جدول پخش فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون اعلام شد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) دانلود قسمت نهم سریال پایتخت ۷ + تماشای فیلم واکنش وزیر فرهنگ به لغو کنسرت حامد همایون در کرمان + ویدئو دانلود قسمت هشتم سریال پایتخت ۷ + تماشای فیلم خبرنگار ایسنا درگذشت قائم‌مقام سیما: مردم در سال ۱۴۰۴ منتظر سریال‌های خوبی در تلویزیون باشند تهیه‌کننده صاحب‌نام رادیو درگذشت جدول پخش فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون اعلام شد (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) دانلود قسمت هفتم سریال پایتخت ۷ + تماشای فیلم دانلود قسمت ششم سریال پایتخت ۷ + تماشای فیلم کدام فیلم‌های سینما در هفته اول نوروز ۱۴۰۴ پرفروش شدند؟ جدول پخش فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون اعلام شد (۹ فروردین ۱۴۰۴) برگزاری رویداد نورنما، تلفیقی شگفت انگیز از نور، نمایش و نوا در شب عید فطر شورِ سرود در پاتوق‌های مشهد؛ هنرمندان شهر را نوروزی می‌کنند هنرمندان مشهدی در ایام نوروز شهر را به صحنه نمایش تبدیل می‌کنند ماجرای کلیپ جنجالی سهراب پاکزاد که منجر به بازداشت و توقیف صفحاتش شد + فیلم حواشی «پایتخت ۷» | صداوسیما تبلیغات تلویزیونی خرید و فروش طلا را ممنوع کرد برنامه امروز فیلم‌های سینمایی تلویزیون (۸ فروردین ۱۴۰۴) دانلود قسمت چهارم سریال پایتخت ۷ + تماشای فیلم بیانیه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی به مناسبت «روز جهانی قدس»
سرخط خبرها

آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۷۰۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟
سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره وضعیت نامشخص درآمدزایی در سکو‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره تبلیغات پلتفرم‌ها که در قبل و میان سریال‌ها پخش می‌شود و سازوکاری که قرار است برای حقوق کاربران در نظر گرفته شود، گفت: اینکه پخش تبلیغ وسط سریال قانونی است یا خیر، نیاز به بررسی‌ حقوقی دارد.

وی با اشاره به مدل‌های درآمدزایی پلتفرم‌ها که تبلیغات یکی از آن‌هاست، عنوان کرد: مدل‌های درآمدزایی سکو‌ها لزوماً دریافت حساب کاربری نیست؛ عده‌ای محل درآمدشان ترافیک است، عده‌ای تبلیغات است، عده‌ای با حساب کاربری یا فروش محتوای درون برنامه است. عده‌ای هم همین که ویژندشان دیده شود، برایشان کفایت می‌کند و درنهایت انواع مختلفی نسبت به مدل تبلیغاتی وجود دارد که مبتنی بر هر مدلی، رفتار سکو با کاربر هم متفاوت است.

رئیس ساترا با اشاره به قرارداد تعریف‌شده میان یک سکو و کاربرانش درباره حقوق کاربران تصریح کرد: این قرارداد تعیین‌کننده میزان اختیار آن سکو در نوع ارائه محتواست. البته قبول دارم که ما هم باید یک‌سری قوانین کلی وضع کنیم که مانع شود تا سکویی حقوق کاربر را رعایت نکند. مهم‌ترین کاری که در این زمینه اولویت خواهیم داد، شفاف سازی مالی یا آن چیزی است که کاربر پرداخت می‌کند. کاربر گاهی پول نداده است، اما نمی‌داند که از ترافیک او هزینه می‌شود. این شفاف سازی‌ها اولویت ماست.

مقیسه اضافه کرد: به طور مثال اگر سکویی اعلام کرد که من حق اشتراک بیشتری می‌گیرم، اما نسخه اچ دی نشان می‌دهم کاربر باید بداند آن نسخه‌ای که می‌بیند اچ دی است یا خیر یا در گوشی تلفن همراهش چقدر می‌تواند از این مزیت استفاده کند. زمانی هم ممکن است خود کاربر راغب باشد حق اشتراک کمتری بپردازد، اما میان سریال تبلیغ ببیند. مساله این است که برای ما مشخص شدن این نکات مهم است که شفاف سازی شود.

رئیس ساترا درباره مصادیق این شفاف سازی یادآور شد: به این ترتیب هم کاربر به خوبی متوجه می‌شود چه سکویی چه ویژگی‌هایی دارد و هم بین سکو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار مشخصی شکل می‌گیرد که بدانند چه سهمی از ترافیکی که ایجاد می‌شود به سکو برمی گردد یا چقدر حق دارد به تولید کننده بپردازد. این اطلاعات و آمار هنوز به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است.

وی در پایان درباره زمان این شفاف سازی بیان کرد: نمی‌توان زمان بندی دقیق ارائه داد، به طور مثال سکویی که چند هزار محتوا دارد با سکویی که هزار محتوا دارد، متفاوت است و برای هر ۲ نمی‌توان به یک میزان زمان داد. اینکه یک نسخه بپیچیم که همه تا یک زمان بندی مشخص باید این مدل را پیاده کنند کار کارشناسانه‌ای نیست، اما برای خود ما این شفاف سازی اولویت دارد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->