فروش لباس تاناکورا، دو واحد صنفی در مشهد را به پلمب کشاند (۱۹ تیر ۱۴۰۳) در بازه‌ای دوساله، از پروژه موزه دفاع مقدس در مشهد بهره‌برداری می‌شود زمان کلنگ‌زنی گلزارشهدای جدید بهشت‌رضا(ع) مشهد؛ در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال ۱۴۰۳ ترافیک سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و ده‌دی و اطراف میدان آزادی (۱۹ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی: موزه دفاع مقدس محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است اختصاص‌یافتن ۱۳ هکتار از اراضی بوستان کوهسنگی مشهد به احداث باغ‌موزه دفاع مقدس | احداث باغ موزه دفاع مقدس یک تکلیف ملی، مذهبی و دینی است  آغاز احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد  فراخوان ثبت‌نام راهنمای‌زائر افتخاری ویژه دهه پایانی صفر در مشهد درباره محبوبیت مهندس جواد شهرستانی شهردار دهه چهل مشهد بلعیدن موادمخدر در مشهد، سوداگر مرگ را راهی بیمارستان کرد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) چه گذشت؟ | موحدیان: رئیس‌جمهور منتخب توجه ویژه به مشهد داشته باشد + فیلم سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: رئیس جمهور منتخب همانند شهید جمهور به جبهه مقاومت کمک کند تعامل با مردم و دفاع از مدیریت شهری | ماموریت‌های اداره کل حقوقی شهرداری مشهد «تقاطع چهارسطحی آزادگان» در مشهد؛ کلان‌پروژه‌ای بی‌نظیر در شرق کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان شیرازی و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۸ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۸ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۸ تیر ۱۴۰۳) علت لغو قطار مشهد به سرخس در شامگاه گذشته (۱۷ تیر ۱۴۰۳) چه بود؟  پلمب واحد‌های صنفی مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد انتصاب سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس
سرخط خبرها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی: موزه دفاع مقدس محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است

  • کد خبر: ۲۳۸۱۷۸
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی: موزه دفاع مقدس محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: موزه دفاع مقدس محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است و به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلای ایران و کربلا‌های جهان اسلام اختصاص دارد. 

به گزارش شهرآرانیوز، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده امروز، ۱۹ تیر ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: پیمانکاری خوش‌نام و باپشتوانه بسیار خوب پای کار آمده است و ۳۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده تا به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: این مطالبه و خواسته، خواسته به‌حقی است که آحاد مردم خراسان و به‌ویژه پیشکسوتان عزیز داشته و دارند. خراسان‌رضوی در دفاع مقدس منشأ خدمات ایثارگری‌ها و تلاش‌های بی‌نظیری بوده و بزرگان زیادی جان خود را کف دست گذاشتند. استان‌هایی در کشور داریم که یک‌دهم استان ما نقش مؤثر در دفاع مقدس نداشتند، اما امروز اقدامات کم خود را درمعرض دید گذاشته‌اند و بازدیدکننده دارند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: ما در خراسان‌رضوی، دیرتر شروع کردیم و این تأخیر در شروع باعث شده هم هزینه‌های سنگینی را متحمل شویم و هم زیر سؤال باشیم که چرا چنین‌استان‌هایی موزه دارند و خراسان‌رضوی ندارد. امیدواریم با وجود این مصوبه خوب و پیمانکار ارجمند، این خواست قلبی تحقق پیدا کند. این کار بزرگ پس از انجام عملیات ساختمانی، باید وارد مرحله تولیدمحتوا و موزه‌آرایی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی اضافه کرد: ما طی یک سال گذشته، از این محل استفاده و نمایشگاهی ایجاد کردیم که بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز هرکدام یک روز از نمایشگاه بازدید داشتند. مطالبه پیشکسوتان و اهالی خراسان این است که این موزه باکیفیت و به‌سرعت دایر و محتوا‌ها تولید شود و سوژه‌های نابی که خراسان دارد، به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ سوژه قابل‌پردازش که باید در موزه نمایش داده شود، فهرست شده و هر‌کدام یک رویداد مهم و یک حکایت قابل‌تجسم است. امیدوارم با کمک پیشکسوتان بتوانیم این کار را تا انتها پیش ببریم. احداث این مرکز گام اول بوده و تکمیل و تقویت تجهیزات و امکانات قابل‌نصب، سوژه‌پردازی و موزه‌آرایی گام‌های مهمی است که هنوز برایشان اقدامی نکرده‌ایم و مطالعات آن را انجام دادیم.

یوسفعلی‌زاده عنوان کرد: این مرکز محل زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است و به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلای ایران و کربلا‌های جهان اسلام اختصاص دارد. باید محتوا‌هایی را تولید کنیم که ارزش‌های بزرگ و فداکاری‌ها را به‌منصه ظهور و بروز برساند. نسل جوان و نوجوان زبان امروزی می‌خواهد و باید با تکیه بر تکنولوژی و ظرفیت‌های فضای مجازی و دیجیتال، با آن‌ها صحبت کنیم که نیاز به زیرساخت‌های مؤثر و مهمی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->