آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟ حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جنوب فلسطین اشغالی تیراندازی در فیلادلفیا آمریکا ۳ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعضای کمیته دیوان محاسبات مجلس تعیین شدند تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای ظریف: لیست نهایی وزرای دولت چهاردهم تا ۲ مرداد اعلام می‌شود | شورای راهبری پس از تشکیل کابینه منحل خواهد شد از نحوه جانمایی موکب‌های ایرانی اربعین در عراق چه می‌دانیم؟ وزیر اطلاعات: داعشی های سرگردان گسیل شده به ایران دستگیر شدند وزیر آموزش‌وپرورش: جذب بیش‌از ۱۰۵ هزار معلم هم‌زمان با تقویت مدارس دولتی اتفاق افتاد ۶ شهید؛ ۳ مفقود و ۸۳ زخمی آخرین آمار شهدا و زخمی‌های حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن تاکید سفیر چین در تهران بر تلاش برای حفظ برجام | باید کشور فلسطین به پایتختی «قدس» ایجاد شود مخبر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده را ابلاغ کرد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: حمایت رهبری بزرگ‌ترین سرمایه‌ ماست پژمانفر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت فرایندهای آغاز دولت چهاردهم؛ از تنفیذ تا رأی اعتماد ترقی: اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، آقای پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد | دولت جدید با مجلس چالش جدی خواهد داشت | مشهد برای هر دولتی باید مهم باشد انفجار مهیب در حیفا مزاح رهبر انقلاب با رئیس جمهور منتخب + فیلم برنامه خرید خدمت سربازی اجرا نخواهد شد | مشمولان خدمت وضعیت خود را مشخص کنند توصیه اکید رهبری، تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است
سرخط خبرها

آملی‌مقدم: پزشکیان دچار مواضع افراطی نشده است | اگر اتفاق غیر منتظره‌ای پیش نیاید کشور در مداری آرام قرار می‌گیرد

  • کد خبر: ۲۳۹۷۳۷
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
آملی‌مقدم: پزشکیان دچار مواضع افراطی نشده است | اگر اتفاق غیر منتظره‌ای پیش نیاید کشور در مداری آرام قرار می‌گیرد
رئیس حزب اتحاد ملت ایران در خراسان رضوی گفت: امیدواریم شرایط غیرمنتظره‌ای پیش نیاید تا بتوانیم بعد از سال‌ها، کشور را در مداری آرام، علمی و منطقی ببینیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر آملی مقدم با اشاره به رویکرد سیاست خارجی دولت چهاردهم در آینده اظهار کرد: در سیاست خارجی ایران مولفه‌های زیادی نقش دارد و بدین گونه نیست که با تغییر وزیر امور خارجه بتوان تغییر زیادی در سیاست خارجی ایفا کرد. سیاست خارجی راهی ادامه‌دار است که رئیس‌جمهور‌ها می‌توانند تاثیراتی را طبق مواضع خودشان و عناصر تکنیکالی مانند وزیر امور خارجه را که معرفی می‌کنند ایجاد و سیاست خارجی را پیش ببرند.

راهبرد پزشکیان حفظ تعهدات با بلوک شرق است

وی ادامه داد: با توجه به صحبت‌ها و مواضع آقای پزشکیان بعد از پیروزی در انتخابات پیش‌بینی من این است که آقای پزشکیان راه رفته را به سمت تعهدات متقابل با بلوک شرق و کشور‌های منطقه حفظ و تلاش خواهد کرد و این یکی از راهبردهایش است. به صورت تدریجی و با اجرای مکانیزم‌هایی سیاست خارجی ایران را به سمت غرب به نحوی هدایت کند که تا حدی منافع ایران تامین شود و آهسته آهسته به سمت توازنی میان مناسبات ایران با شرق و غرب برود. به دلیل اینکه آقای پزشکیان چهره‌ای علمی بوده و کار روشمند انجام می‌دهد در حال سامان دادن به کارگروه‌های تخصصی هستند که آنها کابینه دولت را انتخاب می‌کنند.

انتظار می‌رود به تدریج دست خصولتی و خصومتی‌ها کوتاه شود

رئیس حزب اتحاد ملت ایران در خراسان رضوی درباره راهبرد‌های اقتصادی دولت آقای پزشکیان تصریح کرد: من معتقدم پزشکیان می‌تواند با توان و حمایت از سوی رهبری دست خصولتی و خصومتی‌ها را از اقتصاد کوتاه‌تر کند این به این معنا نیست که انتظار داشته باشیم به سرعت آنها خلع ید شوند، اما به صورت تدریجی این کار باید انجام شود. من فکر می‌کنم پزشکیان به اقتصاد آزاد و قشر متوسط جان بیشتری بدهد و چرخ‌های اقتصاد را راه بیاندازد. زمانی که دولت‌ها به سمت کم کردن قدرت‌های دولتی در اقتصاد می‌روند، معمولا به قشر آسیب‌پذیر در جامعه که متکی به یارانه‌های آشکار و پنهان هستند آسیب وارد می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات تیم اقتصادی دولت چهاردهم درباره بهبود وضعیت فعلی جامعه خاطرنشان کرد: سوالی که وجود دارد این است که آقای پزشکیان چگونه می‌تواند دست نهاد‌های دولتی و حکومتی را از اقتصاد کوتاه کند به نحوی که قشر ضعیف جامعه آسیب نبیند و وضعیت‌اش مطلوب‌تر شود. پاسخ این است که پزشکیان ناگزیر است در حوزه اقتصاد از سیاست هیبریدی استفاده کند یعنی از یکسو تلاش کنند اقتصاد بخش متوسط تقویت شود و از طرفی دیگر دست اقتصاد‌های خصومتی که حتی مالیات هم به دولت پرداخت نمی‌کنند کوتاه شود. 
ارتباط پزشکیان با کانون قدرت موثر بوده است

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چالش‌های دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای پزشکیان تجربه گران‌بهایی در پنج دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارد و سازوکار عملکرد و طیف‌بندی‌های مجلس را می‌شناسد. خوشبختانه تا کنون ارتباط پزشکیان با کانون قدرت درست و موثر بوده و دچار مواضع افراطی نشده است.

آملی‌مقدم تصریح کرد: پزشکیان با آقای قالیباف که رئیس مجلس شورای اسلامی است؛ ارتباط خوبی دارد. این در حالی است که در زمان انتخابات ما شاهد این بودیم که بسیاری از طرفداران آقای قالیباف در دور دوم از آقای پزشکیان حمایت کردند. به نظر می‌رسد که آقای پزشکیان در موقعیت خوب و مناسبی قرار دارد و امیدواریم شرایط غیرمنتظره‌ای پیش نیاید تا بتوانیم بعد از سال‌ها، کشور را در مداری آرام، علمی و منطقی ببینیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->