اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها
کرمی:

تیم‌داری در ایران برمبنای رابطه است

  • کد خبر: ۲۴۲۸۹
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
تیم‌داری در ایران برمبنای رابطه است
کرمی: هدفم تأثیرگذاری در تکواندوی کرواسی است
یوسف کرمی، دارنده نشان برنز تکواندوی المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲ طلای جهان، چندماهی است که هدایت باشگاه جاسترب زاگرب کرواسی را برعهده دارد. قهرمان سابق تکواندوی کشورمان روز گذشته در یک مصاحبه مفصل با خبرگزاری فارس از آخرین وضعیت خودش و وضعیت زندگی در کرواسی صحبت کرد.

قراردادم با کروات‌ها یک‌ساله است
دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن درباره قراردادش با این تیم کروات، اظهار کرد: قراردادم با تیم تکواندو یاسترب زاگرب یک‌ساله است. مسئولان این باشگاه می‌خواستند با من دوساله قرارداد ببندند، ولی قصد دارم هرگاه شرایط مهیا شد، با آن‌ها قرارداد طولانی داشته باشم. این باشگاه یکی از بهترین باشگاه‌های اروپایی است.
وی افزود: کار من مربیگری تکواندو است و هیچ کسی دوست ندارد از کشورش خارج شود، اما به‌عنوان یک مربی بین‌المللی مجبور بودم به کرواسی بیایم. کار سختی دارم، امیدوارم بتوانم تجربیات خوبی کسب کنم.
دارنده ۲ مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ درباره مسابقاتی که چند هفته پیش برگزار شد و تیمش به موفقیت رسید، گفت: به‌همراه یاسترب در مسابقات اوپن اسلوونی حضور پیدا کردیم و خیلی از کشور‌های اروپایی و ملی در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. در این دوره از پیکار‌ها حدود ۱۰۰۰ شرکت‌کننده حضور داشت، تیم یاسترب زاگرب در جایگاه سوم قرار گرفت که بازتاب خیلی خوبی داشت.

از چین پیشنهاد داشتم، اما هدفم تأثیرگذاری در کرواسی است
و‌ی با اشاره به پیشنهاد‌های دیگرش ادامه داد: پیشنهادی هم از چین داشتم که حتی شرایط مالی چینی‌ها بهتر از کرواسی بود، اما به خاطر اینکه در اروپا تورنمنت‌های زیادی برگزار می‌شود و برهمین‌اساس می‌توانم تجربیات زیادی را در اینجا به دست بیاورم، تمایل زیادی برای آغاز کار در اروپا داشتم.
قهرمان یونیورسیاد ۲۰۰۷ بانکوک درباره اینکه تکواندو چقدر در بین مردم کرواسی علاقه‌مند دارد، بیان کرد: تکواندو یکی از رشته‌های محبوب کروات‌هاست و یکی از پرطرف‌دارترین ورزش‌های کرواسی است و ورزشکاران خوبی دارد.

رسانه‌ها به من توجه زیادی می‌کنند
قهرمان تکواندوی جهان درباره اینکه حضورش چقدر در رسانه‌های کرواسی بازتاب داشته است، گفت: حضورم در کرواسی برای رسانه‌های اینجا مهم است و چند مصاحبه داشتم. برای آن‌ها اهمیت دارد که یک قهرمان المپیک و جهان به‌عنوان مربی باشگاهی با آن‌ها همکاری می‌کند. اینجا همه‌چیز را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند و در ورزش هم جدی هستند و طبق برنامه پیش می‌روند.
وی ادامه داد: در هفته گذشته نیز تلویزیون کرواسی یک فیلم آموزشی برای مربیان و تکواندوکاران از من تهیه کرد که امیدوارم برای آن‌ها راضی‌کننده باشد و توانسته باشم گوشه‌ای از تجربیات سالیان سال خود را به آن‌ها آموزش بدهم و ازاین‌رو نماینده خوب کشورمان در کشور کرواسی باشم.

