طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم
سرخط خبرها

سهم ۴.۳ درصدی بانوان در اهدای خون

  • کد خبر: ۲۴۳۲۷
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
سهم ۴.۳ درصدی بانوان در اهدای خون
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سهم بانوان کشور در اهدای خون کمرنگ است و در سال گذشته این سهم فقط ۴.۳ درصد بود.
به گزارش شهرآرانیوز، بشیر حاجی بیگی افزود: در سال گذشته ۹۵.۷ درصد خون‌های اهدایی در کشور مربوط به آقایان بوددر حالیکه ۲۰ میلیون نفر از بانوان ایرانی دارای شرایط اهدای خون هستند، اما شاهد مشارکت کمرنگ بانوان در امر اهدای خون هستیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، مطالعات گسترده در ایران و سایر کشور‌های جهان نشان می‌دهد به دلیل گرایش کمتر بانوان به رفتار‌های پرخطر و توجه بیشتر به داشتن زندگی سالم، خون اهدایی بانوان از سالم‌ترین منابع خونی است.
وی گفت: همچنین بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده می‌توانند با مشارکت در اهدای خون، علاوه بر ترویج رفتار‌های انسان دوستانه، در آموزش فرزندان و شرکت در عرصه فعالیت‌های خداپسندانه گام مهمی در افزایش مشارکت خانواده‌ها در اهدای خون داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو میلیون و ۵۵۳ هزار نفر برای اهدای خون در سراسر کشور به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه دو میلیون و ۴۰۶ هزار واحد خون اهدا شده است.

حاجی بیگی با بیان اینکه در سال ۹۸، نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر برای بار اول در کشور اقدام به اهدای خون کرده‌اند، گفت: همچنین شاخص اهدای خون بانوان در کشور در سال ۱۳۹۸، ۴.۳ درصد بوده و استان لرستان با هشت درصد، مرکزی با ۷.۱ درصد، کردستان با ۶.۹ درصد و سیستان و بلوچستان با ۶.۹ درصد رتبه‌های اول تا چهارم را در این زمینه دارا هستند.

وی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۸، سه میلیون و ۴۹۴ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است. بیشترین مصرف خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان‌های تهران با ۷۹۰ هزار واحد خون بوده است و سپس فارس با ۲۸۸ هزار واحد خون و خراسان رضوی با ۲۶۳ هزار واحد خون در رده‌های بعدی قرار دارند. باید توجه کرد که کلان شهر تهران با داشتن ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی پرمصرف‌ترین شهر کشور از نظر مصرف خون و فرآورده‌های آن محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->