حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک ون در لبنان (۲ مرداد ۱۴۰۳) کابینه دولت چهاردهم؛ نامزدهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شدند ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد آمریکا بمب‌افکن‌های اتمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرد با پادرمیانی چین؛ فتح و حماس بیانیه پایان اختلافات امضا کردند ژاپن ۴ شهرک‌نشین صهیونیست را بابت اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم کرد مراسم تحلیف پزشکیان سه‌شنبه هفته بعد (۹ مرداد) برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد
سرخط خبرها

روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد

  • کد خبر: ۲۴۰۶۶۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد
روزنامه هاآرتص ضمن توصیف بنیامین نتانیاهو به عنوان شخصی بزدل و ضعیف و سست اراده، تأکید کرد که نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد.

به گزارش ایراف، «نحمیا اشترسلر» تحلیلگر اقتصادی در مقاله‌ای با عنوان «بی‌بی از حوثی‌ها هم می‌ترسد» نوشت: کشتی جنگی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با حوثی‌ها به دریای سرخ اعزام کرد آسیب واقعی به یمنی‌ها نزد و جهان فورا فهمید که اسرائیل ضعیف است. ترس نتانیاهو و پاسخ ندادن وی و واگذار کردن این مساله به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای حمایت از اسرائیل، تل‌آویو را به یک «بچه کتک خورده در خاورمیانه» که با حلقه‌ای از آتش احاطه شده است، تبدیل کرد.

وی افزود: یمنی‌ها ضعف نتانیاهو را فهمیدند و ۲۰۰ موشک و پهپاد را ظرف ۹ ماه گذشته به سمت اسرائیل شلیک کردند و برای فلج کردن کشتیرانی و ممانعت از ورود کشتی‌ها به بندر ایلات به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله کردند و موفق شدند. حمله یمن به تل‌آویو دلیل موثقی برای این مساله است که «سیاست بزدلانه مهار» که توسط نتانیاهو در پیش گرفته شده است، درباره یمنی‌ها موفق نشد. همچنین درباره حماس، حزب‌الله یا ایران نیز این سیاست موفق نبود.

وی به مجهز بودن حزب‌الله لبنان به ۱۳۰ هزار موشک و شکست نتانیاهو در ماموریت اصلی خود علیه ایران اشاره کرد.

این تحلیلگر گفت: اگر نتانیاهو می‌توانست این بار نیز از پاسخ دادن به حمله انصارالله یمن فرار کند، این کار را می‌کرد، اما حمله این بار به مرکز «اقتصادی-مالی-تکنولوژی» اسرائیل بود و با اینکه نتانیاهو فردی ترسو و ضعیف بود، اما درک کرد که اگر این بار پاسخ ندهد، حملات ادامه خواهد داشت و تل آویو را فلج خواهد کرد و اقتصاد را وارد بحرانی بزرگ و بیکاری هولناکی می‌کند که می‌تواند کرسی نتانیاهو را در معرض خطر قرار دهد.

این روزنامه به ادعای دائم نتانیاهو درباره اینکه وی «مرد قدرتمند» است و شکافی که بین اظهارات و عملکردش وجود دارد و انتقادش از «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» در زمانی که قدرت را بر عهده داشتند از ناحیه ضعف آنها در مقابل ایران و اظهارات اخیر نتانیاهو اشاره کرد که گفته بود «در خاورمیانه قدرتمند و با اراده را تحسین می‌کنند نه ضعیف و سست را.»

این روزنامه تاکید کرد: نتانیاهو قوی‌ترین و با اراده‌ترین نیست بلکه ضعیف‌ترین و سست‌ترین است. حمله هفت اکتبر حماس بعد از این اتفاق افتاد که «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه از یک دوره طولانی فهمید ارتباطی بین تهدیدات لفظی نتانیاهو و عملکردش وجود ندارد.

این روزنامه درباره حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده گفت: بحث و درگیری درباره حفظ ابهام یا بر عهده گرفتن علنی مسئولیت این حمله به وجود آمد و نتانیاهو به دلایل شخصی با برعهده گرفتن علنی مسئولیت این حمله موافقت کرد چرا که موضوع مهم برای وی بازگرداندن چهره مرد قدرتمندی است که در هفته اکتبر فروپاشید.

این روزنامه در پایان نوشت: مرد قدرتمندی که از آن صحبت می‌کنند باید ۱۹ اکتبر یا مستقیما بعد از آن، زمانی که یمنی‌ها اسرائیل را با ۲۰۰ موشک و پهپاد هدف قرار دادند به یمن حمله می‌کرد. چون این کار را نکرد حمله به تل‌آویو اتفاق افتاد و این حمله بار دیگر ثابت کرد که نتانیاهو حقیرترین شخص در تاریخ اسرائیل و شخصی ضعیف و بزدل است.

نیرو‌های مسلح یمن صبح جمعه از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد: این عملیات پیروزی برای مظلومیت مردم فلسطین و مجاهدان آنها و در پاسخ به کشتار‌های تجاوزکارانه اسرائیل در حق برادران ما در غزه است.

به دنبال این حمله، رژیم صهیونیستی تجاوزی علیه استان الحدیده یمن انجام داد. در اثر تجاوز روز شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفت و برق یمن در شهر الحدیده، ۶ شهروند یمنی شهید و ۸۷ نفر دیگر زخمی شدند و آتش سوزی‌های گسترده‌ای در این منطقه به وقوع پیوست.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن روز یکشنبه و در پی حمله رژیم صهیونیستی به غرب این کشور، گفت تل‌آویو روز شنبه «یک تجاوز نظامی مستقیم علیه مخازن شرکت‌های نفت و برق در الحدیده انجام داد.»

او گفت: انتخاب اهداف دشمن در چارچوب هدف قرار دادن اقتصاد یمن و در ادامه جنگ اقتصادی با هدف آسیب رساندن به مردم و معیشت آنهاست. دشمن هدف دیگری نیز دارد و آن اینکه برای به تصویر کشیدن حمله خود به عنوان یک دستاورد بزرگ، تصاویری از آتش و دود را به نمایش بگذارد. رژیم صهیونیستی می‌خواهد از صحنه‌های آتش به مردم خشمگین و ترسیده خود نشان دهد که به دستاورد بزرگی دست یافته و ضربه دردناکی به یمن وارد کرده است.

او تاکید کرد، دشمن صهیونیستی دیگر در جایی که «تل‌آویو» نامیده می‌شود، در امان نیست و «این یک مشکل واقعی برای دشمن است و معادله جدیدی است که حکایت از شکست حامیان و مزدوران دارد.»

او با بیان اینکه این حمله رژیم صهیونیستی، یمن را از ادامه مرحله پنجم حمایت از غزه باز نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: «اگر حملات و هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی در یمن روی ملت این کشور تأثیر داشت، این تاثیرگذاری در حملات مزدوران آمریکایی دیده می‌شد. رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی را در اختیار نخواهد داشت و بازدارنده نخواهد بود و ملت یمن را از حمایت از مردم فلسطین باز نخواهد داشت.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->