برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی، در حاشیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) جمعه ۱۸ آبان، آزمون جامع فیلم‌سازی و عکاسی انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود پیام تسلیت قالیباف به داود میرباقری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ایستگاه پایانی + اسامی برگزیدگان لوکوموتیوران سینمای انقلاب | یادی از «امیر قویدل» هنرمند مشهدی، به بهانه پانزدهمین سالروز درگذشتش نگاهی به نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای سی وچهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) جزئیات بخش ادبیات جشنواره هنر‌های شهری مشهد ۱۴۰۴ اعلام شد محمدجعفر یاحقی: زبان فارسی می‌تواند دریچه ارتباط ما با دنیا باشد حماسه ملی ایرانیان از نگاه یک ژاپنی | درباره کتاب «از شفاهی تا کتبی» از کومیکو یاماموتو ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار + زمان پخش پخش آنلاین «خون گرم» هم‌زمان با روز پرستار صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ «داوود میرباقری»، کارگردان سریال سلمان فارسی، عزادار شد «منوچهر شاهسواری» دبیر جشنواره فیلم فجر شد | تفکیک بخش ملی و بین‌المللی «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» مینی‌سریال می‌شود داوران ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی (رضوان) معرفی شدند فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۱۷ و ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و زمان پخش رونمایی از مجموعه شعر «عینک فوتوکروم» محبوبه راد در مشهد شب شعر طنز «حدیث قند» در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۷۰۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟
سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره وضعیت نامشخص درآمدزایی در سکو‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره تبلیغات پلتفرم‌ها که در قبل و میان سریال‌ها پخش می‌شود و سازوکاری که قرار است برای حقوق کاربران در نظر گرفته شود، گفت: اینکه پخش تبلیغ وسط سریال قانونی است یا خیر، نیاز به بررسی‌ حقوقی دارد.

وی با اشاره به مدل‌های درآمدزایی پلتفرم‌ها که تبلیغات یکی از آن‌هاست، عنوان کرد: مدل‌های درآمدزایی سکو‌ها لزوماً دریافت حساب کاربری نیست؛ عده‌ای محل درآمدشان ترافیک است، عده‌ای تبلیغات است، عده‌ای با حساب کاربری یا فروش محتوای درون برنامه است. عده‌ای هم همین که ویژندشان دیده شود، برایشان کفایت می‌کند و درنهایت انواع مختلفی نسبت به مدل تبلیغاتی وجود دارد که مبتنی بر هر مدلی، رفتار سکو با کاربر هم متفاوت است.

رئیس ساترا با اشاره به قرارداد تعریف‌شده میان یک سکو و کاربرانش درباره حقوق کاربران تصریح کرد: این قرارداد تعیین‌کننده میزان اختیار آن سکو در نوع ارائه محتواست. البته قبول دارم که ما هم باید یک‌سری قوانین کلی وضع کنیم که مانع شود تا سکویی حقوق کاربر را رعایت نکند. مهم‌ترین کاری که در این زمینه اولویت خواهیم داد، شفاف سازی مالی یا آن چیزی است که کاربر پرداخت می‌کند. کاربر گاهی پول نداده است، اما نمی‌داند که از ترافیک او هزینه می‌شود. این شفاف سازی‌ها اولویت ماست.

مقیسه اضافه کرد: به طور مثال اگر سکویی اعلام کرد که من حق اشتراک بیشتری می‌گیرم، اما نسخه اچ دی نشان می‌دهم کاربر باید بداند آن نسخه‌ای که می‌بیند اچ دی است یا خیر یا در گوشی تلفن همراهش چقدر می‌تواند از این مزیت استفاده کند. زمانی هم ممکن است خود کاربر راغب باشد حق اشتراک کمتری بپردازد، اما میان سریال تبلیغ ببیند. مساله این است که برای ما مشخص شدن این نکات مهم است که شفاف سازی شود.

رئیس ساترا درباره مصادیق این شفاف سازی یادآور شد: به این ترتیب هم کاربر به خوبی متوجه می‌شود چه سکویی چه ویژگی‌هایی دارد و هم بین سکو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار مشخصی شکل می‌گیرد که بدانند چه سهمی از ترافیکی که ایجاد می‌شود به سکو برمی گردد یا چقدر حق دارد به تولید کننده بپردازد. این اطلاعات و آمار هنوز به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است.

وی در پایان درباره زمان این شفاف سازی بیان کرد: نمی‌توان زمان بندی دقیق ارائه داد، به طور مثال سکویی که چند هزار محتوا دارد با سکویی که هزار محتوا دارد، متفاوت است و برای هر ۲ نمی‌توان به یک میزان زمان داد. اینکه یک نسخه بپیچیم که همه تا یک زمان بندی مشخص باید این مدل را پیاده کنند کار کارشناسانه‌ای نیست، اما برای خود ما این شفاف سازی اولویت دارد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->