مدیریت حاشیه شهر مشهد با حمایت از روستا‌ها و چرخه تولید محقق می‌شود آیا قبل از خواب می‌توانیم چای بنوشیم یا نه؟ هشدار پلیس فتا: گول پیامک «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب» را نخورید افزایش هشت درصدی ماموریت اورژانس مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورا افزایش ۲۶درصدی پایش آلودگی هوای واحد‌های صنعتی کشور | خراسان‌رضوی در صدر پایش آلودگی توانمندسازی حدود ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در برخی استان‌ها تا شنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی: در استان، صف انتظار برای دریافت جهیزیه نداریم بهره‌مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از بیمه زنان خانه‌دار کمبود جهانی انسولین‌های قلمی | بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بازار از مسیر واردات تامین می‌شود نزاع و درگیری زوج جوان ۱۰ هکتار مزرعه را به آتش کشید نزاع خیابانی به قتل انجامید| اعترافات تکان دهنده جوان قاتل شکایت از پدر خیانتکار| او برای صیغه هایش میلیاردی هزینه می‌کرد! هشدار: یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه مشاهده شد واژگونی لیفتراک در نیشابور حادثه آفرید (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی که گلوی همسرش را برید| فرزندان درخواست قصاص پدر را دارند قتل مسلحانه همسر خیانتکار و معشوقش در ویلا
سرخط خبرها

توانمندسازی حدود ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۳۹۶۳۴
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
توانمندسازی حدود ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته، نزدیک به ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) توانمندسازی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۳)، در مراسم رونمایی از دستاورد‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم که در اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، اظهار کرد: پیام بزرگ عاشورا مبارزه با ظالم و مستکبر و حمایت از مظلومان، محرمان و مستضعفان بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) از خرداد ۴۲ آغاز شد و مسیر سخت این مبارزات با تهدیدها، شکنجه‌ها، زندان‌ها، متواری‌شدن‌ها، شهادت‌ها و همه مجاهدانی ادامه پیدا کرد که زیر پرچم اسلام و اباعبدالله(ع) برای مبارزه علیه طاغوت و رژیم پهلوی که نشان استکبار در منطقه ما بود، وارد مبارزه شدند و این نهضت در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: امروز که سال ۱۴۰۳ است، ۴۵ سال از پیروزی انقلاب گذشته و اظهارنظر‌های متفاوتی طرح شده، اما درود بیکران به روح بلند امام راحل که در ۱۴ اسفند ۵۷، فرمان تأسیس کمیته امداد را دادند. متأسفانه در این ۴۵ سال، وقتی پای خدمت به محرومان و مستضعفان به میان می‌آید، حرف‌های روشن‌فکرانه و قشنگی که بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال استقبال می‌کنند، مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه محرومان را رها کنید و به فکر مستکبران و سرمایه‌داران باشید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: این نسخه‌ای بود که امام(ره) از روز اول پیروزی انقلاب و مقام معظم رهبری در ادامه و تاکنون، یک لحظه به آن تن ندادند. در منش حسین(ع)، امیرالمومنین(ع) و اهل‌بیت(ع) ما مجاز نیستیم سر بر بالین بگذاریم، در حالی که آن شب محرومان و مستضعفان شام‌نخورده و گرسنه باشند.

وی اضافه کرد: امروز ما مسئول هستیم و خدا را شاکریم که با نگاه بلند امام(ره) و مقام معظم رهبری در حمایت از مستضعفان و محرومان، نهاد کمیته امداد در جریان خدمتگزاری رشد و تعالی داشته و به جریانی الگو، تراز و تأثیرگذار تبدیل شده است.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رابطه با شهید رئیسی بیانات بسیار دقیق و مهمی را فرمودند، عنوان کرد: ایشان فرمودند که شهید رئیسی مثال جدیدی را در مدیریت ایجاد کردند، دغدغه محرومان و مستضعفان را داشته و تلاش خستگی‌ناپذیری برای خدمت به مردم داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی سید محرومان بودند و این فقط در دوره ریاست‌جمهوری ایشان نبود؛ بلکه سه سال، در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی نیز توفیق خدمتگزاری داشتند. از اولین دستورات ایشان، تأسیس معاونت امداد محرومان و مستضعفان بود. به مسئله حاشیه شهر و زیارت‌اولی‌ها اهتمام داشتند. در کمتر از سه سال، ۷۰۰ هزار زیارت‌اولی به زیارت مشرف شدند. در همان سه سال، بدون اینکه یک مدرسه به مدارس امام‌رضا(ع) اضافه شود، دانش‌آموزان مدارس رشد کردند و به سمت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها رفتیم.

وی با اشاره به یکی از بیانات رهبر در رابطه با شهید رئیسی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ویژگی‌های شهید رئیسی الگویی برای سیاست‌مداران و رؤسای جمهور است. این کار‌های ایشان الگو و شاخص است که دیگران نیز باید این مسیر را ادامه دهند و تداوم پیدا کند.

گنابادی‌نژاد گفت: در سال گذشته، نزدیک به ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد توانمندسازی شدند که این را باید به کسانی بگوییم که ۱۴ اسفند ۵۷ تا همین سال‌ها طعنه می‌زدند و خرده می‌گرفتند که این مدل رسیدگی به محرومان و مستضعفان اولویت ندارد؛ اما این مدل جواب داد. در این سال‌های اخیر، جریان وام اشتغال از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد جریان امداد و دولت شهید رئیسی در جریان توانمندسازی اهتمام داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه شهید رئیسی در عرصه دیپلماسی خدمات فراوانی داشتند، عنوان کرد: ایشان در کمتر از سه سال، به ۲۹ کشور و ۲۶ سفر رفتند. ما با تاجیکستان بدترین روابط را داشتیم، اما در این سه سال، پنج بار با رئیس‌جمهور این کشور مذاکره داشتند.

وی افزود: ایشان در حوزه مسائل اقتصادی، بیش از ۸۷۰۰ کارگاه تولیدی تعطیل‌شده را به عرصه کار و تولید برگرداندند. رشد اقتصادی که نزدیک ۱۰ سال صفر بود، در طول این سه سال به رشد چهار درصد رسیدیم. قبل از دولت شهید رئیسی فروش نفت ما به صفر رسیده بود، اما با اهتمام ایشان به رشد بسیار قابل‌توجهی در فروش و صادرات نفتی رسیدیم.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: رمز آیت‌الله رئیسی «سید محرومان و خدمتگزاری به محرومان و مستضعفان» بود. این رمز باید سیره مدیریتی شده و بازخوانی شود و همه ما مراقب باشیم که این خدمات تداوم پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->