افزایش پارکینگ‌های موقت محدوده حرم مطهر رضوی برای دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ افزایش ساعت کاری متروی مشهد، باعث افزایش میزان مصرف برق خواهد شد + ویدئو اعمال‌قانون ۲۲۳۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد در بازدید از شهرآرا: شهرآرا توانسته همگام با سایر رسانه‌های کشوری حرکت کند بازدید اعضای شورای شهر مشهد از مؤسسه فرهنگی شهرآرا در آستانه روز خبرنگار بازدید مدیران شهری مشهد و استانی خراسان‌رضوی از مؤسسه فرهنگی شهرآرا (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) خسارت میلیاردی ماهانه به امکانات شهری در مشهد محسن زنگنه: تقسیم خراسان‌رضوی، مهم‌ترین چاره رفع مشکلات استان است + فیلم تأسیس ۵ صندوق تأمین مالی در شهرداری مشهد ترکیب جدید اعضای کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای ششم شهر مشهد در سال چهارم ترافیک پرحجم در میدان شهید فهمیده و بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی(ره) در مشهد (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای سه منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی: هویت رضوی در شورای ششم تثبیت شد شهردار مشهد: بیش از ۸۰۰ معبر و خیابان به اسم شهدا نامگذاری شده است حاجی‌بگلو: خبرنگاران واقعی، خبر و خاطره بد به جا نمی‌گذارند + فیلم تسویه بدهی شهرداری مشهد به بانک آینده درباره تاریخ ۱۰۰ ساله کوچه «چاووش» مشهد | از قبرستان تا بلندمرتبه سازی اعضای کمیسیون‌های شورای ششم شهر مشهد در آخرین سال فعالیت خود مشخص شدند هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) ۲۰‌هزار بنای فرسوده مشهد در انتظار نوسازی شهروند خبرنگار | گلایه شهروند مشهدی از نحوه آبیاری فضای سبز + پاسخ
سرخط خبرها

تأسیس ۵ صندوق تأمین مالی در شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۲۴۳۴۴۶
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
تأسیس ۵ صندوق تأمین مالی در شهرداری مشهد
اجرا و به‌ثمر‌رساندن پروژه‌های بزرگی مثل ساخت قطارشهری، نوسازی بافت فرسوده و... با منابع داخلی خود شهرداری‌ها سخت و حتی غیرممکن است.

به گزارش شهرآرانیوز،  از این رو دولت هرسال در بودجه سالانه کشور منابعی را برای انتشار اوراق مشارکت به شهرداری‌ها اختصاص می‌دهد و علاوه بر آن و پس از تصویب قانون درآمد‌های پایدار، راه برای ورود شهرداری‌ها به ماجرای تأسیس و عضویت در صندوق‌های تأمین مالی باز شده است.

اما دو‌سه‌سالی هست که شهرداری مشهد به‌خوبی از این ظرفیت استفاده می‌کند و نه‌تن‌ها در یکی‌دو سال گذشته شهرداری مشهد رکورددار انتشار اوراق مشارکت است، بلکه اولین شهرداری کشور است که به‌صورت جدی وارد ماجرای تأسیس صندوق‌های مالی شده و تا امروز پنج صندوق تأمین مالی با مجوز شورای شهر تأسیس کرده است.

دراین‌زمینه معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی برای مشهد در سال گذشته افتاد، در کشور بی‌سابقه بود، گفت: برای اولین‌بار صندوق زمین و ساختمان را تأسیس کردیم و با مجوز شورای شهر مشهد، صندوق جسورانه تشکیل دادیم؛ همچنین صندوق پژوهش و فناوری مسکن و ساختمان را تأسیس کردیم و در آن عضو شدیم، درحالی‌که خیلی شهرداری‌ها را به این صندوق‌ها راه نمی‌دهند.
محمدهادی محمدی‎مقدم افزود: توانستیم صندوق تأمین مالی جمعی را هم کلید بزنیم و برای اولین‌بار قصد داریم اوراق صکوک منتشر کنیم.

تأمین غیرنقدی بودجه خرید اتوبوس

وی با اشاره به تأمین منابع پروژه‌های شهرداری به‌صورت غیرنقد نیز ادامه داد: قرارداد خرید پساب به‌مدت ۲۵ سال به‌صورت غیرنقد قرار است اجرایی شود و برای اولین‌بار بودجه خرید اتوبوس را که ۵‌هزار‌میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت، به صورت غیرنقد تأمین و حتی از همین طریق ۷۰۰‌میلیارد تومان برای خرید هزینه کردیم.
وی ادامه داد: چیزی نزدیک به سیزده پروژه کلان‌شهری بیش از یک دهه معطل تعیین‌تکلیف بود که همه آنها در شورای رفع موانع، تعیین‌تکلیف شد.

رکوردشکنی در انتشار اوراق مشارکت

اما در ادامه معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی شهرداری مشهد از رکوردشکنی‌های مدیریت شهری در انتشار اوراق مشارکت صحبت کرد و در‌این‌باره توضیح داد: سال ۱۴۰۱، فقط ۱۵۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و سال ۱۴۰۲ این عدد به ۳۹۰۰‌میلیارد تومان رسید و در سال ۱۴۰۳ با یک رکورد‌شکنی ۶۳۰۰‌میلیارد تومان اوراق منتشر کردیم. همچنین در سال جدید ۲۱‌هزار‌میلیارد پیشنهاد اوراق دادیم که پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰‌درصد از آن محقق شود.

محمدی‌مقدم افزود: بخشی از این اوراق در بافت فرسوده هزینه می‌شود. امسال ۱۰۵۰ میلیارد تومان اوراق سال۱۴۰۲ را در بافت آبکوه، عامل و وکیل‌آباد هزینه می‌کنیم و در سال جدید هم ۱۱۰۰‌میلیارد تومان اوراق برای این بافت‌ها منتشر خواهد شد و ۲ هزار‌میلیارد تومان هم برای بافت ثامن در نظر گرفته شده است؛ البته در بافت فرسوده عامل نیز با حمایت معاونت اقتصادی شهرداری، هفده پروژه در محور فرسوده حرعاملی اجرا و پیاده‌روسازی انجام و سه‌راه کاشانی به چهارراه تبدیل شد، شهرداری به دو پروژه ترمه و حریر وارد شد و دو پروژه دیگر به سرمایه‌گذار داده شده است و تا پایان سال چند پروژه دیگر نیز اجرا می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->