تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

آغاز رمزگشایی از ۲ معمای جنایی

  • کد خبر: ۲۴۰۳۵
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
آغاز رمزگشایی از ۲ معمای جنایی
با پیدا شدن پیکر بی‌جان ۲ مرد جوان تحقیقات درباره علت مرگ آغاز شد
محمدجواد ابوعطا - مرد کشاورز از صبح سه‌شنبه که باران می‌بارید، مدام به فکر زمین‌ها و باغش بود و احتمال می‌داد که اسیر سیل شوند. او تا نزدیکی غروب هم صبر کرد، اما نتوانست تحمل کند، بنابراین بیل را سر شانه‌اش گذاشت و بی‌توجه به بارش باران بهاری به سراغ باغش رفت. به ظاهر همه چیز مرتب بود، اما حسی مرموز او را به آخر باغ کشاند، جایی که پیکر مردی روی زمین افتاده بود. حدود ۱۲ ساعت بعد هم این صحنه تکرار شد با این تفاوت که این‌بار پیکر بی‌جان مردی جوان در منطقه شهرک شهید رجایی روی زمین افتاده بود.
با پیدا شدن ۲ جسد در ۲ منطقه، تیم جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی زیر نظر قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، مأمور شدند تا گره از این پرونده‌های معماگونه بگشایند.

جسد مو بوکسوری در خرابه امین
اولین جسد شامگاه سه‌شنبه در روستای خرابه‌امین در محور مشهد به چناران، در یک باغ محصور شناسایی شد. تیم جنایی در پی اعلام یک باغدار که جسد در باغش افتاده بود، به محل اعزام شدند.
پیکر متعلق به جوانی حدودا سی ساله بود که طاق‌باز روی زمین افتاده بود. جست‌و‌جو‌ها برای یافتن مدارک هویتی بی‌سرانجام ماند و اهالی روستا نیز این جسد غریبه را پیش از این ندیده بودند.
هنوز علت مرگ نامشخص بود، با دستور مقام قضایی مأموران لباس کلاه‌دار سفید به همراه تی‌شرت مشکی آستین کوتاه متوفی را بالا زدند و با جای سه گلوله ساچمه‌ای در قسمت‌های مختلف بدنش روبه‌رو شدند که نشان داد، این فرد در پی تیراندازی افراد ناشناس به قتل رسیده است. فاصله داشتن نقاط اصابت تیر‌ها در روی کمر و گردن این فرضیه را اثبات می‌کرد که تیراندازی از راه دور انجام شده است.
با دستور مقام قضایی پیکر مقتول که جوانی قد بلند بود و موهایش بوکسوری کوتاه شده بود، به پزشکی قانونی منتقل شد. هم‌زمان با آغاز مراحل شناسایی هویت این فرد، مشخص شد که علت مرگ اصابت گلوله به ناحیه زیر بغل و پاره شدن قلب بوده است.

کشف جسد دوم در شهر
روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور قاضی احمدی‌نژاد در حال بررسی سرنخ‌های کشف شده درباره این جسد بودند که با گزارش‌های مردمی، پرونده مشابه دیگری این‌بار در شهرک شهید رجایی اعلام شد.
بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد، با دریافت این گزارش بلافاصله به همراه تیم جنایی به محل کشف جسد در بولوار حر و خیابان اروند رفتند.
این‌بار نیز جسد متعلق به جوانی حدودا سی ساله بود که شلوار لی آبی و کاپشن مشکی به تن داشت. آثار خالکوبی روی دستش نیز نمایان بود. بررسی پیکر این فرد نشان داد که هیچ اثری از زد و خورد روی پیکر متوفی وجود ندارد.
با توجه به اینکه محل کشف جسد، پشت دیواری بود که آثار تجمع معتادان در آنجا به چشم می‌خورد، این احتمال که این فرد معتاد بوده و به مرگ طبیعی جان باخته باشد وجود داشت.
از لباس‌های متوفی یک کارت شناسایی نیز کشف شد که بررسی‌ها برای تطابق این کارت با هویت فرد جان باخته نیز آغاز شد.
پرس‌و‌جو از اهالی محل نیز بی‌ثمر ماند. ابتدا افراد در حال عبور از منطقه متوجه پیکر این فرد شده بودند. این جسد نیز برای روشن شدن علت مرگ و همچنین هویتش به پزشکی قانونی منتقل شد.
کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد، تحقیقات خود را تا روشن شدن دیگر جوانب این پرونده‌ها آغاز کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->