قول وزیر کار به بازنشستگان: تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود (۳ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۴۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۹ خودروی متخلف (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع آموزش و پرورش خراسان رضوی با تخلفات مدیران مدارس اثرگذاری فراورده‌های دفع پشه آئدس موجود در بازار اثبات نشده است تنهامرکز جامع درمان بیماران ام‌اس شرق کشور در بیمارستان قائم(عج) مشهد فعال است گرمازدگی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود آخرین اخبار از صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ مرداد ۱۴۰۳) پشه آئدس عامل ۴ بیماری | ۸۰ درصد مبتلایان تب دنگی علائم خفیف دارند همه در مدیریت مصرف آب همراه باشیم دهک‌های یک تا چهار، با ۱۰۰ میلیون تومان صاحب‌خانه می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٣ مرداد ١۴٠٣) | دمای مشهد به ۴۰ درجه می‌رسد چاقی ارتباط تنگاتنگی با اضطراب و افسردگی دارد ابلاغ شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برنامه رژیم غذایی باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه انجام شود صادرات داروی ایرانی سکته مغزی و قلبی سردرد‌های ناگهانی شب نیاز به بررسی پزشکی دارد گرمای شدید در کشور تا چه زمانی تداوم دارد؟ صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان کشوری پس از محاسبه حقوق شاغلان همتراز آن‌ها دریافت ارز اربعین و خروج از مرز‌ها بدون ثبت‌نام در سامانه سماح ممکن نیست
سرخط خبرها

سردرد‌های ناگهانی شب نیاز به بررسی پزشکی دارد

  • کد خبر: ۲۴۰۸۰۸
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
سردرد‌های ناگهانی شب نیاز به بررسی پزشکی دارد
متخصص مغز واعصاب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: یکی از علائم تومور‌های مغزی، سردرد‌های ناگهانی شب است که موجب می‌شود فرد از خواب بیدار شود از همین رو با مشاهده این علائم نیاز به بررسی‌های تشخیصی بیشتر ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر کوروش نیکبخت، خاطر نشان کرد: تکثیر سلولی در تمام مراحل زندگی وجود دارد، اما برخی از سلول‌ها به دلیل اشعه ماوراء بنفش و سمومی که وارد بدن می‌شود دچار تزاید غیر طبیعی می‌شوند که این سلول‌ها نیاز به بررسی دارند. 

وی ادامه داد: با افزایش سن سیستم بدن کارآمدی خود را به مرور از دست می‌دهد و بافت‌های سرطانی در بدن تشکیل می‌شود.

دکتر نیکبخت با بیان اینکه هر گونه تغییر الگوی سردرد در افراد نیاز به بررسی دارد، تصریح کرد: سردرد‌های ناگهانی بدون وجود سابقه و یا تغییر شکل و الگوی درد نیاز به برررسی‌های بیشتر دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ما در معرض آلوده شدن با سموم مختلفی هستیم که این موضوع می‌تواند یکی از علل ابتلا به بدخیمی باشد، گفت: احساس سنگینی در سر می‌تواند علت تغییرات هورمونی داشته باشد که باید با پزشک متخصص، مشورت‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در تومور‌های نوع خوش خیم تهاجم به بافت اطراف ندارد و موجب نفوذ به عناصر حیاتی عروق نمی‌شود، علاوه بر این با خارج کردن ریشه پاسخ درمانی مناسب دریافت می‌شود، اظهار کرد: در تقسیم بندی نوع تومور‌ها نیز تومور‌های بافت اولیه نسبت به تومور‌های ثانویه از شرایط درمانی مطلوب تری برخوردارند.

وی با بیان اینکه تومور‌ها صرف نظر از نوع تومور در مغز و ستون مهره‌ها فضای محدودی برای رشد دارند، گفت: برخی عفونت‌های داخل مغز مانند آبسه میکروبی، کیست‌های عفونی و ام اس می‌تواند خود را به شکل تومور مغزی نشان دهد. 

متخصص مغز واعصاب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سردرد شبانه که فرد از شدت سردرد از خواب بیدار می‌شود نیاز به بررسی دارد، اظهار کرد: بسیاری سردرد‌ها ناشی از تغییرات فرم فشار خون و دیابت است و پس از بررسی توسط پزشک عمومی مشکل مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای درمان توده‌های مغزی روش‌های درمانی براساس سن افراد و میزان تحمل آنها برگزیده می‌شود، گفت: خوشبختانه اکثر تومور‌های مغزی خوش خیم و درمان پذیر هستند ولی امکان رشد مجدد تومور خوش خیم و بدخیم وجود دارد. 

دکتر نیکبخت با اشاره به اینکه روش‌های درمانی تومور مغزی شامل جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی است، گفت: بسته به موقعیت مکانی تومور‌های مغزی و میزان دسترسی برای خارج کردن ریشه، جراحی موفق برای بیماران انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->