طی ۱۰ روز اخیر، ۴۰۰ نفر در کشور دچار گرمازدگی شدند حفر چاه شماره ۴ در اراضی سوران طرقبه | نیاز به آبرسانی منظم با صدور مجوز بهره وری از چاه ها دستگیری ۲ رمال و دعانویس در مشهد رایج‌ترین خطا‌های سیستمی ثبت نام در سامانه سرویس مدارس مشهد کارکردن موقتی نوجوان در تابستان؛ آری یا نه؟ توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی پاکستان هزینه صدور ویزا برای شهروندان ۱۲۶ کشور جهان را رایگان کرد | شهروندان ایران می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت ویزای پاکستان بگیرند اسامی وازلین‌های غیرمجاز اعلام شد رعایت قوانین منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها روی میز دیوان محاسبات بیش‌از ۱۵ هزار نفر از کادر درمان کشور برای امدادرسانی به غزه آماده هستند مهم‌ترین نشانه‌های سرطان در مردان چیست؟ فراخوان ثبت‌نام موکب‌های مردمی برای ارائه خدمات به جاماندگان اربعین حسینی تاکید پدافند غیرعامل کشور بر تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با پشه آئدس موادغذایی مفید برای پیشگیری از آرتروز زانو افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع۲ با نور شبانه صفحه‌نمایش‌ها رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی: مجتمع‌های قضایی جدید در مشهد مقدس افتتاح می‌شود خلاف‌کاری که ‌پنج‌سال‌ونیم از عمرش را به‌خاطر یک دختر در زندان مشهد بود + عکس چشم‌انتظاری بازنشستگان برای صدور احکام حقوقی | آیا حقوق مردادماه بازنشستگان با احتساب مبلغ متناسب‌سازی واریز می‌شود؟ نکاتی مهم در انتخاب بهترین کوله‌پشتی برای پیاده‌روی اربعین ساده‌ترین روش برای جلوگیری از آسیب‌های بینایی انجام اقدامات پیشگیرانه در محیط کار است آمار عجیب از سقط جنین در کشور اعلام شد پاکبان کاشانی بسته میلیاردی را به صاحبش بازگرداند + عکس
سرخط خبرها

تاکید پدافند غیرعامل کشور بر تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با پشه آئدس

  • کد خبر: ۲۴۲۷۹۹
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
تاکید پدافند غیرعامل کشور بر تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با پشه آئدس
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و آمادگی عملیاتی برای مقابله با پشه آئدس تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه شورای عالی پدافند زیستی با محوریت تصویب‌نامه‌های نظام عملیاتی پدافند زیستی و برنامه ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه ائدس) از سوی قرارگاه پدافند زیستی کشور، به تشریح قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور که در مجلس شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شده پرداخت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت شناسایی، رصد و پایش در حوزه‌های تهدید نوین و به ویژه حوزه پدافند زیستی، اظهار کرد: تجربه پاندمی کرونا به همه نشان داد که مسئله تهدیدات زیستی تا چه حد جدی است و پیامد‌های آن نه تنها حوزه بهداشت و درمان بلکه حوزه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جلالی با بیان این‌که «برنامه ملی پدافند زیستی در دو بخش تقویت و ارتقاء زیرساخت‌ها و آمادگی و اقدامات عملیاتی در دستور کار قرارگاه پدافند پدافند زیستی کشور قرار دارد»، یادآور شد: از جلسات بعدی این موارد به صورت دستگاه به دستگاه بررسی می‌شود تا سطح مطلوبی از توانمندی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: وظایف اصلی قرارگاه پدافند زیستی، رصد و شناسایی تهدیدات حوزه زیستی است و همچنین بررسی پیامد‌های حادثه، رخداد و آسیب پذیری و شناسایی ضعف‌هاست. به همین جهت در نظام دیده بانی سلامت کشور در حوزه رصد، بررسی و شناسایی باید اقدامات لازم جهت به روز شدن صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که «از اهداف دیگر قرارگاه ارتقاء نظام تشخیصی کشور است»، گفت: براساس نوع تهدیدات، کشور نیاز به آزمایشگاه‌ها و سازماندهی آنها دارد تا بتوانیم تشخیص پیشدستانه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «در حوزه منابع انسانی تخصصی، پیش بینی واحد احتیاط و ذخیره پدافند زیستی که توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح پیشنهاد شد را پیگیری و در نظام عملیاتی پدافند زیستی گنجاندیم»، افزود: در این طرح از ظرفیت گروه‌ها و دسته‌های مختلف با تخصص‌های گوناگون در زمان بحران استفاده می‌شود.

جلالی گفت: براساس هرتهدیدی که مشخص می‌شود توسط استان‌ها طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات مورد نظر تدوین و آمادگی لازم باید کسب شود. براساس همین سند پدافند زیستی در سطوح ملی، استانی و شهری و در دستگاه‌های مختلف دارای برنامه خاص خود هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->