عاشورا؛ تمثالی از زیبایی | گذری بر ظرفیت‌های نقاشی قهوه خانه‌ای در واقعه عاشورا نقاشی عاشورایی سفارش‌بردار نیست چگونه با نویسنده تا کنیم که کارمان به کتک کاری نکشد؟! | نگاهی به کتاب «ویراستار خرابکار» کرول فیشر سلر نگاهی به ترجمه‌ای کهن از «صحیفه سجادیه» تصاویر خادمان حسینی در مشهد به نمایش درآمد معرفی نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۴ + اسامی شاه‌‌نقش خسرو شکیبایی | به‌بهانه شانزدهمین سالروز درگذشت بازیگری که نقش‌هایش با خاطرات مردم گره خورده است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ دلیل لغو جایزه نوبل ادبیات «آلیس مونرو» چه بود؟ نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» روی صحنه تئاتر شمایل می‌رود فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۸ و ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و بازیگران مایکل مان آرشیو «فراری» را آنلاین کرد فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت «پلنگ آناتولی» برای شبکه نمایش دوبله شد ادامه پخش «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم + زمان پخش پخش فیلم «۱۴۰۸» هافستورم در تلویزیون از امشب (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معرفی نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۴ + اسامی

  • کد خبر: ۲۳۹۶۴۸
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
معرفی نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۴ + اسامی
نامزدهای هفتاد و ششمین دوره جوایز امی معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با معرفی نامزدهای امی ۲۰۲۴، سریال «شوگان» با کسب نامزدی در ۲۵ بخش پیشتاز جوایز شد و «خرس» با ۲۳ نامزدی پشت سر آن قرار گرفت.

سریال «شوگان» از FX در حالی پیشتاز شد و بازیگرانش هیرویوکی سانادا و آنا ساوای برای نخستین بار نامزدی این جوایز را کسب کردند که با شکستن رکورد ۲۳ نامزدی برای سریال کمدی «خرس» که تاکنون رکورددار کسب بیشترین نامزدی در تاریخ امی بود، رکورد تازه‌ای کسب کرد و FX در مجموع ۹۳ نامزدی از برنامه‌های مختلفش دریافت کرد.

«خرس» که سال پیش سوپراستار امی بود و ۱۰ جایزه کسب کرد، امسال بازیگرانش جرمی آلن وایت، آیو ادبیری، ایبون ماس-باچراک، لیونل بویس و لیزا کولون زایاس، را در فهرست نامزدی دارد.

موفقیت FX آن را به دومین شبکه که بیشترین نامزد سال ۲۰۲۴ را کسب کرد، بدل ساخت و پس از نتفلیکس با ۱۰۷ نامزدی جای گرفت و HBO و Max را با ۹۱ نامزدی پشت سر گذاشت. این ۲ شبکه برای نخستین بار در چندین دهه یکی از ۲ شبکه برتر نبودند.

FX به جز «شوگان» و «خرس»، نامزدی سریال کمدی برای «سگ‌های انباری» را هم به دست آورد.

سریال کوتاهی که امسال بیشترین نامزدی را کسب کرد، «کارآگاه واقعی: کشور شبانه» از HBO با ۱۹ نامزدی بود. سریال «شنبه شب زنده» شبکه NBC با ۱۷ نامزدی هم خوش درخشید.

نتفلیکس با ۱۸ نامزدی برای «تاج»، ۱۳ نامزدی برای «ریپلی» و ۱۱ نامزدی برای «بچه گوزن شمالی» درخشید.

این دومین مراسم امی است که سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، زیرا اعتصاب‌های هالیوود، آکادمی تلویزیون را مجبور کرد تا برنامه ۲۰۲۳ را تا ژانویه امسال - درست در اواسط فصل اسکار - عقب بیندازند.

تقریباً ۲۲هزار عضو آکادمی تلویزیون از مجموع ۲۲۹ سریال ارسال شده در دسته‌های درام، کمدی و سریال‌های کوتاه بهترین ها را انتخاب کردند. سال پیش ۳۰۹ برنامه بررسی شدند که به معنی کاهش ۳۳ درصدی امسال نسبت به سال گذشته است.

