وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

نویسنده فقید مشهدی امروز به خاک سپرده می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۷۹
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
  • ۲
نویسنده فقید مشهدی امروز به خاک سپرده می‌شود

علی‌اکبر جعفرزاده، مؤلف و مترجم و ویراستار مشهدی، امروز ساعت 9 بامداد در قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) به خاک سپرده خواهد شد.
ماشاءا... جعفرنیا، نویسنده و فعال فرهنگی، با اعلام این خبر به شهرآرا، 7 دهه زندگی شادروان جعفرزاده را سرشار از فعالیت‌های نیکوکارانه و فرهنگی وصف کرد. او گفت: از آن مرحوم بیش از 20 عنوان کتاب و نیز مقالات فراوانی در نشریات داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده است. او حق بسیاری بر گردن خیلی‌ها دارد؛ برای ترویج کتاب‌خوانی به جوانان کتاب اهدا می‌کرد و به رایگان کلاس‌های خیام‌شناسی و شاهنامه‌خوانی و بیهقی‌خوانی برگزار می‌کرد. این درحالی بود که او با حدود 70 سال سن، هنوز بیمه نبود و از راه حق‌التألیف کتاب‌هایش گذران زندگی می‌کرد.
جعفرنیا با انتقاد از کوتاهی نشریات مشهد در معرفی آن فعال فقید اهل قلم، خواستار حضور پررنگ اهالی فرهنگ در آیین خاکسپاری او شد و افزود: مرحوم جعفرزاده علاقه بسیاری به فعالیت‌های فرهنگی داشت و بارها گریستن او را به‌دلیل بی‌توجهی نسل جدید به فرهنگ ایران دیده‌ام.
از زنده‌یاد علی‌اکبر جعفرزاده تألیف‌ها و ترجمه‌هایی از آثار ادبی و هنری و به‌ویژه کتاب‌های حوزه زبان‌های خارجی به یادگار مانده است که «از انگلیسی چه می‌دانیم؟»، «فرهنگ آکسفورد المنتری»، «خودآموز آلمانی» و... از آن جمله‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شاهنامه دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
4
روحش شاد و یادش گرامی
رزار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
3
استاد امروز که به زبانکده زنگ زدم و در جستجوی تو بودم ......
فهمیدم با هفت هزارسالگان سربه سر شدی.
امروز گریانم
اما از فردا هر روز که گدشت
یک روز به تو نزدیک تر میشویم.
اگر بهشتی باشد
گواه من ورکاب چرخت این است که از لایقترینهایی.
امروز برای عرض تشکر از دیکشنری ات تماس گرفته بودم
فکر نمیکردم بخش پایانی کتابت یک استاد کمبریج را اینگونه شگفت زده کند و خواهان ملاقات تو شود
دیدم گوشیت خاموش است
........
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->