جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

ثبت‌نام ۶۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه‌بیکاری/پرداخت وام به کارفرمایان برای حفظ اشتغال کارگران

  • کد خبر: ۲۳۹۷۲
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
ثبت‌نام ۶۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه‌بیکاری/پرداخت وام به کارفرمایان برای حفظ اشتغال کارگران
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایان رسته‌های ۱۰ گانه آسیب‌دیده از کرونا با دریافت وام‌های کم بهره ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی به ازای هر کارگر سطح اشتغال کارگاه‌ها را حفظ و از افزایش بیکاری جلوگیری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد شریعتمداری در جلسه با رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در محل سازمان تأمین‌اجتماعی برگزارشد، اظهار داشت: کارگران شاغل در ۱۰ رسته شغلی که اشتغال آن‌ها تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، مورد حمایت واقع می‌شوند.

 

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه‌بیکاری ادامه داد: روند افزایش بیکاری در تمامی کشور‌ها نگران‌کننده است و در ایران نیز پیش‌بینی‌های لازم برای حمایت از برخی کارگران که بر اثر شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند، انجام شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به این کارگران خبر داد و گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه درمان هزینه می‌شود که امید است بخشی از این مبلغ به حوزه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اختصاص یابد.

 

شریعتمداری تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه را نیز از اقدامات موثر سازمان تامین اجتماعی در کاهش سفر‌های درون شهری عنوان و اظهار کرد: این تصمیم منجر به کاهش چهار میلیون مراجع به شعب این سازمان شد و سایر تصمیمات اتخاذ شده به‌ویژه در خصوص تعویق برگزاری جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های مختلف منجر به کاهش ازدحام در ادارات و کاهش سفر‌های درون شهری شده است.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در بورس را نیز اقدامی مهم و تاریخی ارزیابی کرد و گفت: مجموعه شستا برای افزایش شفافیت وارد بورس شده است؛ کار بزرگی در کشور اتفاق افتاده است و ۱۰ میلیارد دلار به بازار بورس ایران اضافه شد.

 

شریعتمداری همفکری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنان را از اصول اصلی این وزارتخانه برشمرد و افزود: این موضوع از اولین روز تا آخرین روز فعالیت نمایندگان هر دوره مجلس شورای اسلامی مورد توجه خواهد بود.

 

تأمین منابع مالی جدید برای صندوق بیمه‌بیکاری ضروری است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: ۷۷ بیمارستان و ۳۱۰ درمانگاه سازمان تأمین اجتماعی هماهنگ با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفته است.

 

مصطفی سالاری افزود: در برخی استان‌ها که کرونا ویروس شیوع بیشتری داشته، از ظرفیت مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل استفاده شد و در برخی استان‌ها هم با اقدامات صورت گرفته شرایط نسبت به گذشته بهبود یافت.

 

وی پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مقدمات این کار طی ماه‌های قبل فراهم و با تجهیز منابع لازم مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور کامل تسویه و به‌روز شد.

 

به گفته سالاری، بخش عمده‌ای از مطالبات مراکز طرف قرارداد بخش خصوصی در حوزه‌های خدماتی متعدد نیز پرداخت شده است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین بر لزوم تأمین منابع برای صندوق بیمه بیکاری تأکید کرد و افزود: اکنون نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر از این صندوق مقرری دریافت می‌کنند؛ تراز مالی صندوق بیمه بیکاری منفی و از محل سایر منابع تأمین اعتبار می‌شود و با افزایش متقاضیان دریافت بیمه بیکاری بر اثر شیوع ویروس کرونا بی‌شک نیازمند تأمین منابع بیشتر برای صندوق بیمه بیکاری خواهیم بود.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه عنوان کرد: کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران هستند و در این جلسه به بررسی اقدامات سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازند.

 

عبدالرضا عزیزی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش جامعی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، معالجه و درمان بیماران و حمایت از کسب و کار‌ها و اشتغال کارگران تهیه و به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

 

در ادامه نیز اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها، سوالات و نقطه نظرات درباره اقدامات و طرح و برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی پرداختند.


منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->