بخشی از این کاهش برای کاهش حجم تولید است، چون شبکه‌ها کمتر از سریال‌های اصلی حمایت می‌کنند، در عین حال اعتصاب‌های سال پیش هم موجب عقب افتادن تولید شد و سریال هایی که به جای امسال سال ۲۰۲۵ به نمایش درمی‌آیند، شامل «خانه اژدها» (و احتمالاً «آخرین ما») شبکه HBO، «پسران» از ویدیو و «بریجرتون» از نتفلیکس می‌شود.

سلنا گومز امسال برای اولین بار نامزدی امی بازیگری را با سریال «فقط قتل‌های درون ساختمان» کسب کرد تا با بازیگرانی چون کویینتا برانسون، آیو ادبیری، کریستن ویگ، مایا رودلف و جین اسمارت رقابت کند.

لیلی گلدستون و کالی ریس هم با سریال‌های «زیر پل» و «کارآگاه حقیقی» اولین نامزدی امی کارنامه خود را دریافت کردند. آن‌ها دومین و سومین بازیگران بومی نامزد امی بازیگری در تاریخ ۷۶ ساله این رویداد به شمار می‌آیند. رایان گاسلینگ و داکوتا فنینگ هم برای اولین بار با «اس‌ان‌ال» و «ریپلی» نامزدی امی را به دست آوردند.

امسال در بخش بهترین سریال درام سریال های «تاج»، «فال‌اوت»، «عصر طلایی»، «برنامه صبحگاهی»، «آقا و خانم اسمیت»، «شوگان»، «اسب‌های تنبل»، «مساله سه جرم» با هم رقابت می کنند و نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام شامل ادریس البا برای «هواپیماربایی»، دونالد گلاور برای «آقا و خانم اسمیت»، والتون گاگینز برای «فال‌اوت»، گری اولدمن برای «اسب‌های تنبل»، هیرویوکی سانادا برای «شوگان» و دومینیک وست برای «تاج» است.

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال درام شامل جنیفر انیستون برای «برنامه صبحگاهی»، کری کون برای «عصر طلایی»، مایا ارسکین برای «آقا و خانم اسمیت » آنا ساوای برای «شوگان»، ایملدا استاونتن برای «تاج » و ریس ویترسپون برای «برنامه صبحگاهی» می‌شود.

در حالی که در بخش بهترین سریال کمدی «ابتدایی ابت»، «خرس»، «زیاد ذوق‌زده نشو»، «قلم‌به‌مزدها»، «فقط قتل‌های ساختمان»، «پالم رویال »، «سگ‌های انباری» و «در سایه‌ها چه می‌کنیم» نامزد شده اند، در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول یک سریال کمدی هم مت بری برای «در سایه‌ها چه می‌کنیم»، لری دیوید برای «زیاد ذوق‌زده نشو»، استیو مارتین برای «فقط قتل‌های درون ساختمان »، مارتین شورت برای «فقط قتل‌های درون ساختمان»، جرمی آلن وایت برای «خرس»، دفارو ون-ا-تای برای «سگ‌های انباری» و در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول در یک سریال کمدی کویینتا برانسون برای «ابتدایی ابت»، آیو ادبیری برای «خرس»، سلنا گومز برای «فقط قتل‌های درون ساختمان»، مایا رودلف برای «لوت »، جین اسمارت برای «قلم‌به‌مزدها» و کریستن ویگ برای «پالم رویال» با هم رقابت می کنند.

در بخش بهترین مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی «بچه گوزن»، «فارگو»، «درس‌های شیمی»، «ریپلی»، «کارآگاه حقیقی» نامزد هستند و در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول یک مینی‌سریال مت بومر برای «همسفران»، ریچارد گد برای «بچه گوزن »، جان هم برای «فارگو»، اندرو اسکات برای «ریپلی»، تام هالندر برای «عداوت: کاپوتی علیه قوها» و در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی جودی فاستر برای «کارآگاه حقیقی»، بری لارسن برای «درس‌های شیمی»، جونو تمپل برای «فارگو»، سوفیا ورگارا برای «گریزلدا »، نایومی واتس برای «دشمنی: کاپوتی علیه قوها» نامزد شده اند.

در بخش بهترین سریال انیمیشن هم «مردان-ایکس ۹۷»، «سیمپسون‌ها»، «برگر باب»، «حکمرانی مردارخواران» و «سامورایی چشم آبی» نامزد شده اند.

مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز امی هفتاد و ششم ۱۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->