دیدار در نماز | عرضه نسخه‌ای تازه از کتاب میرزا مهدی اصفهانی دغدغه نوشتن از هویت مشترک | گفتگو با ام البنین ماهر، نویسنده کتاب«قزل آهو» ابوذری تنها در میان مارکسست ها | درباره ایرج صغیری و هنرنمایی اش در تئاتر «بار دیگر ابوذر» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۴ معرفی نامزد‌های بهترین بازیگر مرد جشن «نگاه» + اسامی برگزاری بزرگداشت بابک و بامداد بیات، ۲ آهنگساز مطرح کشور درگذشت شوکه کننده «کلی مک» ستاره جوان سریال «واکینگ دد» قسمت دوم فیلم «مصائب مسیح» ساخته می شود زندگی «جیمز استوارت» بازیگر کلاسیک هالیوودی جلوی دوربین مستند «نامه خونین» روی آنتن + زمان پخش وضعیت مساعد جسمانی «فرانسیس فورد کاپولا» پس از یک عمل پزشکی «رامبد جوان» عزادار شد فصل پنجم سریال «بچه مهندس» در راه تولید توضیح دار شدن فیلم «ویل هانتینگ نابغه» با صدای آرمین رحیمیان هومن برق‌نورد همبازی بیتا سحرخیز در سریال «بادار» شد صحبت‌های «محسن نامجو» درباره استفاده از یکی از قطعاتش در فیلم پیر پسر دستمزد مجری اختتامیه جشنواره موسیقی فجر بیش از چهره ماندگار! تجلیل از «کوئنتین تارانتینو» در جشنواره بوربانک آخرین آمار فروش سینمای ایران (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | «مرد عینکی» در صدر جدول فروش هفتگی کتاب «خبرنگار پهپادی» منتشر شد | بررسی تلفیق پهپاد با دنیای روزنامه‌نگاری
سرخط خبرها

آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۷۰۸
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟
سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره وضعیت نامشخص درآمدزایی در سکو‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید مقیسه، رئیس سازمان «ساترا»، درباره تبلیغات پلتفرم‌ها که در قبل و میان سریال‌ها پخش می‌شود و سازوکاری که قرار است برای حقوق کاربران در نظر گرفته شود، گفت: اینکه پخش تبلیغ وسط سریال قانونی است یا خیر، نیاز به بررسی‌ حقوقی دارد.

وی با اشاره به مدل‌های درآمدزایی پلتفرم‌ها که تبلیغات یکی از آن‌هاست، عنوان کرد: مدل‌های درآمدزایی سکو‌ها لزوماً دریافت حساب کاربری نیست؛ عده‌ای محل درآمدشان ترافیک است، عده‌ای تبلیغات است، عده‌ای با حساب کاربری یا فروش محتوای درون برنامه است. عده‌ای هم همین که ویژندشان دیده شود، برایشان کفایت می‌کند و درنهایت انواع مختلفی نسبت به مدل تبلیغاتی وجود دارد که مبتنی بر هر مدلی، رفتار سکو با کاربر هم متفاوت است.

رئیس ساترا با اشاره به قرارداد تعریف‌شده میان یک سکو و کاربرانش درباره حقوق کاربران تصریح کرد: این قرارداد تعیین‌کننده میزان اختیار آن سکو در نوع ارائه محتواست. البته قبول دارم که ما هم باید یک‌سری قوانین کلی وضع کنیم که مانع شود تا سکویی حقوق کاربر را رعایت نکند. مهم‌ترین کاری که در این زمینه اولویت خواهیم داد، شفاف سازی مالی یا آن چیزی است که کاربر پرداخت می‌کند. کاربر گاهی پول نداده است، اما نمی‌داند که از ترافیک او هزینه می‌شود. این شفاف سازی‌ها اولویت ماست.

مقیسه اضافه کرد: به طور مثال اگر سکویی اعلام کرد که من حق اشتراک بیشتری می‌گیرم، اما نسخه اچ دی نشان می‌دهم کاربر باید بداند آن نسخه‌ای که می‌بیند اچ دی است یا خیر یا در گوشی تلفن همراهش چقدر می‌تواند از این مزیت استفاده کند. زمانی هم ممکن است خود کاربر راغب باشد حق اشتراک کمتری بپردازد، اما میان سریال تبلیغ ببیند. مساله این است که برای ما مشخص شدن این نکات مهم است که شفاف سازی شود.

رئیس ساترا درباره مصادیق این شفاف سازی یادآور شد: به این ترتیب هم کاربر به خوبی متوجه می‌شود چه سکویی چه ویژگی‌هایی دارد و هم بین سکو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار مشخصی شکل می‌گیرد که بدانند چه سهمی از ترافیکی که ایجاد می‌شود به سکو برمی گردد یا چقدر حق دارد به تولید کننده بپردازد. این اطلاعات و آمار هنوز به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است.

وی در پایان درباره زمان این شفاف سازی بیان کرد: نمی‌توان زمان بندی دقیق ارائه داد، به طور مثال سکویی که چند هزار محتوا دارد با سکویی که هزار محتوا دارد، متفاوت است و برای هر ۲ نمی‌توان به یک میزان زمان داد. اینکه یک نسخه بپیچیم که همه تا یک زمان بندی مشخص باید این مدل را پیاده کنند کار کارشناسانه‌ای نیست، اما برای خود ما این شفاف سازی اولویت دارد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->