انحراف اتوبوس در بزرگراه باغچه به مشهد ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) فوت کارگر پارس جنوبی بر اثر گرمازدگی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین ۱۴۰۳ خراسان رضوی نیاز است بیش از ۳۴ هزار زائر زیر ۷ سال برای اربعین ۱۴۰۳ ثبت نام کردند جریمه نقص چراغ خودرو چقدر است؟ مهم‌ترین اصل دوران کودکی، بازی است | راز شاد بودن کودکان چه کنیم کودک اجتماعی تربیت کنیم؟ اعمال‌قانون ۲۵۰۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد جانشین فراجا خراسان رضوی: خط ویژه ارتباط پلیس با شهرآرا ایجاد شد شهریه برخی مدارس غیردولتی از ۸۶ تا ۹۸ میلیون تومان متغیر است نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام می‌شود زمان تامین ارز اربعین ایرلاین‌ها برای اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد ورود دادستان نظامی تهران به موضوع برخورد با دو دختر بر سر حجاب و احضار مأموران اولویت عفو و تخفیف مجازات با زندانیانی که حافظ کل قرآن شوند در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند ثبت نام اینترنتی خروج از کشور مشمولان خدمت وظیفه برای اربعین آغاز شد ۲۵ میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در تهران کشف شد خشکی مفاصل در ابتدای روز یکی از مهمترین علائم روماتیسم مفصلی است  خراسان رضوی در بین استان‌هایی با بیشترین کمبود نیروی انسانی بیش از ۱.۴ میلیون نفر در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند
سرخط خبرها

جریمه نقص چراغ خودرو چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۴۳۷۷۸
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
جریمه نقص چراغ خودرو چقدر است؟
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در شب، گفت: نقص در چراغ‌های خودرو، ۳۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص نقص در چراغ‌های وسیله نقلیه توضیح داد و گفت: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و اهمیت سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است.

وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب، علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

سرهنگ شریفی گفت: رانندگان به این نکته مهم می‌بایست توجه داشته باشند که حتما در مواقع تاریکی هوا و شب‌ها، چراغ‌های وسیله نقلیه می‌بایست روشن و سالم باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر پلیس در جایی خودروی خاطی را متوقف کرد که لامپ و چراغ خودرو سوخته و یا دچار نقص بود، حتما برای او نمره منفی و جریمه در نظر می‌گیرد. البته اگر در محل این نقص قابل رفع بود و خودرو به حالت اصلی خود بازگشت به مسیر خود ادامه می‌دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص به پارکینگ منتقل می‌گردد.

وی گفت: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی و یا از طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده می‌باشد و در صورت مشاهد پلیس اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ شریفی گفت: در همین جدول نیز به این موضوع اشاره شده است که حتما می‌بایست نور چراغ‌های عقب خودرو قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد و ... در این محل ممنوع و نور قرمز نیز برای چراغ‌های جلو ممنوع می‌باشد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->