دستگیری آدم ربایان خارجی در مشهد + عکس مدیریت حاشیه شهر مشهد با حمایت از روستا‌ها و چرخه تولید محقق می‌شود آیا قبل از خواب می‌توانیم چای بنوشیم یا نه؟ هشدار پلیس فتا: گول پیامک «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب» را نخورید افزایش هشت‌درصدی تعداد مأموریت‌های اورژانس مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی افزایش ۲۶درصدی پایش آلودگی هوای واحد‌های صنعتی کشور | خراسان‌رضوی در صدر پایش آلودگی توانمندسازی حدود ۱۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌رضوی پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در برخی استان‌ها تا شنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی: در استان، صف انتظار برای دریافت جهیزیه نداریم بهره‌مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از بیمه زنان خانه‌دار کمبود جهانی انسولین‌های قلمی | بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بازار از مسیر واردات تامین می‌شود نزاع و درگیری زوج جوان ۱۰ هکتار مزرعه را به آتش کشید نزاع خیابانی به قتل انجامید| اعترافات تکان دهنده جوان قاتل شکایت از پدر خیانتکار| او برای صیغه هایش میلیاردی هزینه می‌کرد! هشدار: یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه مشاهده شد واژگونی لیفتراک در نیشابور حادثه آفرید (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی که گلوی همسرش را برید| فرزندان درخواست قصاص پدر را دارند
سرخط خبرها

بهره‌مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از بیمه زنان خانه‌دار

  • کد خبر: ۲۳۹۶۲۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
بهره‌مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از بیمه زنان خانه‌دار
معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زنان و دختران خانه‌دار تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمرتضی حسینی سازمان تأمین‌‌اجتماعی را یک نهاد خانواده‌محور دانست و گفت: توجه جدی به بیمه دختران و زنان خانه‌دار از دهه ۸۰ خورشیدی در دستورکار این سازمان قرار گرفته است؛ زیرا یکی از تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی، پوشش فراگیر بیمه‌ای است.

وی بیمه‌کردن زنان و دختران خانه‌دار را یکی از رویکرد‌های این سازمان در دوسال‌و‌نیم اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون، بیش‌از ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده از قشر زنان و دختران خانه‌دار داریم که تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

حسینی افزود: پوشش بیمه‌ای دانشجویان در دوران تحصیل نیز در دستورکار این سازمان قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی کشور، بیمه شده‌اند.

وی یادآور شد: زنان خانه‌دار و دختران و دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، در این طرح‌ها ثبت‌نام کنند.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: براساس نگاه خانواده‌محور در حوزه درمان، چند کار ویژه در دوره اخیر برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان صورت گرفته است؛ ازجمله هزینه‌های درمان ناباروری و همچنین درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته و خدمات بسیار خوبی در این حوزه ارائه می‌شود. علاوه بر این، با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های مزمن و پرهزینه، در همه مجموعه‌های درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، کلینیک‌های ویژه‌ای برای رصد و کنترل دیابت و فشار خون ایجاد شده است.

حسینی ادامه داد: حدود ۵۰۰ مرکز درمانی در تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور خدمات مختلف درمانی رایگان به خانواده‌های بیمه‌شده ارائه می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در بخش درمان و توسعه آن، به‌ویژه توسعه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، خدمات درمان مناسب و در شأن بیمه‌شده‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص شرایط بیمه دانشجویی نیز گفت: هر فردی که دانشجو باشد از روز اول دانشجویی، می‌تواند خود را بیمه کند و تمام دوران دانشجویی او جزو سوابق کاری و بیمه‌ای او لحاظ می‌شود. اگر چهار سال بیمه دانشجویی را کنار بگذاریم، بعد از فراغت از تحصیل چنین فردی با ۲۶ سال کار کردن و داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت و ۳۰ روز حقوق می‌تواند بازنشسته شود.

این مسئول در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بیمه زنان خانه‌دار هم پیش‌شرط خاصی ندارد و هر کدام از دختران و زنان خانه‌دار که کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->