حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور
سرخط خبرها

افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۰۷۴۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳)
اولین شعبه روستا بازار امروز (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) در مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین شعبه روستا بازار مشهد عصر امروز (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) در چهارراه مخابرات با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و محسن داوری فرماندار مشهد افتتاح شد. 

فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از فرصت‌هایی که در دولت سیزدهم ایجاد شد این بود که ما در روستا‌ها ظرفیتی ایجاد و تسهیلاتی ارائه کردیم تا روستائیان محصولاتشان را فرآوری کرده و به بازار برسانند. 

وی افزود: این امر در ۳ بخش مرکزی، رضویه و احمد‌آباد محقق شد، روستابازار با هدف معرفی محصولات روستائیان و فروش بدون واسطه و با قیمت مناسب‌تر افتتاح شد که در صورت استقبال، درسطح شهر گسترش خواهد یافت. همچنین تمام عرضه کنندگان مجوز‌های مربوطه را اخذ کردند.

در حاشیه این بازدید، افراد در خصوص دریافت وام مطالباتی داشتند، که فرماندار مشهد در این خصوص، اعلام کرد: به درخواست مردم رسیدگی خواهد شد کما اینکه سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد وام ارزان قیمت به روستائیان و مشاغل خانگی ارائه شد.

افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳)

رضایت روستائیان از روستابازار

وارد روستا بازار که می‌شویم بوی همان خانه‌های پرصفای مادربزرگ‌ها، بوی ماست و دوغ محلی و سبزی خشک معطر استشمام می‌شود و همان صفا و معرفت‌ خانه‌های کاهگلی در اینجا موج می‌زند. روستائیان هر یک محصولات خود را در غرفه‌هایشان چیده و لبخند رضایت بر لب دارند چرا که واسطه‌هایی که حضورشان باعث شده محصولات کشاورزان و دامدارن گران‌تر به دست مصرف کننده برسد، تولیدکنندگان کمتر از همیشه سود ببرند و  چوب لای چرخ اقتصاد روستائیان بودند با افتتاح و شاید گسترش روستابازار دستشان کوتاه شود و اوضاع تغییر کند؛ مردم با قیمت کمتر خرید کنند و روستائیان با منفعت بیشتر محصولات خود را به فروش برسانند که در این خصوص با چند تن از تولیدکنندگان به گفتگو پرداختیم.

زهرا آزادی تولید‌کننده عرقیات گیاهی از روستای رونج واقع در بخش رضویه، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، می‌گوید: از این مجموعه کوچک ۷ خانوار کسب درآمد می‌کنند و روستابازار موقعیت خیلی خوبی است که بتوانیم محصولات خود را به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم از طرفی حذف واسطه‌ها در این بازار منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را تامین می‌کند.

وی افزود: گسترش فروشگاه‌های اینچنینی به اقتصاد روستائیان کمک می‌کند.

همچنین، احسان پورمحمدی که خود تولید کننده محصولات کشاورزی، دامی، طیور و فرآورده‌های زنبور عسل است، می‌گوید: ۲۰ سرپرست خانوار از این مجموعه به طور مستقیم در مزرعه فعالیت و کسب درآمد می‌کنند و با فعالیت در این بازار چند نفر دیگر نیز اضافه خواهند شد.

وی افزود: روستابازار قابلیت عرضه مستقیم محصولات ارگانیک و صددرصد طبیعی را فراهم کرده است که با آغاز فعالیت در روستابازار مصرف کننده کالای با کیفیت را دریافت می‌کنند و از طرفی ما می‌توانیم بدون واسط محصولات خود را ارائه دهیم کما اینکه فروش مستقیم بهتر از فروش با حضور دلالان است.

در ادامه لیلی مقدم یک بانوی کارآفرین از دل روستای بالندر واقع در بخش احمدآباد است که انواع ترشیجات را تولید می‌کند و می‌گوید برای تولید محصولاتش از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند که بهترین محصول را ارائه دهد اما از طرفی قیمت‌هایشان کمتر از سایر مراکز خرید است.

در ادامه محسن سالاری از روستای بالندر واقع در بخش احمدآباد مشهد می‌گوید: میوه خشک و سبزیجات خشک ارگانیک را ارائه می‌کنیم که که ۱۲خانم از این مجموعه کسب درآمد می‌کنند. خوشبختانه بازخورد خوبی در سطح شهر دارد و ان‌شاءلله این بازارچه منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده را تامین می‌کند چرا که به دلیل حذف دست دلالان محصولات را با قیمت‌هایی کمتر از سایر مراکز فروش ارائه می‌دهیم.

افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳)

فرصت مناسب برای تغذیه سالم

آقای رضایی که همراه با خانواده خود برای خرید از روستابازار در آن‌جا حضور پیدا کرده بود، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، می‌گوید: ما همواره به دنبال خرید محصولات سالم هستیم و خوشبختانه با افتتاح روستابازار امکان آن فراهم شده است که به نوعی محصول را از مزرعه خریداری کنیم. 

همچنین خانم سعیدی می‌گوید: این روزها با توجه به سبک زندگی و تغییر تغذیه به دنبال خرید محصولات ارگانیک هستیم که خوشبختانه افتتاح روستاباز این امکان را فراهم کرده است اما افتتاح این بازار در غرب مشهد موجب شده دسترسی کمتری داشته باشیم شاید با افزایش شعب دیگر مردم دسترسی‌شان بیشتر شود که در این صورت سود تولیدکنندگان نیز افزایش خواهد یافت.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->