آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها
دبیر انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت:

درآمد توریسم‌درمانی صفر شد/هر گردشگر سلامت ۳هزار دلار ارزآوری دارد

  • کد خبر: ۲۳۷۴۳
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
درآمد توریسم‌درمانی صفر شد/هر گردشگر سلامت ۳هزار دلار ارزآوری دارد
دبیر انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت از صفرشدن درآمد‌های صنعت گردشگری سلامت در ایران و مشهد خبر داد.

علی صمدی جوان- حسین نیکونام در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا نیوز افزود: وضعیت گردشگری سلامت در ایران و به‌ویژه مشهد، پیش از شیوع کرونا، دستخوش مشکلات بسیار زیادی بود.


وی ادامه‌داد: آغاز مشکلات ما به مهرماه سال گذشته بازمی‌گردد که با شروع تحولات سیاسی در عراق میزان حضور شهروندان این کشور در ایران نصف شد. پس از آن، در آبان‌ماه هم به‌دلیل مشکلاتی که گرانی بنزین در کشور به‌وجود آورد با موج دوم ریزش‌ها در این صنعت روبه‌رو شدیم. همچنین شهادت سردار سلیمانی و اتفاقاتی که ایران و عراق را تحت‌تأثیر خود قرار داد سبب شد که تعداد متقاضیان حضور در ایران بیش‌ازپیش کم شود. جلوگیری از ورود اتباع افغانستانی به ایران نیز یکی دیگر از مشکلات ما در این صنعت بود. بااین‌تفاصیل، شیوع کرونا آخرین مرحله ریزش قطعی سفرِ مسافران نیازمند درمان به ایران و مشهد بود، مسئله‌ای که اکنون تمام جهان را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.


نیکونام درباره شمار گردشگران سلامت در شش ماه دوم سال ۹۷ و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته گفت:  ۱۲۵هزار گردشگر سلامت در شش ماه دوم سال ۹۷، وارد ایران و مشهد شدند که از این تعداد ۲۳هزار نفر برای بستری و خدمات بیمارستانی، و ۱۰۲هزار نفر برای درمان‌های سرپایی و عمل‌های زیبایی پذیرش شده بودند. تعداد این متقاضیان طی شش ماه دوم سال گذشته صفر شد.


نیکونام درباره ضرر‌های مالی ناشی‌از تعطیلی صنعت توریسم‌درمانی گفت: سرانه هزینه هر بیمار متفاوت است؛ به‌عنوان‌مثال، مدت اقامت و هزینه‌های درمانی یک بیمار نازا یا یک بیمار سرطانی بسیار زیادتر از مدت اقامت و هزینه درمان‌ها و عمل‌های متقاضیان زیبایی است، اما می‌شود گفت که در مشهد، با احتساب هزینه‌های اقامتی، زیارتی و سیاحتی، هر بیمار حداقل ۳هزار دلار ارزآوری برای کشور داشت.


دبیر انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت راه‌حل برون‌رفت از این وضعیت را حمایت دولت بیان کرد و گفت: پس از پایان کرونا، برای بازگشت به وضعیت عادی در این صنعت، نیازمند حمایت‌های کنسولیِ دولت هستیم، زیرا فشار‌های شش ماه اخیر بر این صنعت مستقیما به روابط بین‌المللی ایران مربوط می‌شود و دولت به‌عنوان‌مثال می‌تواند با برداشتن موانعی که سر راه حضور بیماران و متقاضیان اهل افغانستان است به بازگشت آن‌ها کمک کند. عمده متقاضیان این صنعت در ایران شهروندان عراقی و افغانستانی هستند که ۹۰درصد جامعه آماری ما را تشکیل می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->