نمایشگاه کتاب چقدر فروخت؟ آغاز سریال جدید رضا عطاران، عباس جمشیدی‌فر و بهزاد خلج نگهداری از ۹۹ کتاب نایاب ترجمه انگلیسی شاهنامه فردوسی در کتابخانه آستان قدس رضوی رئیس‌جمهور در پیامی برای روز بزرگداشت فردوسی: زبان فارسی آینه فرهنگ مشترک اقوام ایران‌زمین است رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور: شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی شناسنامه‌ای از اصالت و هویت ما است یک کتاب جادویی برای فردوسی در نمایشگاه تهران | شاهنامه سه بعدی ویژه کودکان برای نخستین بار رونمایی شد + فیلم مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴)+فیلم علی‌محمد مؤدب: شعر، جان‌پناه تمدن ایرانی است | بازآفرینی فردوسی‌ها مانع اسیدپاشی فرهنگی می‌شود تشویق ۵ دقیقه‌ای برای «ماموریت غیرممکن» تام کروز نقدپذیری به سبک فراستی؛ «هیچی، مزخرف می‌گویند» فروش ۳۵۰ میلیاردی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اعتراض کارکنان جشنواره فیلم کن به وضعیت حقوقی خود نام‌آوران شاهنامه بر روی پرده تبارشناسی آمدند ابراز همدردی و اظهارات رئیس صداوسیما در بازدید از محل انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم احیای سازمان کشور‌های فارسی‌زبان با محوریت مشهد معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: نباید بین هویت ملی و مذهبی تقابل ایجاد کرد | شاهنامه ظرفیتی مغفول در گردشگری فرهنگی رئیس انجمن نسخ خطی ایران از روشی جدید برای تعیین قدمت اسناد خبر داد نقالی، صدای امروزِ فردوسی | گفت‌وگو با پریسا سیمین‌مهر، نقال بین‌المللی شاهنامه فردوسی
سرخط خبرها

آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۷۰۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟
سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره وضعیت نامشخص درآمدزایی در سکو‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره تبلیغات پلتفرم‌ها که در قبل و میان سریال‌ها پخش می‌شود و سازوکاری که قرار است برای حقوق کاربران در نظر گرفته شود، گفت: اینکه پخش تبلیغ وسط سریال قانونی است یا خیر، نیاز به بررسی‌ حقوقی دارد.

وی با اشاره به مدل‌های درآمدزایی پلتفرم‌ها که تبلیغات یکی از آن‌هاست، عنوان کرد: مدل‌های درآمدزایی سکو‌ها لزوماً دریافت حساب کاربری نیست؛ عده‌ای محل درآمدشان ترافیک است، عده‌ای تبلیغات است، عده‌ای با حساب کاربری یا فروش محتوای درون برنامه است. عده‌ای هم همین که ویژندشان دیده شود، برایشان کفایت می‌کند و درنهایت انواع مختلفی نسبت به مدل تبلیغاتی وجود دارد که مبتنی بر هر مدلی، رفتار سکو با کاربر هم متفاوت است.

رئیس ساترا با اشاره به قرارداد تعریف‌شده میان یک سکو و کاربرانش درباره حقوق کاربران تصریح کرد: این قرارداد تعیین‌کننده میزان اختیار آن سکو در نوع ارائه محتواست. البته قبول دارم که ما هم باید یک‌سری قوانین کلی وضع کنیم که مانع شود تا سکویی حقوق کاربر را رعایت نکند. مهم‌ترین کاری که در این زمینه اولویت خواهیم داد، شفاف سازی مالی یا آن چیزی است که کاربر پرداخت می‌کند. کاربر گاهی پول نداده است، اما نمی‌داند که از ترافیک او هزینه می‌شود. این شفاف سازی‌ها اولویت ماست.

مقیسه اضافه کرد: به طور مثال اگر سکویی اعلام کرد که من حق اشتراک بیشتری می‌گیرم، اما نسخه اچ دی نشان می‌دهم کاربر باید بداند آن نسخه‌ای که می‌بیند اچ دی است یا خیر یا در گوشی تلفن همراهش چقدر می‌تواند از این مزیت استفاده کند. زمانی هم ممکن است خود کاربر راغب باشد حق اشتراک کمتری بپردازد، اما میان سریال تبلیغ ببیند. مساله این است که برای ما مشخص شدن این نکات مهم است که شفاف سازی شود.

رئیس ساترا درباره مصادیق این شفاف سازی یادآور شد: به این ترتیب هم کاربر به خوبی متوجه می‌شود چه سکویی چه ویژگی‌هایی دارد و هم بین سکو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار مشخصی شکل می‌گیرد که بدانند چه سهمی از ترافیکی که ایجاد می‌شود به سکو برمی گردد یا چقدر حق دارد به تولید کننده بپردازد. این اطلاعات و آمار هنوز به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است.

وی در پایان درباره زمان این شفاف سازی بیان کرد: نمی‌توان زمان بندی دقیق ارائه داد، به طور مثال سکویی که چند هزار محتوا دارد با سکویی که هزار محتوا دارد، متفاوت است و برای هر ۲ نمی‌توان به یک میزان زمان داد. اینکه یک نسخه بپیچیم که همه تا یک زمان بندی مشخص باید این مدل را پیاده کنند کار کارشناسانه‌ای نیست، اما برای خود ما این شفاف سازی اولویت دارد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->