هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین ۱۴۰۳ خراسان رضوی نیاز است بیش از ۳۴ هزار زائر زیر ۷ سال برای اربعین ۱۴۰۳ ثبت نام کردند جریمه نقص چراغ خودرو چقدر است؟ مهم‌ترین اصل دوران کودکی، بازی است | راز شاد بودن کودکان چه کنیم کودک اجتماعی تربیت کنیم؟ اعمال‌قانون ۲۵۰۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد جانشین فراجا خراسان رضوی: خط ویژه ارتباط پلیس با شهرآرا ایجاد شد شهریه برخی مدارس غیردولتی از ۸۶ تا ۹۸ میلیون تومان متغیر است نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه اعلام می‌شود زمان تامین ارز اربعین ایرلاین‌ها برای اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد ورود دادستان نظامی تهران به موضوع برخورد با دو دختر بر سر حجاب و احضار مأموران اولویت عفو و تخفیف مجازات با زندانیانی که حافظ کل قرآن شوند در کشور، هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند ثبت نام اینترنتی خروج از کشور مشمولان خدمت وظیفه برای اربعین آغاز شد ۲۵ میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در تهران کشف شد خشکی مفاصل در ابتدای روز یکی از مهمترین علائم روماتیسم مفصلی است  خراسان رضوی در بین استان‌هایی با بیشترین کمبود نیروی انسانی بیش از ۱.۴ میلیون نفر در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند کاهش توقف زائران اربعین در مرز‌ها به ۴ ثانیه برقراری پرواز اراک به مشهد پس از وقفه چهارماهه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد

  • کد خبر: ۲۴۳۷۶۴
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
جزییات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ در سال جاری منتشر شد
جزییات آزمون سردفتری ۱۴۰۲ که براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار برگزار شده بود، از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اطلاعات آماری مربوط به آزمون سردفتری سال ۱۴۰٢ از سوی سازمان سنجش در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده است.

در جدول منتشر شده اطلاعات مهمی از جمله تعداد کل ثبت‌ نام‌کنندگان، تعداد غایبان در جلسه آزمون، تعداد قبول‌شدگان آمده است. همچنین میانگین نمره کل تراز یک درصد داوطلبان برتر آزمون که مبنای محاسبه حد نصاب قبولی تعیین شده، در این جدول ذکر شده است.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ٢۵ هزار و ٩٧٢ نفر برای شرکت در آزمون سردفتر اسناد رسمی ۱۴۰٢ ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ١١ هزار و ٧٨٧ شرکت‌کننده آقا و ١۴ هزار ١٨۵ نفر خانم بودند؛ بنابراین در آزمون ۱۴۰۳ بانوان تمایل بیشتری برای فتح صندلی سردفتری داشته‌اند.

از میان ثبت‌ نام‌کنندگان ٨ هزار و ۵٧۵ نفر در جلسه آزمون حاضر نشدند و از حضور در جلسه امتناع ورزیدند که از این تعداد ۴ هزار و ١٧ تن مرد و ۴ هزار و ۵۵٨ نفر خانم بودند.

با توجه به اینکه این آزمون نیز براساس قانون تسهیل محاسبه می‌شود، تراز آزمون برای داوطلبان آن مورد توجه است. براساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین نمره به دست آمده در آزمون سردفتری ۱۰۰۶۱ و کمترین نفره منفی ۴٩۶ بوده است. همچنین میانگین نمره کل یک درصد داوطلبان برتر آزمون ۸ هزار و ٣٢٨ بوده که بر اساس آن حدنصاب سهمیه آزاد ۵ هزار و ٨٢٩ و حدنصاب سهمیه ایثارگری نیز ۴ هزار و ٩٩۶ بوده است.

آزمون سردفتری اسناد رسمی مربوط به سال ۱۴۰۲ در ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. این دومین آزمون براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار است که مشخص کرده، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید هر ساله آزمون سردفتری اسناد رسمی را با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->