نیز مورد توجه قرار گیرد و به گونه‌ای باشد که قابل استفاده و واضح باشد.
در ادامه این نشست مدیران ستادی و استانی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
برچسب ها: ثبت اسناد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->