حضور مربیان ایرانی در خارج، نعمت بزرگی است
کرمی با اشاره به مراودات ایران و کرواسی در حوزه ورزش و درباره اینکه تکواندوی ایران به کشور‌های دیگر مربی صادر می‌کند و در فوتبال از کرواسی مربی وارد می‌کنیم، عنوان کرد: در دنیای حرفه‌ای ورزشی دیگر مرزی وجود ندارد. دانش و توانایی هر کسی می‌تواند به ما کمک کند. یک مسئله طبیعی است که باید از علم روز دنیا استفاده کنیم و حتی زمانی استاد کانگ را برای تکواندو از کره‌جنوبی به ایران آوردیم. بعد از آن مربیان داخلی خودمان آن‌قدر خوب شدند که نیازی به حضور مربی خارجی ندیدیم. همین‌طور کشور‌های خارجی دیگرمربیان تیم‌های ملی تکواندو خود را از ایران انتخاب می‌کنند و این یک نعمت خیلی بزرگ است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی درباره اینکه این‌روز‌ها با درخواست اتحادیه تکواندوی اروپا برای تهیه فیلم آموزشی با آن‌ها همکاری می‌کند، تأکید کرد: وقتی مسئولان اتحادیه تکواندو اروپا متوجه شدند من در کرواسی حضور دارم، از من خواستند با آن‌ها به‌عنوان مدرس در ساخت یک کلیپ آموزشی همکاری کنم. این جزو برنامه‌های اتحادیه تکواندوی اروپا در این روز‌های کرونایی است. پس از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در بیشتر کشورها، این اتحادیه با همکاری قهرمانان بزرگ دنیای تکواندو اقدام به تهیه فیلم‌های آموزشی می‌کند تا آن‌ها را برای علاقه‌مندان این رشته در سراسر دنیا روی سایت و شبکه‌های اجتماعی خود قرار بدهد.

تیم‌داری در کشورمان بیشتر رابطه‌ای است
کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندوی کشورمان درباره اینکه در لیگ کشورمان عهده‌دار هیچ تیمی نشد، خاطرنشان کرد: پارسال و امسال تیمی در لیگ ایران نداشتم، به‌خاطر اینکه تیم‌داری در کشورمان بیشتر رابطه‌ای است. اگر رابطه‌ای داشته باشید و اسپانسری پیدا کنید، از آن طریق می‌توانید تیمی را وارد لیگ کنید و در سمت مربی یا سرپرست به فعالیت بپردازید. کسانی که نتوانند این رابطه‌ها را داشته باشند، به‌طور‌حتم بیرون گود می‌مانند. من هم تیمی نداشتم و طبیعی بود باید بهترین انتخاب را می‌کردم و اگر می‌خواستم کار مربیگری را شروع کنم، خارج از کشور بهترین گزینه‌ام بود.
وی با اشاره به موقعیت فعلی خود گفت: ورزش و تکواندو بخشی از زندگی ماست و نباید به‌خاطر آن‌ها همه‌چیز را از دست بدهیم. ورزشکاران به‌خاطر جایگاهی که در جامعه به دست می‌آورند، باید سعی کنند برای دیگران الگوی خوبی باشند. مدال، بخشی از زندگی حرفه‌ای است و همه‌چیز نیست.

حضور ساعی در کنار المپیکی‌ها بسیار تأثیرگذار است
کرمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک، ملی‌پوشانمان چطور باید در طول این مدت آمادگی خود حفظ کنند، گفت: این تعویق برای کل ورزشکاران دنیاست، ولی ۲ ملی‌پوش کشورمان طبق روال قبل باید تمریناتشان را انجام دهند؛ چون در این ماه‌ها دیگر هیچ مسابقه‌ای ندارند، باید شدت تمرین خود را کمتر کنند و در بحث وزن نیز شرایط حرفه‌ای را رعایت کنند. البته کادر فنی تیم ملی تکواندوی ایران وضعیت ۲ المپیکی را بهتر می‌داند و آن‌ها طبق دستور کادر فنی کار خود را پیش می‌برند.
پیش‌کسوت تکواندوی کشورمان افزود: حضور هادی ساعی نیز در سمت مدیر فنی تیم ملی تأثیر‌گذاری زیادی دارد، چون او یکی از بهترین تکواندوکاران ایران و جهان است و حضورش در کنار ملی‌پوشان از لحاظ اعتمادبه‌نفس، بحث فنی و تجربه خیلی می‌تواند به آن‌ها کمک کند؛ و آرزوی کرمی برای مردم دنیا: امیدوارم این بیماری کرونا از کل دنیا به‌زودی‌زود از بین برود و مردم به زندگی عادی خودشان برگردند و کنار هم به خوشی زندگی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->