مشاهده یوزپلنگ در محدوده حفاظت مشارکتی یوز کنام پل ابریشم پرتقاضاترین مرز برای خروج در اربعین ۱۴۰۳ کدام است؟ واکسنی که از زوال عقل پیشگیری می‌کند چگونه گرما ما را می‌کشد؟ تحویل گذرنامه‌های زیارتی اینترنتی چقدر زمان می‌برد؟ مبلغ حق پرستاری و کمک هزینه پرداختی بهزیستی به مراکز غیردولتی ابلاغ شد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) اربعین نزدیک است | آغاز عاشقانه‌ترین پیاده‌روی دنیا کاهش ۸۰ درصدی قاچاق سوخت از مرز دوغارون به افغانستان قتل مدیر موقوفه عادل شاهی در مشهد + عکس میانگین سن ازدواج در زنان و مردان ۵ سال افزایش یافته است عواملی که کاهش وزن را برای شما سخت‌تر می‌کند پیش دیابت را جدی بگیریم ترافیک پرحجم در خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، بولوار هفت‌تیر و اطراف میدان استقلال در مشهد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) بازنگری الزامات اساسنامه نهضت سوادآموزی در  خراسان رضوی چند نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند؟ فرسودگی ۶۷ درصد از ماشین آلات راهداری خراسان رضوی زائران اربعین برای سفری راحت این نکات را رعایت کنند ضعف آماری؛ چالش اصلی حمایت از اقشار نیازمند آتش نشانی: تنها ۲ شهربازی مشهد تأییدیه ایمنی دارند اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین در خصوص فعالیت موکب‌ها واکسیناسیون هپاتیت ۳۵ میلیون نوزاد ایرانی | آمار پائین هپاتیت در ایران
سرخط خبرها

کاهش ۸۰ درصدی قاچاق سوخت از مرز دوغارون به افغانستان

  • کد خبر: ۲۴۲۲۸۸
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کاهش ۸۰ درصدی قاچاق سوخت از مرز دوغارون به افغانستان
فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون قاچاق محموله‌های سوختی از مرز دوغارون به افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی شیردل با اعلام این خبر اظهار کرد: این کشفیات شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین بوده و از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ۲۱۳ هزار و ۴۵۲ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در مرز مشترک ایران و افغانستان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: ارزش ریالی این میزان سوخت کشف شده افزون بر ۸۱ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال برآورد شده و ۹۰ درصد این کشفیات از نوع گازوئیل و ۱۰ درصد از نوع بنزین و نفت سفید بوده است.

شیردل بیان کرد: سوخت قاچاق در سه حوزه هنگ مرزی، نیروی انتظامی و گمرک دوغارون تایباد کشف شده که ۶۰ درصد این کشفیات در حوزه مرزبانی و نیروی انتظامی و ۴۰ درصد دیگر در حوزه گمرک دوغارون بوده است.

فرماندار تایباد با اشاره به اجرای طرح موفق «باک پر» و باز کردن باک‌های غیرمجاز حامل جابه‌جایی سوخت از سوی ناوگان حمل‌ونقل افغانستانی در گمرک مرزی دوغارون تصریح کرد: در ابتدای فروردین‌ماه امسال طرح باک پر و برداشتن باک‌های غیر مجاز کامیون‌های افغانستانی و سوخت‌گیری کامل ناوگان حمل‌ونقل این کشور در مرز زمینی دوغارون با موفقیت اجرا شد.

وی اضافه کرد: این اقدام مهم که منجر به کاهش ۴۴ درصدی فروش فرآورده‌های نفتی به نرخ تعادلی شده، عرضه، صرفه‌جویی در حوزه نفت و گاز و کاهش خروج سرمایه‌های ملی کشور را به همراه داشته است. در صورت اجرای طرح باک پر برای کامیون‌های ایرانی در گذرگاه رسمی دوغارون، پیش‌تر از این شاهد کاهش قاچاق سوخت به سمت افغانستان از این منطقه خواهیم بود.

شیردل خاطرنشان کرد: در حال حاضر عرضه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل دو کشور ایران و افغانستان با نرخ تعادلی ۳۸۰ هزار ریال مصوب شده و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نداریم.  در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۸۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل در سه جایگاه بازارچه مرزی دوغارون، ۱۷ شهریور و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد توزیع می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->