ویدئو | پل سیاهکلرود گیلان براثر سیل مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) رگبار باران در ۱۷ استان ایران همراه با وزش باد شدید در جنوب کشور طرح ملی حقوق یاران برای خدمت رسانی تخصصی حقوقی و قضایی به جامعه تدوین شد انفجار مرگ‌بار در خانه‌ای ویلایی در بابلسر | فوت ۶ نفر از اعضای خانواده ایجاد پارلمان محیط زیست یک ضرورت برای نجات آب در دولت چهاردهم باشد بنی صدر و رجوی چگونه از ایران فرار کردند؟ دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس چهار میوه را شب‌ها نخورید آموزش دستور العمل‌های بهداشتی به بیش از ۵ هزار نفر از موکب‌داران در مشهد توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها وقوع گردوخاک در جاده‌های شرقی خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) امدادرسانی اورژانس به ۱۴ مورد گرمازدگی در سه روز اخیر در خراسان‌رضوی افزایش سفر‌های جاده‌ای به خراسان‌رضوی در تیر‌ماه ۱۴۰۳ انتشار فراخوان ویژه تشکل‌های مردمی برای ارائه طرح در خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداخت هزینه‌های پروتز برای مردم زیاد است، بیمه‌های پایه اقدام کنند برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی از ابتدای امسال تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص فروش محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان نسبت به سال گذشته آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) سرگذشت تلخ جوانی که توزیع کننده مواد مخدر در مشهد شد
سرخط خبرها

آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۱۷۳۹
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳)
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو نفر مثبت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک نفر در دانشگاه تربت‌حیدریه داشتیم که درمان شدند و همچنین تاکنون پشه آئدس مهاجم که ناقل بیماری تب دنگی بوده، در استان صید نشده است.

دکتر زهرا نهبندانی در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص آخرین وضعیت بیماری تب دنگی در خراسان‌رضوی اظهار کرد: از ابتدای شناسایی تب دنگی در مشهد، دو نفر مثبت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک نفر در دانشگاه تربت‌حیدریه داشتیم که هر سه ورودی از کشور امارات بودند.

وی افزود: دو نفر مبتلا در مشهد درمان شدند و به خارج از کشور رفتند. یک نفر مبتلا در تربت‌حیدریه نیز درمان شده است و دانشگاه علوم پزشکی مراقبت اطرافیان وی را انجام می‌دهد و مشکلی ندارند.

نهبندانی ادامه داد: ورودی به کشور نیز ۱۵۰ نفر بوده که ۱۱ نفر انتقال محلی بندر لنگه استان هرمزگان و مابقی ورودی از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و یک کشور آفریقایی بودند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر کشور امارات پشه‌‎های ناقل بیماری تب دنگی را کنترل کرده، به همین دلیل ورودی از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه روند ورود از سایر کشور‌ها کاهشی است، اما در برخی مناطق داخل کشور مانند بندر لنگه پشه استقرار پیدا کرده و انتقال محلی بدون سابقه سفر داشتیم، عنوان کرد: در حال حاضر همکاران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پیگیر هستند تا پشه را مهار کنند و محیط‌های رشد و نمو پشه را از بین ببرند که به مناطق دیگر وارد نشود و آلودگی ایجاد نکند.

نهبندانی با اشاره به اینکه تاکنون پشه آئدس مهاجم که ناقل بیماری تب دنگی بوده در استان خراسان رضوی صید نشده است، تصریح کرد: ما به صورت هفتگی کنترل حشره‌شناسی را انجام می‌دهیم و تخم‌ها و لارو‌های صیدشده را بررسی می‌کنیم؛ هیچ لارو، تخم و پشه آئدس مهاجم در محدوده استان صید نشده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه در برخی مناطق داخل کشور و کشور‌های دیگر پشه آئدس وجود دارد، هم‌وطنان خود را از نیش پشه و گزش حفاظت کنند. اگر مجبور هستند در مناطق آلوده و فضای باز تردد کنند، حتماً لباس‌های بلند، گشاد و با رنگ‌های روشن بپوشند و در قسمت‌هایی از بدن مانند صورت و دست‌ها که نمی‌توانند پوشش داشته باشند، از دورکننده‌های حشرات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: دو ساعت بعد از طلوع و دو ساعت قبل از غروب آفتاب بیشترین زمان گزش است. مادران باردار، کودکان و سالمندان به مناطق آلوده سفر نکنند که این مناطق شامل هشت استان کشور از جمله هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، بوشهر، خوزستان، گیلان، مازندران و گرگان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->