سازش ۳۸ درصدی پروند‌ه‌های شورای حل اختلاف خراسان رضوی اعلام نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) انحراف اتوبوس در بزرگراه باغچه به مشهد ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) فوت کارگر پارس جنوبی بر اثر گرمازدگی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین ۱۴۰۳ خراسان رضوی نیاز است بیش از ۳۴ هزار زائر زیر ۷ سال برای اربعین ۱۴۰۳ ثبت نام کردند جریمه نقص چراغ خودرو چقدر است؟ مهم‌ترین اصل دوران کودکی، بازی است | راز شاد بودن کودکان چه کنیم کودک اجتماعی تربیت کنیم؟ اعمال‌قانون ۲۵۰۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد جانشین فراجا خراسان رضوی: خط ویژه ارتباط پلیس با شهرآرا ایجاد شد شهریه برخی مدارس غیردولتی از ۸۶ تا ۹۸ میلیون تومان متغیر است نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام می‌شود زمان تامین ارز اربعین ایرلاین‌ها برای اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد ورود دادستان نظامی تهران به موضوع برخورد با دو دختر بر سر حجاب و احضار مأموران اولویت عفو و تخفیف مجازات با زندانیانی که حافظ کل قرآن شوند در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند ثبت نام اینترنتی خروج از کشور مشمولان خدمت وظیفه برای اربعین آغاز شد ۲۵ میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در تهران کشف شد خشکی مفاصل در ابتدای روز یکی از مهمترین علائم روماتیسم مفصلی است 
سرخط خبرها

در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند

  • کد خبر: ۲۴۳۷۳۸
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند
رئیس سازمان نظام پرستاری کشور از فعالیت هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه، پوشش بیمه‌ای مراقبت‌های پرستاری در منزل دیده شده و باید به عنوان یک برنامه جامع در نظام شبکه سلامت، یکی از زنجیره‌های نظام ارجاع نیز باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نجاتیان روز چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) در یک نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، بیان‌ کرد: باید به جای ساخت بیمارستان‌های متعدد در کشور، با توجه به افزایش بیماری‌ها و سالمندی، مراکز مراقبت پرستاری در منزل گسترش یابد و به عنوان یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشت و درمان تلقی شود.

وی با تأکید بر افزایش کیفیت آموزش پرستاری گفت: به دلایل مختلف دانشکده‌های متعدد افتتاح می‌شود که پرستاران نمی‌توانند خوب آموزش ببینند. باید آمایش سرزمینی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین بهیاری علی رغم تأثیراتی که در نظام سلامت داشت، امروزه پاسخ کمبود پرستار و نیاز جامعه نیست و بهیاران نمی‌توانند مسائل بیماران و سالمندان را که نیاز به مراقبت‌های تخصصی دارند، انجام دهند.

نجاتیان تصریح کرد: آموزش بهیاری در مناطق محروم می‌تواند به افزایش بار بیماری‌ها منجر شود، پیشنهاد می‌شود مدارس بهیاری دیگر افزایش نیابد و همکاران بهیار در سیستم بهداشت و درمان ارتقا یابند.

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه فرصت‌های زیادی برای پرستاران ایجاد می‌کند. باید خدمات پرستاری را در جامعه گسترش دهیم باید به فکر روش‌های جایگزین مراقبت در منزل باشیم که می‌تواند کمک‌کننده به نظام سلامت باشد.

ضرورت بازنگری تعرفه خدمات پرستاری در منزل

نجاتیان افزود: ضرورت دارد تعرفه مراکز مراقبت پرستاری در منزل بازنگری شود و باید پوشش بیمه‌ای در این زمینه صورت گیرد. می‌توانیم برخی خدمات ازجمله‌ آی‌سی‌یو را در منزل نیز ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری آمادگی استفاده از ظرفیت‌های قانون برنامه هفتم توسعه مراقبت در منزل را دارد و ضروریست نگاه پزشک‌محور به مراقبت‌های پرستاری در منزل نباشد. مسئولیت این مراقبت در منزل به‌عهده پرستاران بوده و کمترین شکایت در این زمینه را داریم در حالی‌که این مسئولیت به‌غلط به پزشکان تفویض می‌شود.

نجاتیان گفت: خوشبختانه کمیته پرستاری در ذیل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و امیدواریم در جهت کمک به مشکلات پرستاران اقدامات مؤثری برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه استخدام‌های جدید برای رفع کمبود نیروی پرستاری کاری نکرده است، گفت: درخواست مهاجرت پرستاران دوبرابر افزایش یافته و این موضوع، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور است.

نجاتیان ادامه داد: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور، ۸ ماه است که باید مرتفع شود و امیدواریم در دولت چهاردهم به سلامت نگاه ویژه‌ای شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->