تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟ جزئیات طرح سه مرحله‌ای چین برای بحران غزه اسناد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در اختیار هکر‌ها قرار گرفت مدیر سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد حزب الله پایگاه نظامی نیریا را با پهپاد انتحاری هدف قرار داد آیت‌الله علم‌الهدی: وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت دارد | رسالت طلبه، ایستادگی در بیان حق است گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند
سرخط خبرها

بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند

  • کد خبر: ۲۴۰۷۷۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور دموکراتی کنونی این کشور در زمان باقیمانده دوره ریاست جمهوری خود برای تحقق صلح خاورمیانه و آتش بس در غزه تلاش خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از «کامالا هریس» معاون بایدن که مهمترین گزینه نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ است، حمایت و تمجید کرد و گفت که هریس سیاست خارجی آمریکا را به پیش می‌برد.

بلینکن تصریح کرد: «با توانایی‌های رهبری کامالا هریس و تجربه‌هایش در مدیریت پرونده‌های مختلف در کنفرانس‌های متعدد آشنا هستم».

وزیر خارجه دولت بایدن ادامه داد: «هریس در نشست های بین‌المللی متعددی شرکت کرده و از تجربه‌ زیادی برخوردار بوده و در عرصه بین المللی احترام بسیاری به او گذاشته می شود.»

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه با تیم رهبری ارشد وزارت امور خارجه دیدار کرد تا به آنها بگوید که با جو بایدن رئیس جمهور گفتگو کرده و او (بایدن) از وزارت امور خارجه خواسته است "در شش ماه آینده به کار خود ادامه دهد. "

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هنوز شش ماه از دوره ریاست جمهوری باقی مانده، کارهای مهم زیادی باقی مانده است که باید انجام شود و بایدن انتظار دارد که تیم ما همچنان بر انجام این کار تمرکز کند.

میلر گفت که بلینکن پس از اعلام خروج بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، سفر آتی خود به منطقه هند و اقیانوس آرام را به تعویق انداخت.

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا روز یکشنبه در واکنش به کناره گیری جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از رقایت های انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ گفت که حدود ۲۲ سال سابقه همکاری با بایدن دارد و از این که در همه این سالها در کنار او بوده است، «احساس غرور» می‌کند.

بلینکن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این (همکاری) افتخار و سربلندی دوران عمر من بوده و همچنان خواهد بود او (بایدن) توانست رهبری آمریکا را در عرصه جهانی را احیا کند و به عنوان رئیس‌جمهور دستاوردهای تاریخی داشته است. در ۶ ماه باقی آینده، برای ادامه همکاری و افزودن بر کارنامه او مشتاقانه آماده‌ام».

جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا پس از گذشت چند هفته از مناظره فاجعه بارش که موجب شورش در حزب او (دموکرات) شد، سرانجام تسلیم نگرانی‌های دموکرات ها برای کاهش شانس پیروزی او در مقابل دونالد ترامپ شد و روز یکشنبه به وقت محلی (۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) از رقابت هایاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) کناره گیری کرد.

رئیس جمهور دموکرات و ۸۱ ساله آمریکا در بیانیه ای گفت: می‌دانم که هیچ‌ یک از اینها بدون شما، مردم آمریکا، ممکن نبود. با هم، بحران‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم، دموکراسی را حفظ کردیم و اتحادهایمان را در سراسر جهان تقویت کردیم. بزرگترین افتخار زندگی من این بوده است که به‌عنوان رئیس‌جمهور شما خدمت کنم و در حالی که قصد داشتم دوباره کاندیدا شوم، معتقدم که به نفع حزب و کشور است که از این کار منصرف شوم و تنها بر انجام وظایفم به‌عنوان رئیس‌جمهور در باقیمانده دوره‌ام تمرکز کنم. این هفته با مردم در مورد تصمیمم بیشتر صحبت خواهم کرد.

بایدن ادامه داد: جازه دهید عمیق‌ترین سپاس خود را از همه کسانی که برای انتخاب دوباره من تلاش کرده‌اند، ابراز کنم. از کامالا هریس برای همکاری استثنایی‌اش قدردانی می‌کنم و از مردم آمریکا برای اعتمادی که به من دارند، تشکر می‌کنم. امروز معتقدم که آمریکا می‌تواند هر کاری را انجام دهد، وقتی با هم انجامش دهیم. فقط باید به یاد داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم.

رئیس جمهور آمریکا در پی کناره گیری خود از رقابت های انتخاباتی از کامالا هریس معاون خود حمایت کرد.

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ عملا باخت و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

دموکرات ها در راس آنها باراک اوباما رئیس جمهور سابق دموکرات آمریکا و نیز نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا بسیار نگران انتخابات پیش رو و وضعیت دموکرات ها در برابر ترامپ نامزد جمهوری خواهان بودند که پلوسی به صراحت خواستار کناره گیری او شده بود.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->