دوشنبه (۸ مرداد ماه ۱۴۰۳) دومین جلسه رسیدگی به پرونده بیرانوند و پرسپولیس نتیجه و ویدئو بازی تیم قایقرانی روئینگ دو نفره ایران در دور مقدماتی المپیک پاریس | جاور و نوروزی راهی مرحله شانس مجدد شدند نتیجه و ویدیو بازی نیما عالمیان و کائو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | تکرار توکیو برای نیما در پاریس! سوتی عجیب گزارشگر تلویزیون | برج میلاد به پاریس رسید! + ویدیو کاکوتا از چلسی تا استقلال| رونمایی از وینگر بین المللی استقلال در اردوی ترکیه؟ مهاجم بارسلونا هم‌بازی رونالدو می‌شود؟ حذف شرمینه چهل‌امیرانی و فاطمه امینی از المپیک پاریس هنر دست استادکاران فرش تبریز در راه المپیک ۲۰۲۴ مخالفت باشگاه ترکیه‌ای در انتقال محمدی به پرسپولیس احتمال رد ورزشگاه تختی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دروازه‌بان استقلال قرضی جدا می‌شود مجلل راهی یک چهارم نهایی المپیک پاریس شد + فیلم حاشیه‌های المپیک پاریس | بوکسور نیجریه‌ای در جمع دوپینگی‌ها ویدیو صحبت های امیر حاج‌رضایی در مراسم تدفین فرزندش نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دوستانه آرسنال و منچستریونایتد| قبراق مثل توپچی‌ها پخش زنده بازی دوستانه منچستریونایتد و آرسنال (۷ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی دوستانه منچسترسیتی و آث میلان (۷ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین کلینتون انجیه، بازیکن مدنظر استقلال کیست؟ + سوابق و فیلم بازی‌ها درخشش دوباره طارمی برای اینتر+ ویدیو گل‌های طارمی به لاس‌پالماس پیگیری برای بازگشت ملی پوش مغضوب قلعه نویی، سوژه ماساژور معروف!
سرخط خبرها

هنر دست استادکاران فرش تبریز در راه المپیک ۲۰۲۴

  • کد خبر: ۲۴۱۵۶۶
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
هنر دست استادکاران فرش تبریز در راه المپیک ۲۰۲۴
اهدای فرش دست‌باف تبریز در جریان جام جهانی و المپیک کشور‌های جهان، یک رویداد و کنش فرهنگی است که سعی دارد از فرصت‌های جهانی برای معرفی فرهنگ ایرانی استفاده کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید ارشدی، طراح جوان فرش‌های المپیک ۲۰۲۴، اظهار کرد: شش نفر از استادکاران فرش تبریز، در شش ماه اخیر بافت تابلوفرش‌های المپیک ۲۰۲۴ را بر عهده داشته‌اند.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ ساله خود در طراحی نقشه‌های فرش گفت: طراحی نقشه فرش‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را نیز برعهده داشتم که توسط استادکاران فرش تبریز در جامعهٔ جهانی به نمایش درآمد.

این طراح جوان فرش تبریزی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی استادکاران فرش برای اتمام بافت فرش‌های المپیک ۲۰۲۴ در هفته پیش رو گفت: هفت فرش المپیک ۲۰۲۴ در تبریز با حمایت پیشکسوتان فرش بافته می‌شود و به عنوان پرچم‌دار شاخص فرهنگ ایرانی در جامعه جهانی حضور خواهند داشت.

ارشدی درخصوص نقش‌های به کار برده شده در تابلوفرش‌های المپیک ۲۰۲۴ گفت: نماد کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران که نشانگر نقش پرچم ایران است در این تابلوفرش‌ها طراحی و بافته شده و شاخه‌های زیتون و کبوتران صلح در حال پرواز به نشانه صلح، از نماد‌های به کار برده شده در این تابلوفرش‌ها هستند.

وی اظهار کرد: تابلوفرش‌های المپیک ۲۰۲۴ در ابعاد ۶۰×۹۰ سانتی‌متر با رج‌شمار ۵۵ طراحی شده و با همت استادکاران فرش در تبریز بافته می‌شوند.

طراح تابلوفرش‌های المپیک ۲۰۲۴ افزود: نخ‌های به کار برده شده در این تابلوفرش‌ها از جنس ابریشم و مرینوس بوده و هر تابلوفرش با ۲۵۰ هزار گره ترکی بافته شده است.

ارشدی اظهار کرد: این تابلوفرش‌ها با تفاهم و هماهنگی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به کمیته جهانی المپیک لوزان سوئیس، کمیته المپیک فرانسه، کمیته المپیک ایران و کمیته المپیک ژاپن اهدا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، المپیک ۲۰۲۴ فرصتی دیگر برای فرش تبریز است تا بار دیگر، پس از پرچم‌داری در جام جهانی سال‌های ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، ۲۰۱۴ برزیل، ۲۰۱۸ روسیه، ۲۰۲۲ قطر، المپیک سال‌های ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو، هنر دست تبریز را به جهانیان نشان بدهد.

فرش تبریز از جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ فرانسه و با اهدای اولین تخته فرش به زین الدین زیدان، بازیکن مسلمان و ارزنده فوتبال جهان، در جامعهٔ جهانی بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد و در جام جهانی ۲۰۰۲ کرهٔ جنوبی نیز که کشورمان موفق به صعود نشده بود، فرش نفیس تبریز، جای خالی ایران را در این مسابقات پر کرد و این روند در دوره‌های بعدی جام جهانی در آلمان، آفریقای جنوبی و برزیل نیز ادامه یافت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->