کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنان در صدر علاقه‌مندی کودکان جشنواره لوتوس؛ صحنه رقابت فیلم‌ها و سریال‌های شاخص سال امین حیایی با شمایل مجری به نمایش خانگی می‌آید پیمان معادی با «بالاتر از سیاهی» به سینماها می‌آید سریال‌های قدیمی، ناجی صدا و سیما شدند مشارکت گسترده عکاسان در جشنواره سینماحقیقت | ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید تیزر فیلم «تارزان» جعلی ازآب در آمد! «هم‌خوان»؛ گامی تازه در مسیر عدالت فرهنگی و ترویج مطالعه بازگشت سید علی صالحی، با دفتر شعری تازه رونق دوباره صحنه موسیقی پس از رکود کرونایی تلویزیون به سراغ چهره‌های ماندگار می‌رود | برنامه‌ریزی برای چند سریال فاخر تام یورک: تا زمانی که نتانیاهو در قدرت است، در اسرائیل اجرا نمی‌کنم مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (سه‌شنبه، ۶ آبان ۱۴۰۴) اکران مستند «روبرتو روسلینی؛ بیش از یک زندگی» در جشنواره رم حضور ۲ فیلم ایرانی در جشنواره کوتاه استانبول اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم «آوای صلح» را بشناسید آغاز فعالیت رسمی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر | نمایش «ویژه بانوان نیست» روی صحنه می‌رود پویانمایی، هنری برای انتقال فرهنگ به نسل آینده | گزارشی از راه اندازی «کارخانه نوآوری پویانمایی و فناوری وابسته» در مشهد شعر در خط مقدم | شاعران چگونه با نشان‌دادن واکنش سریع نقش خود را در اتفاقات مختلف ادا می‌کنند؟
سرخط خبرها

«شهرآرا»؛ میکروسکوپی بر زخم‌های شهر

  • کد خبر: ۲۴۳۷۱۱
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
«شهرآرا»؛ میکروسکوپی بر زخم‌های شهر
خبرنگاران و عکاسان «شهرآرا» در بخش مکتوب و مجازی باید مسائل و مشکلات کوچک مردم شهر را ببینند، بزرگ‌نمایی کنند و حل آن‌ها را از مدیریت شهری مطالبه کنند.

در ایام تأسیس شهرآرا، افرادی کارایی یک رسانه شهری را مورد تردید قرار می‌دادند، این در حالی بود که با توجه به نقش شهروندان در اداره امور شهر و تأمین هزینه‌های مدیریت شهری، اطلاع‌رسانی به مردم برای افزایش مشارکت مؤثر یک ضرورت انکارناپذیر بود.

 اما امروزه‌، «شهرآرا» در بخش مکتوب و مجازی در قامت یک رسانه مؤثر شهری به یکی از مؤلفه‌های اصلی مدیریت شهری تبدیل شده که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 استاد یونس شکرخواه در توصیف رسانه‌های محلی می‌گوید: «رسانه‌های ملی به مسائل با تلسکوپ نگاه می‌کنند، اما رسانه محلی باید مسائل را با میکروسکوپ ببیند.» این سخن بدان معناست که خبرنگاران و عکاسان شهرآرا باید مسائل و مشکلات کوچک مردم شهر را ببینند، بزرگ‌نمایی کنند و حل آن‌ها را از مدیریت شهری مطالبه کنند. واقعیت آن است که شهرآرا نه روزنامه شهرداری است و نه روزنامه شورای شهر! بلکه روزنامه مردم مشهد است و لذا باید به خواسته‌ها و مطالبه‌های مردم وفادار باشد و انعکاس و پیگیری آن‌ها را وظیفه اصلی خود بداند.

 مردم که با مشارکت در مدیریت شهری و تامین هزینه‌های اداره شهر نقش اصلی را ایفا می‌کنند، با انتخاب نمایندگان خود در شورای شهر پیگیری مطالبات خود را به آن‌ها تفویض کرده‌اند و انتظار دارند به طور شفاف از عملکرد مدیریت شهری مطلع باشند، درآمد و هزینه‌های شهرداری را رصد کنند و مطالبات آن‌ها مورد توجه مدیریت شهری باشد و روزنامه مردم مشهد باید نقش رابط صادق و امانت‌دار مردم و مدیریت شهری را ایفا کند.

 اگر شهرآرا صرفاً رسانه‌ای برای تعریف و تمجید مدیریت شهری باشد و از انعکاس انتقادات، مشکلات و مطالبه‌های شهروندان غفلت ورزد و در ارائه اطلاعات شفاف، گزارش فعالیت‌ها، درآمد‌ها و هزینه‌های شهری سهل‌انگاری داشته باشد، حتماً نقش خود را به عنوان یک رسانه شهری از دست خواهد داد.

برای همه همکاران عزیزم در شهرآرا موفقیت و بهروزی آرزو می‌کنم و روز خبرنگار را به آن‌ها و همه همکاران عزیزم در رسانه‌های استان تبریک می‌گویم. 

موفق و سربلند باشید و خبرنگار بمانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->